۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

نماز جمعه 22 شهریور 92

جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۱۱ ب.ظ

حادثه 11 سپتامبر برای مقابله با اسلام بود

دولتی که از مردم رای گرفته و کابینه خود را تشکیل داده است، بداند که نباید به دلیل کم کردن هزینه ملت، استکبار ستیزی را کنار بزند. بلکه دولت باید هزینه ملت نسبت به استکبار ستیزی را با تدبیر کم کند و نکند به سبب کاهش هزینه استکبار ستیزی، خودمان را در کام دشمن بیاندازیم.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس و در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با بیان این مطلب و با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد امام رضا(ع)، اظهار کرد: ماه ذیقعده، ماه امام رضا(ع) است چرا که این ماه با امام رضا(ع) شروع می شود و با امام رضا(ع) هم به اتمام می رسد.


وی با بیان این که همه دلدادگان به اهل بیت(ع)، آرزوی تشرف به حرم مطهر این امام همام را دارند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران، بارگاه مطهر امام رضا(ع) با تمامی امکانات و وسایل در خدمت زائران این امام همام از تمامی نقاط جهان است.


توسعه حرم رضوی؛ دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از بزرگترین دستاورد های انقلاب اسلامی، بی شک توسعه حرم مطهر ثامن الحجج(ع) است.


وی با تاکید بر این که پیش از این، درآمدها و نذورات این آستان مقدس، خرج خانواده ظالم شاهنشاهی و برای خوش گذرانی های فرزندان شاه می شد، تصریح کرد: اما امروز به واسطه قرارگیری مدیریت اسلامی در آستان قدس رضوی، نذورات این آستان مقدس برای توسعه حرم خرج می شود، به گونه ای که امروز کارشناسان مسجد الحرام به جهت الگو گیری از حرم امام رضا(ع) به مشهد سفر می کنند.


خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اکنون حرم مطهر رضوی به گونه ای توسعه یافته است که بنیاد پژوهش های اسلامی که نمونه بی نظیر از بنیادهای پژوهشی در عرصه بین الملل است، کتابخانه عطیم آستان قدس و همچنین دانشگاه بزرگ رضوی، همگی در یکی از صحن های حرم مطهر امام رضا(ع) واقع شده است.


آیت الله علم الهدی افزود: بدون شک حرم مطهر رضوی، افتخار بزرگی برای انقلاب اسلامی ایران است.


حادثه 11 سپتامبر برای مقابله با اسلام بود


وی همچنین با اشاره به 11 سپتامبر اظهار کرد: آمریکا، حادثه 11 سپتامبر را در مقام مقابله و دشمنی با اسلام پدید آورد و نمایشگاهی ایجاد کرد تا در برابر اسلام گرایی قوی که در غرب رواج یافته بود، بایستد.


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هدف اصلی آمریکا از ایجاد حادثه 11 سپتامبر، این بود که نشان دهند، اسلام دین خشنی است اما آنقدر احمقانه عمل کردند که نه تنها ملت های منطقه بلکه مردم آمریکا نیز متوجه شدند که مقصر اصلی این حادثه خود آمریکایی ها هستند.


وی افزود: در اولین سالگرد این حادثه، فیلم موهن از پیامبر اکرم(ص) ساختند و آن را اکران کردند که این خود نشان دهنده، هدف شوم آنها از به راه اندازی این حادثه هولناک بود.


دولت هزینه استکبار ستیزی ملت را با تدبیر کاهش دهد


وی با بیان این که در مسئله تحریم با یک چنین دشمنانی رو به رو هستیم، اظهار کرد: دولتی که از مردم رای گرفته و کابینه خود را تشکیل داده است، بداند که نباید به دلیل کم کردن هزینه ملت، استکبار ستیزی را کنار بزند.


آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: بلکه دولت باید هزینه ملت نسبت به استکبار ستیزی را با تدبیر کم کند و نکند به سبب کاهش هزینه استکبار ستیزی، خودمان را در کام دشمن بیاندازیم.

نظرات (۲)

برادر یا خواهر محترم !
بنده فایل اول (خطبه اول) ابتدای این صفحه را دانلود کرده و استماع نمودم . نقل یک خواب از زبان ایشان منقول از آقای طبسی مبنی بر تائید (حضرت) رضا از مدیریت آستان ان هم در تریبون فرا عمومی! با مخاطبانی در حد کل کشور و حتی سایر بلاد اسلامی چه توجیهی دارد . چرا باید برای تایید فردی با مدیریتی پر اشکال در آستان قدس رضوی به جای پاسخگویی منطقی و عالمانه به خواب و رویا متوسل شوید .اگر مدیریت ایشان صحیح و بدون اشکال است ، سلمنا ... بفرمائید پاسخگو باشید !

2.آقای هاشمی بنا به مصالح و شرایط مد نظر رهبری در پست خود ابقا شده و یا مورد حمایت گاه و بیگاه
ایشان قرار می گیرند و این به حسب اقتضای جایگاه ایشان است ولی طبق فرمایش معظم له سایر افراد موظف به موضعگیری و رفتار مقتضای جایگاه خود هستند کما اینکه در مورد منحرفین و مطرودین نظام همیشه آخرین حامی و مدافع ایشان امام راحل یا مقام معظم رهبری بودند و این به جهت افشای ماهیت ایشان برای همه احاد جامعه بود ولی سایرین موظف به موضعگیری و روشنگری بودند . لذا "دیدن یک منصوب رهبر معظم انقلاب و مسوول نظام" توجیه منطقی برای دیدار با یکی از روسای فتنه کور88 نمی باشد .
و دقیقا به دلیل همین دیدار بود که فرزند فتنه گر آن آقا به خود جرآت می دهد تا گستاخانه آن توجیهات بچه گانه و مسخره را برای تبرئه خود به محضر ایشان عرضه بدارد . واقعا آن فرزند فتنه گر در حضرت علم الهدی چه نشانه ای دیدند که اینگونه ناشیانه عذر بدتر از تقصیر آورده بود .
جناب آیت الله بفرمایند که اگر "موضع گیری و سخنان من علیه فتنه گران در مورد شخص شما نبوده است"پس آن روزهای همهمه و فریاد و روشنگری ، دوستداران نظام و رهبری نشانه های سخنان ایشان را به چه کسی جز مهدی و فائزه و ... مرتبط می دانستند .
هیهات که سردی این روزهای ایشان و آقای عسکراولادی گرمای خشم و غرور جوانان سینه سوخته روزهای خون دل خوردن 88 را هم به سرما مبدل کند .
من و سایر علاقمندان ایشان و سایر هم رزمان 9ماه دفاع مقدس 88 این روزها سوگمندانه با چشمی به خون و چشمی به اشک نظاره گر رفتارهای به ظاهر نسنجیده! و بیانات مصلحت اندیشانه برخی از عمارهای دیروز هستیم و با دست خالی ایستاده مقابل حجم انبوه سوالها و طعنه های مخالفان دیروز که : این هم از آقای ... این هم حضرت ... این یکی هم ... و همه کسانی که دیروز ما را به تقابلی تمام عیار با فتنه گران و فتنه جویان تحریک و تشجیع می کردند و امروز زانو به زانو گپ و گعد می کنند .

الهی و ربی من لی غیرک ...
پاسخ:

در مورد آنچه مربوط به آقای طبسی ونقش خدمتگذاری ایشان در توسعه کیفی وکمی حرم مطهر است. کسی می تواند قضاوت کند که وضعیت آستان قدس را قبل از پیروزی  انقلاب دیده باشد. و در مورد اخلاص خدمتگذاری وتقوای ایشان آنچه گفته شده نتیجه تجربه 54 سال سابقه ی آشنایی با ایشان وتوجه به یک پهنه تاریخی از شخصیت عظیم انقلابی ایشان بوده. اگر نارسائی یا اشکالی به نظر بعضی در برخی برنامه های آستان قدس برسد (که غالبا احتلاف سلیقه ای است) نباید این همه سابقه مجاهدت واخلاص وتقوا را زیر سئوال برد.

در هر حال شما برداشتتان از اظهارات یک روحانی هفتاد ساله که مورد تأیید مقام معظم رهبری است درباره آقای طبسی آیا واقعیت گوئی است یا خدای ناکرده تملق؟

در مورد نکاتی که از ملاقات با آقای هاشمی رفسنجانی و متعاقب آن ملاقاتی که با آقای مهدی هاشمی صورت گرفت به نظرم در همان مصاحبه کاملا شفاف و صریح ماهیت و هدف از این دیدار بیان شد و نیازی به توضیح بیشتر نیست.

با سلام
ما به حضرت ایشان بخاطر حمایت بی دریغ از ساحت ولایت وسینه سپرکردن مقابل فتنه گران ارادت خاصی داریم ، ولی از آشنایان پیرامون نقل خواب ایشان در خطبه اول ، قولی را شنیدم که باور نکردم و نقل خواب را از ایشان بعید دانستم و حتی تاکید کردم شاید با شخص دیگری ایشان را اشتباه گرفتید ... ولی با تاکید مجدد شخص مزبور صوت را دانلود و گوش دادم و متاسفانه موجب حیرت و تاسف بنده گردید.
ما شاگردان مکتب علما و بزرگان هستیم و در همین منابر آموختیم که هرکه را اسرار حق آموختند مهرکردند و دهانش دوختند .
حضرت آیت الله ! نقل خواب از شخص مشکوک الحال ، انهم از رویت سیمای مبارک حضرت ثامن الحجج در انظاری که عمومیتی در حد وسعت کشوری و حتی منطقه ای دارد آنهم از جناب علم الهدی بسیار بعید و دور انتظار بود .
ما زیاران چشم یاری داشتیم...
دیدار اخیر ایشان با رآس الفتنه نیز با تاسف مضاعف کم کم دیدگاه دوست داران ایشان را دچار کدورت و تیرگی خواهد کرد...
والعاقبه للمتقین .
پاسخ:
تنها پایگاهی که آثار و مواضع ایشان را منتشر می کند همین سایت است . اگر چیزی در جای دیگر از ایشان نقل شد و یا انتشار یافت بدون تایید این پایگاه فاقد اعتبار است و تکذیب می شود در صورت مشاهده قابل پیگیری نیز می باشد.

در مورد دوم (دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی) می توانید به مصاحبه ی ایشان در حاشیه رونمایی از کتاب سیاست در قرآن مراجعه کنید و در جریان اصل ماجرا قرار گیرید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی