۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

نکوداشت دکتر کدخدایی

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۰۵ ب.ظ

قدم به قدم این نظام عرصه ی امتحان الهی است

اینجور نیست که بگوییم خدا برای ما عرصه ی امتحان ایجاد می کند و در عرصه های ایجاد شده ما را امتحان می نماید، این عرصه ها را شرایط بوجود می آورد. این بالا و پایین رفتن قدرت، این تحولات سیاسی و موقعیت های مختلف و گوناگون در مقابل تخریب ها و تهاجم ها قرار گرفتن و مقاوم  و مردانه ایستادن پای ارزش های دین و نظام ، این ها عرصه ی امتحان الهی است.

نکوداشت دکتر کدخدایی، تهران

آیت الله علم الهدی صبح امروز در جلسه ی نکوداشت آقای دکتر کدخدایی حضور یافت و در این جمع که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد ضمن تجلیل از شخصیت برجسته علمی و انقلابی دکتر کدخدایی ، اظهار داشت: دستاورد اصلی انقلاب اسلامی قالب سازی نظام برای تحقق آرمان ها و ارزش های اسلامی بوده است. محور همه شهادت ها و فداکاری ها در طول تاریخ انقلاب و محور همه سرمایه گذاری ها در این خط این است که در سایه دوام و قوام این نظام مقدس و اجرای  ایده های انقلاب و اسلام تحقق پیدا کند و آرمان های دین دارای وجود خارجی شود.

ایشان در تشریح مشروعیت نظام افزود: صرف نظر از مقبولیت نظام ما از دو جهت مشروعیت دارد، اول مشروعیت فقهی مبنی بر اصل ولایت فقیه که رابطه نظام با ولایت الله را حفظ می کند و دوم مشروعیت مرامی نظام که ابزار اجرایی آرمان های اسلامی و ارزش های دینی در همه مراحل و موقعیت هاست لذا سرمایه و محور اصلی خدمت در این نظام باید اخلاص باشد.

آیت الله  علم الهدی در ادامه تاکید کرد: اخلاص اگر در عرصه ی خدمت گزاری این نظام نباشد نه تنها فضیلتی دچار فقدان می شود بلکه انسان به بلای شرک نیز مبتلا می شود چون از مصادیق شرک انجام کار خدا برای غیر خداست. عدم اخلاص در خدمت گزاری این نظام در همه ی عرصه ها انسان را به بلای شرک مبتلا می کند و تمامی ریزش ها در عرصه ی انقلاب عمدتا به خاطر فقدان اخلاص بوده است.

ایشان در ادامه افزود: انگیزه افزایش امکانات در زندگی و یا تامین معیشت محرک اصلی انسان در هر فعالیت در عرصه ی زندگی است جز برای انسان های خدا دوست و متعبد که از یاد خدا و اقامه ی صلاه غافل نمی شوند. شخصیت های برجسته ی این انقلاب که از ابتدا تا به حال پایمردانه در همه شرایط مقاومت و ایستادگی خود را کاملا نشان دادند افرادی بودند که در هیچ مرحله ای از مراحل توسعه شخصیت اجتماعی و سیاسی، مسائل شخصی و فردی و  رشد موقعیت سیاسی و اجتماعی برایشان مطرح نبوده وخدمت به خدا، عبادت پروردگار و پایمردی در پای نظام که ابزار تحقق و اجرایی تمام آرمان ها و ارزشهای نظام اسلامی هدف آنهاست.


آیت الله علم الهدی در پایان بیان داشت: کارنامه فقیه برجسته آیت الله جنتی چه در مبارزات فبل انقلاب و چه بعد آن به عنوان یک تابلوی شفاف در برابر بینش انسانها در تمام تاریخ آینده ثبت خواهد شد که به خاطر اخلاص مندی در عبادت خدا تمامی فراز و نشیب ها را پشت سر گذاشته اند. شخصیت آقای دکتر کدخدایی نیز از چهره های برجسته در این عرصه است. آنچه که این شخصیت را برجسته تر می کند  برای این شخصیت فداکار در عین داشتن سرمایه علمی و تقوا ، پایمردی اخلاص مندانه در پای ارزش ها است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی