۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت

تجمع حجاب و عفاف، حجاب برتر

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴ ب.ظ

زن ها را با زور نمی خواهیم با حجاب کنیم اما جلو بی حجابی را باید گرفت 

با اجبار نمی توان زن را مجبور به حجاب کرد،  هیچ گاه کسی را مجبور به حجاب نکنیم چون موجب ایجاد نفرت نسبت به حجاب می شود، همانطور که رضا خان نتوانست با اجبار زنان را بی حجاب کند، با حجاب شدن با اجبار به نتیجه نمی رسد، کار فرهنگی با برنامه فرهنگی سالم باید انجام شود. ما با آزادی بی حجابی مخالفیم، بی حجابی در خیابان ناهنجاری است و جامعه را به فساد می کشد و ابزار دشمن در جنگ نرم  و پیشقراول جنگ فرهنگی است.

تجمع عفاف و حجاب، مهدیه ی مشهد

آیت الله علم الهدی در تجمع «عفاف و حجاب» که عصر امروز در مهدیه مشهد برگزار شد، گفت: امروز سالروز کشتار عناصر انقلابی در مسجد گوهرشاد به مناسبت دفاع از حریم عفاف و حجاب است.



دریافت

 

قیام مردم مشهد در مسجد گوهر شاد در دفاع از حجاب و مخالفت با بی حجابی بود 
وی با بیان این که 21 تیر روز دفاع از حجاب و مخالفت با بی حجابی بود، گفت: برخی از افراد روشنفکر قصد تحریف تاریخ را دارند و با بیان این که انقلاب مردم مشهد در مسجد گوهر شاد به خاطر مقاومت فرهنگی در برابر اتحاد شکل و تغییر لباس و مخالفت با کلاه فرنگی بود در حالی که برای دفاع از حجاب و مبارزه با بی حجابی بود.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که کشف حجاب در سال 1307 در دربار پهلوی شروع شد، تصریح کرد: برخی روشنفکران کشف حجاب در ایران را بعد از قیام مردم مشهد در مسجد گوهر شاد در سال 1314 عنوان می کنند و آن را دلیلی بر این می دانند که این قیام مقاومت فرهنگی مردم بوده است؛ در حالی که از سال ها قبل کشف حجاب صورت گرفته بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، در خصوص قیام مردم مشهد در مشجد گوهر شاد، اظهار داشت: این قیام برای حمایت از جریانی بود که در برابر رضا خان برای کشف حجاب اعتراض کرده بود و مردم با تجمع در خانه آیت الله سید یونس اردبیلی و سپس با افزوده شدن بر تعداد آن ها به مسجد گوهر شاد مراجعه و خواستار آزادی آیت الله قمی می شوند ودر اعتراض به کشف حجاب رضاخوانی بازداشت بود.

 

وی خاطر نشان کرد: روزی که انگلیس تصمیم گرفت دین را در ایران براندازی کند و در عداوت با مسلمانان اسلام را به حاشیه بکشانند اولین نقشه و کار آنها کشف حجاب بود.

 

تأکید صریح قرآن به حجاب

آیت الله علم الهدی با بیان این که در دو آیه 21 سوره نور و 59 سوره احزاب به صراحت به تبیین جزییات حجاب پرداخته است، گفت: حجاب در دین و اعتقاد مردم به عنوان یک اصل است. 

 

امام جمعه مشهد با اشاره به آیه 31 سوره نور، بیان داشت: دو جمله در این آیه در خصوص پوشش است که زنها زینت خود را آشکار نکنند و آیت الله طباطبایی در تفسیر این سوره می گوید مقصود از آشکار نکردن زینت، یعنی مواضع زینت را آشکار نکنند.

 

وی افزود: در ادامه این آیه خداوند می فرماید مگر مواضعی که ظاهر است؛ فقها بیان می کنند اگر این جمله نبود باید کل صورت را می پوشاندند.

 

چادر حجاب برتر است 

آیت الله علم الهدی چادر را فرهنگ ایرانی عنوان و اظهار کرد: چادر فرهنگ ایرانیان است و قبل از اسلام وجود داسته است؛ 3 هزار سال قبل لباس زن ایرانی چادر بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این این که منکر حجاب کافر است، گقت: حجاب کار فرهنگی و تصریح آیه قرآن است؛ منکر حجاب منکر قرآن است و منکر قرآن نیز کافر است؛ در برابر این صراحت قرآن نمی توان در خصوص حجاب نظر شخصی داد.

 

وی خاطرنشان کرد: البته کسی که چادر نداشت لزوما بی حجاب نیست اما چادر حجاب برتر است.

 

زن ها را با زور نمی خواهیم با حجاب کنیم اما جلو بی حجابی را باید گرفت 

آیت الله علم الهدی با بیان این که با اجبار نمی توان زن را مجبور به حجاب کرد، تصریح کرد: هیچ گاه کسی را مجبور به حجاب نکنیم چون موجب ایجاد نفرت نسبت به حجاب می شود، همانطور که رضا خان نتوانست با اجبار زنان را بی حجاب کند، با حجاب شدن با اجبار به نتیجه نمی رسد، کار فرهنگی با برنامه فرهنگی سالم باید انجام شود.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که ما با آزادی بی حجابی مخالفیم، گفت: بی حجابی در خیابان ناهنجاری است و جامعه را به فساد می کشد و ابزار دشمن در جنگ نرم  و پیشقراول جنگ فرهنگی است.

 

وی با بیان این که ما زن ها را با زور نمی خواهیم با حجاب کنیم اما جلوی بی حجابی را باید گرفت، گفت: با این ناهنجاری ها باید مقابله کرد و مسأله برخورد با بی حجابی مانند برخورد دستگاه قضا با دزد و شرابخوار و ناهنجاری است و باید با ابزار خود مانند گشت ارشاد و غیره به آن مقابله کرد.

 

آیت الله علم الهدی مسأله بی حجابی را موضوع امنیتی دانست و افزود: دشمن در تاریخ تجربه دارد که برای جامعه مسلمان هیچ لشکری آماده تر از بی حجابی نیست بنابراین به سراغ آنها رفته اند.

 

راهکارهای فعالیت فرهنگی در بحث حجاب

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، در خصوص راه های فعالیت فرهنگی در زمینه حجاب گفت: وزارت کشور، صدا و سیما و ارشاد باید کاری را انجام دهند؛ تنها اکتفا کردن به سخنرانی، شعار و بیلبورد حمایت از حجاب کافی نیست.

 

وی با بیان این که صدا و سیما هنر را در استخدام حجاب در آورد، اظهار کرد: گاهی با یک اثر فرهنگی می توان به اندازه سال ها کار کرد از قبیل بخشی از فیلم سقوط یک فرشته که به مسأله چادر توجه شده بود دارای اثر تبلیغی بالایی بود و ارزش فراوانی دارد.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که کار فرهنگی باید از خانواده ها شروع شود ، تصریح کرد: به فرهنگ حجاب در خانواه ها پرداخته شود و پیشگیری از اختلاط زن و مرد در خانواده صورت گیرد.

 

امام جمعه مشهد گفت: در دانشگاه ها و محیط کار نیز خود زنان برای رفع اختلاط زن و مرد اقدام کنند و این امر را از مسؤولان مطالبه کنند که براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اختلاط زن و مرد به ضرر زن و مرد به ویژه به ضرر زن است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی