۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت

  برخی سیاستمداران به دنبال تعامل با آمریکا هستند/ مزدور آمریکا شدن تعامل جهانی نیست

 امام فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است پس آیا می‌شود سرنوشت مردم را به دست گرگ سپرد و نامش را تعامل جهانی گذاشت؟ دشمنان خدا زمانی که در برابر مؤمنین قرار می‌گیرند با طرحی که خودشان درست می‌کنند سبب نابودی خود می‌شوند، دشمن طالبان و القاعده را درست کرد اما هم آنها به جان خودش افتادند و بلای جانش شدند و دشمن در واقع با این کارها پوست خربزه را زیر پای خود می‌گذارد.

ادامه ی تفسیر سوره ی محمد (صلی الله علیه و آله ی وسلم)، مهدیه ی مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی بعدازظهر امروز در ادامه جلسات تفسیر سوره محمد (ص) که در مهدیه مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه جبهه باطل قدرت‌محور است اظهار داشت: کسی که در جبهه باطل می‌رزمد چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه نظامی به دنبال ثروت و قدرت خود می‌گردد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به خصوصیات منفی افراد قدرت‌محور عنوان کرد: فرد قدرت‌محور در مقام مبارزه همه ضدارزش‌ها را استخدام می‌کند و هیچ محدودیتی ندارد و در حرکت‌های سیاسی با تهمت و افترا و بی‌دینی به هر چیزی متوسل می‌شود تا به قدرت و شهرت برسد.

* خودسودایی عامل بر هم زدن جریان‌های قدرت‌طلب است

وی با بیان اینکه خصوصیات دوم افراد قدرت‌محور این است که به محض اینکه دچار موازنه منفی شده عقب‌نشینی می‌کنند، اضافه کرد: جریان قدرت‌محور زمانی به پیروزی رسید و به هدف خود نائل شد اولین مصیبتش این است که به ویروس خودسودایی مبتلا شده که این ویروس جریان قدرت‌محور را از هم می‌پاشد به طوری که هنوز این جریان به قدرت نرسیده افراد آن به جان هم می‌افتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مقابل این جریان، جریان‌های ارزشی تکلیف‌محور وجود دارد که بر اساس تکلیف وارد عرصه‌های رقابت سیاسی و نظامی شده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: این افراد سرنوشت اسلام و قرآن برایشان مهم بوده و نمی‌خواهند این سرنوشت به دست عده‌ای قدرت‌طلب و شهوت‌پرست بیفتد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه نباید جریان غیرمؤمن بر مردم مسلط شود، اظهار داشت: عده‌ای دین خدا را ابزار و ملعبه می‌کنند و با حلال و حرام خدا می‌جنگند و برای رسیدن به قدرت حاضرند محرمات الهی را ترویج کرده و با بیت‌المال بازی کنند.

تکلیف محوران نمی‌گذارند قدرت‌طلبان با لگد بر گرده مردم به اهداف خود برسند

وی افزود: این افراد لگد بر گرده مردم می‌زنند لذا تکلیف‌ محوران می‌گویند ما مکلفیم در عرصه حضور داشته و با  این افراد مبارزه کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: در جبهه تکلیف‌محور خودسودایی معنا ندارد و به همین علت هیچ زمانی انسجام این جبهه بر هم نمی‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً جریان‌های مدرنیته و مکتب‌های انحرافی هنگام ترویج خرافاتشان ابتدا فرهنگ‌سازی کرده و سپس اصطلاحاتشان را مطرح می‌کنند.

امام جمعه مشهد افزود: شگرد جریان‌های انحرافی در علوم سیاسی جدید این است که با فرهنگ‌سازی بحث پذیرش جهانی را مطرح می‌کنند.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: امروز آدمکش‌های بی‌بند و بار و نامرد به تمام معنا یعنی آمریکا و اروپا با مردم نمی‌سازند و اسم این ناسازگاری را عدم پذیرش جهانی می‌گذارند و در مقابل عده‌ای نام سازگاری با این افراد و جاسوس آنها شدن را تعامل جهانی می‌نامند و مردم را تحریک می‌کنند که ما باید به تعامل جهانی برسیم.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: متأسفانه برخی سیاستمداران به دنبال تعامل با آمریکا هستند اما باید گفت مزدور آمریکا شدن تعامل جهانی نیست.

* برخی سیاستمداران به دنبال تعامل با آمریکا هستند/ مزدور آمریکا شدن تعامل جهانی نیست

وی به جمله‌ای از امام راحل اشاره کرد و افزود: امام فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ با میش است پس آیا می‌شود سرنوشت مردم را به دست گرگ سپرد و نامش را تعامل جهانی گذاشت؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان خدا زمانی که در برابر مؤمنین قرار می‌گیرند با طرحی که خودشان درست می‌کنند سبب نابودی خود می‌شوند، یادآور شد: دشمن طالبان و القاعده را درست کرد اما هم آنها به جان خودش افتادند و بلای جانش شدند و دشمن در واقع با این کارها پوست خربزه را زیر پای خود می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه اخیراً عده‌ای از افراد طوری صحبت می‌کنند که بی‌دین‌ها خوششان بیاید عنوان کرد: این افراد آنجایی که به نفعشان باشد با قیافه متدینین به میدان می‌آیند و زمانی هم که به ضررشان بوده و بدانند که مردم متدین آگاه هستند موافق با بی‌دین‌ها صحبت می‌کنند.

* آقایی که می‌گوید نگوییم «مرگ بر آمریکا» قرآن را قبول ندارد

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این افراد می‌گویند نگوییم «مرگ بر آمریکا» گفت: آن آقایی که می‌گوید چرا می‌گویید «مرگ بر آمریکا» در واقع قرآن را قبول ندارد زیرا شعار «مرگ بر آمریکا» نفرینی بود که امام راحل با توجه به آموزه‌های قرآنی به ما آموزش داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا در هر جا می‌رود بی‌آبرویی به بار می‌آورد و هزاران کشته بر جای می‌گذارد که اینها همه نتیجه مرگ گفتن‌های مردم بوده که آمریکا را به این روز انداخته است.

خطیب جمعه مشهد در پایان با بیان اینکه «شعار مرگ بر آمریکا» یک آموزه قرآنی است، متذکر شد: این شعار نفرین مردم علیه آمریکاست که این نفرین نیز خدا به ما یاد داده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی