۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

 

امام (ره) با تاسیس کمیته امداد به مرحوم عسکر اولادی فرمود بروید به فقرا برسید و این اصل تاسیس این نهاد است

به گزارش سایت alamolhoda.com آیت‌الله علم الهدی در دیدار با مدیران کمیته امداد استان خراسان رضوی بیان داشت: برخی مسئولیت ها در نظام در دید مردم نشان برکت احسان و رفع مشکل است و هر کس این مسئول را میبیند خوشحال و امیدوار می شود. اینها برکت ذاتی دارد که نصیب خود انسان میشود که در زندگی و نشاط و شادابی آن موثر است.

وی افزود: شما ملجاء فقرا و انسان های آسیب پذیر هستید و عامل برکت رسانی به آنها، کمیته امداد یکی از پرسابقه ترین نهاد های انقلاب است که کنار فرمان کمیته انقلاب امام(ره) فرمان تاسیس کمیته امداد را دادند که این نشانگر دست و فکر امام(ره) در تاسیس این نهاد مقدس است. امروز در بستر این نظام اگر این نهاد نبود با این بحرانها اقتصادی که برخی منشاء سیاسی و خارجی دارد بر این قشر آسیب پذیر چه می گذشت. 

آیت الله علم الهدی بیان داشت: موقعیت فعلی ما از نظر اقتصادی بسیار نامناسب است. دولت دنبال برنامه‌هایی است اما توفیقی در آنها نداشته،اگر این مشکلات حل نشود این قشر آسیب پذیر از بین می رود. برخی از اینها نان شب را هم را ندارد که برسر سفره خانواده ببرند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در این وضعیت کمیته امداد تنها مفر و ملجاء این ها است. اگر کمیته امداد در حد مددجویان خود فعالیت روتین خود را بکند این مشکل را حل نمی کند، شما باید برنامه کلی خاصی در نظر بگیرید تا از کار روتین مددجویان به جریان گسترده‌تر در دستگیری از مستمندان و نیازمندان و قشر آسیب پذیر تبدیل شود. اینها در این وضعیت اقتصادی در حال نابودی هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کمیته امداد نهادی امدادی است که حجم فعالیت های عملیاتی آن باید بیش از برنامه های نرم افزاری باشد، تعدیل تشکیلات در بحث بروکراسی اداری چرخه ی کار را بهتر می کند و نیروی عملیاتی را فعال میکند.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: مدد جوی کمیته امداد نیازمند حاشیه شهری است که نان شب ندارد بر سر سفره ببرد. آنچه مهم است که همه چیز در بخشنامه نمی آید، امام (ره) با تاسیس کمیته امداد به مرحوم عسکر اولادی فرمود بروید به فقرا برسید و این اصل تاسیس این نهاد است.یعنی شما بروید سراغ فقرا نه اینکه فقیر به شما مراجعه کند و خواسته اش در بروکراسی اداری گم شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی