۱۴۰۳ يكشنبه ۲۳ ارديبهشت

 عده‌ای مقابل توطئه دشمن ژست روشن‌فکری می‌گیرند

عده‌ای در مقابل توطئه دشمن ژست آکادمیک و روشن‌فکری به خود می‌گیرند، باید به آنها گفت آنچه که برخلاف فرمان خدا باشد مورد قبول نبوده و هیچگاه به منصه ظهور نمی‌رسد.

ادامه ی تفسیر سوره ی محمد(صلی الله علیه و آله ی وسلم)، مهدیه ی مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره محمد(ص) که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تمام جریان‌های کفری که در مقابل خدا صف‌آرایی کردند از نظر ظاهر از توان بالایی برخوردار بودند اما دلیل اینکه آنها پس از مدتی دچار لغزش شده و سقوط کردند این است که به خداوند نمی‌اندیشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همه برنامه‌های این افراد علیه پروردگار عکس جواب می‌دهد لذا اینجا دو نکته قابل تامل است که نکته نخست ارزش انسان در کارها به نشاط و انگیزه بوده است.

وی بیان کرد: برخی از افراد با یک عملیات روانی دشمن جا می‌خورند و با یک توطئه دشمن فکر این هستند که ژست آکادمیک و روشن فکری به خود بگیرند اما باید به آنها گفت آنچه که برخلاف فرمان خدا باشد مورد قبول نبوده و هیچگاه به منصه ظهور نمی‌رسد.

علم‌الهدی ادامه داد: بنده‌ای که از روی نارضایتی فرمان خدا را اجرا می‌کند خداوند این بنده را نمی‌خواهد لذا اگر انسان کاری انجام داد اما ناراضی بود اینجا دچار عملی بی‌اثر می‌شود و کراهت از دستورات خداوند نوعی کفر است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: خداوند حجاب را واجب کرده اما یک خانمی از این موضوع بدش می‌آید و باید گفت این کافر است و باید گفت اصل عبادت این است که در مقام بندگی چیزی را بخواهیم که خداوند می‌پسندد و در این راستا اصل عبادت و بندگی خدا عشق باطن درونی انسان است.

وی عنوان کرد: برخی افراد در جامعه متوجه این نکته نیستند که با اعمال خود، چهره یک عده انسان‌های متدین را خراب می‌کنند چراکه ارزش‌های دین را به درستی معرفی نمی‌کنند و نتیجه این می‌شود که هر زرق و برقی و هر نوع هنجارشکنی به پای افراد متدین گذاشته شود.

علم‌الهدی بیان کرد: فاصله گرفتن از فرمان الهی انسان را دچار لغزش می‌کند لذا مردم کوفه در بیعت با حضرت علی (ع) خیلی نقش داشتند و همه چشمشان دنبال این بود که حضرت علی (ع) چه کسی را به عنوان والی کوفه تعیین می‌کند و ایشان یکی از اصحاب پیامبر را که زندگی ساده‌ای داشت به عنوان والی کوفه انتخاب کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم کوفه شنیدند که والی کوفه در راه است و هر روز به استقبالش می‌رفتند و وقتی وارد کوفه شد و نامه حضرت را قرائت کرد سادگی ایشان مورد اعتراض مردم کوفه واقع شد لذا انسان‌ها اینگونه‌اند و دنبال ژست و چهره می‌روند و در این راستا مظهر قدرت را می‌پذیرند اما مظهر زهد خداوند را قبول ندارند و باید گفت این کفر است و تمام مشکل مردم در قبال حضرت علی (ع) همین بود.

وی با اشاره به جنایات پهلوی در کشور یادآور شد: اینکه انگلیسی‌ها در جریان رضا خان کودتا کردند به خاطر بینش تجمل‌پرستی مردم بود و مردم قدرت را در زرق و برق نظام قاجاری می‌دیدند و وقتی رضا خان آمد اموال آنها را به دست آورد و لذا جنایات پهلوی در طول نیم قرن بر سر مردم اینگونه رقم خورد.

علم‌الهدی تصریح کرد: ولایت برای خود امام زمان(عج) تعریف شده در حالی که ایشان در دسترس نیستند و ریشه کراهت از امامت و ولایت جاهلیت است، لذا کسانی که جمع شدند و خلافت را از حضرت علی (ع) گرفتند، منکر حاکمیت خداوند شدند که ریشه این قضیه ریشه در جاهلیت دارد.

وی گفت: علت اینکه کفار دچار لغزش می‌شوند این است که کفار در کفرشان منکر همه چیز هستند و خلاف قانون خداوند می‌شوند و باید گفت آن چیزی که این افراد را دچار لغزش می‌کند، انکار حاکمیت خداوند است و به خاطر قبول نداشتن رهبری و ولایت این وقایع به سرشان می‌آید و نماد کامل ولایت الله حضرت امیرالمومنین علی (ع) است.

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کسانی که دچار لغزش می‌شوند، ناشی از اطاعت نکردن مظهر حاکمیت خداست و لذا از روزی که پیامبر رحلت کردند مسلمان‌ها در همه زمان‌ها یا زیر ظلم یک عده ظالم بودند یا زیر سلطه کفار دنیا یعنی درنده‌ترین‌ها به نام اسلام و پیامبر آدم‌کشی می‌کنند و این وضعیت از زمان رحلت پیامبر تاکنون ادامه داشته است.

علم‌الهدی تصریح کرد: در این راستا ما به ولایت امام زمان (عج) دست زده‌ایم و به این خاطر طی این سال‌ها به این موفقیت‌ها دست یافته‌ایم و لذا هر مشکلی که به وجود می‌آید با اشاره رهبری قابل حل است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی