۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

دیدار با اعضاء مردمی یادواره شهید بابا نظر

سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶ ق.ظ

فرهنگ ایثار و شهادت هنوز در جامعه توجیه نشده

فرهنگ ایثار وشهادت است که نسل را می سازد، فرهنگ ایثار و شهادت این نیست که بروند و شهید بشوند، بلکه این است که یک شهید تمام هزینه وصرف شدنش دین بود. ما اگر این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم تا انسان ها تمام هوای نفسانی، مقام و موقعیت مادی و اقتصادی خودرا کنار گذاشته و محور خدمت گذاری دین باشد این فرهنگ ایثار و شهادت است.

دیدار با اعضاء مردمی یادواره شهید بابا نظر

آیت الله علم الهدی در دیداربا اعضاء مردمی یادواره شهید بابا نظر بعد از شنیدن صحبت های مسئول یادواره و عرض خیر مقدم به حاضرین بیان داشتند: نهاد مردی یعنی کار کردن با تکیه بر قدرت مردم، اگر نظام بخواهد وارد کارهایی اینگونه بشود دیگر کار، کار مردمی نیست و می شود وابسته ی به نظام. در خود نظام هم ارگان هایی هستند که فعالیت های مربوط به عرصه ی ایثار و شهادت را انجام می دهند اما زمانی که نهادی مردمی تشکیل شد یعنی کار با تکیه بر قدرت مردم و همین است که باعث اهمیت این کار می شود.

ایشان در ادامه افزودند: اینکه شما وارد بحث هنری شدید کاری است که دیگران به عنوان نهاد مردمی سراغ آن نمی روند و این بسیار با ارزش است اما سعی کنید کارهایی را انجام دهید که دیگران نمی کنند، بحث تئاتر و کارهای هنری در حوزه ی دفاع مقدس و شهادت، اصل شهادت و جانبازی را در جامعه و خصوصا نسل ها زنده می کند و به جریان می اندازد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در تذکری به حاضرین بیان داشتند: سعی کنید کار های کیفی با سطح بالا انجام دهید چون یک کار کیفی با اثر بالا بهتر از صد کار با کیفیت پایین و کم اثر است. اینکارها را در نقاطی متمرکز کنید که مطمئن هستید کسی سراغش نمی رود و در کل نیروی خود را صرف کار های کیفی در عرصه ی فرهنگ ایثار و شهادت کنید.

ایشان در پایان سخنان خود افزودند: فرهنگ ایثار وشهادت است که نسل را می سازد، فرهنگ ایثار و شهادت این نیست که بروند و شهید بشوند، بلکه این است که یک شهید تمام هزینه وصرف شدنش دین بود. ما اگر این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم تا انسان ها تمام هوای نفسانی، مقام و موقعیت مادی و اقتصادی خودرا کنار گذاشته و محور خدمت گذاری دین باشد این فرهنگ ایثار و شهادت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی