۱۴۰۳ يكشنبه ۲۳ ارديبهشت

ابزار تثبیت  گام‌ها در انسان‌ها تبعیت از ولایت است

آیه‌های قرآن در حقیقت راهبردی برای وضع کنونی ما بیان می‌کند که در سوره محمد به ثباتی قدم به خوبی پرداخته و نشان داده شده که همه به برکت وجود امام علی (ع) است چرا که اگر مردم با اهل بیت (ع) ارتباط نداشتند هرگز نمی‌توانستند چنین مقاومتی داشته باشند.

ادامه ی تفسیر سوره ی محمد (صلی الله علیه وآلهی وسلم)، مهدیه ی مشهد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره محمد (ص) با اشاره به آیه هفت این سوره ثبات قدم و پایداری مومنان را به عنوان دو محور این آیه بیان و اظهار کرد: نصرت خداوند بر کسانی که در راه خدا با کفار و دین‌ستیزان مقابله می‌کنند چند محور از جمله بر هم زدن موازنه قدرت و فراهم آوردن شرایط غیرقابل پیش‌بینی در راستای پیروزی مومنان، القای رعب و وحشت در قلوب کفار، کوچک کردن قدرت دشمن در برابر بینش مومنان و نیز اتصال بین دل‌های رزمندگان را شامل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن در جنگ و یا در برخوردهای سیاسی همیشه به دنبال تنگ کردن عرصه بر طرف مقابل و نشانه گرفتن نقاط ضعف مومنان است تا از این طریق آنها را شکست دهد اما خداوند نقاط ضعف را از دید دشمن پنهان و یا آن نقاط ضعف را به قدرت تبدیل می‌کند و در حقیقت اداره چرخه‌های این چنینی در طول تاریخ به نفع مسلمانان از محورهای نصرت پروردگار برای بندگانش به شمار می‌رود.

وی افزود: به عنوان مثال فتنه 88 یکی از این چرخه‌ها بود که دشمن نقطه ضعف ما را نشانه گرفت اما با یک وحدت میلیونی روبه‌رو شد و برای همیشه فکر تجاوز و تعدی در برابر مردم ایران را از سر خود بیرون کرد.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه نصرت خداوند به هیچ وجه قابل تشخیص نیست، تصریح کرد: نصرت خداوند و اینکه او از کدام یک از نصرت‌ها استفاده می‌کند غیرقابل پیش‌بینی بوده لذا اگر در عرصه‌ای دشمنان بر مومنان غلبه یافتند باید توجه داشت که در مجموع پیروزی از آن مومنان است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه آیت‌الله دستغیب فرمودند حرکت ما در انقلاب همچون یک کوهنورد است، افزود: ممکن است در یک برهه از زمان قدرت در دست دشمنان قرار گیرد اما در هر صورت برای مسلمانان حرکت به سمت بالا و پیروزی بوده هرچند که نحوه نصرت خدا مشخص نیست و باید همیشه در عرصه مقابله با کفار و دین‌ستیزان خود را به خداوند متعال سپرد.

وی، جهاد امام حسین(ع) و یارانش را به عنوان برترین جهاد در راه خدا و نصرت خداوند نسبت به آنها را از ناب‌ترین نصرت‌ها دانست و گفت: ائمه اطهار (ع) همواره تابع خداوند بودند و در طول تاریخ پیروزی همچون قیام عاشورا وجود ندارد چرا که با وجود قرن‌ها از این موفقیت منفوریت دشمن در جهان در حال توسعه و در مقابل عظمت و شخصیت و مقام انقلابی امام و یارانشان گسترش می‌یابد.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: جریان خلقت، سرنوشت بشر، مسیر هدایت انسان و نیز حاکمیت دین بر بشر یک جریان ممتد است و به عنوان یک پازلی است که در طول تاریخ در حال وقوع بوده و ادامه دارد، لذا شهادت امام حسین (ع) و وقایع کربلا جزئی از این پازل بوده که در مجموع این پازل پیروزی با خدا و مومنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ثابت قدم بودن بعد از دستیابی به پیروزی را به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای نصرت خداوند برشمرد و افزود: مقاومت مردم در طول این 37 سالی که از انقلاب می‌گذرد مقاومت در راه دین بود که هدف و نیرویی بالا می‌طلبد، سرمایه‌ها و ملت در این مقاومت به عنوان یک سرمایه محدود به شمار می‌روند که تمام شدنی است اما اگر این نیرو به قدرت نامحدود خداوند متصل شود تمام‌شدنی نبوده و امروز در نسل سوم انقلاب این قدرت نیروها قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه ابزار تثبیت این گام‌ها در انسان‌ها تبعیت از ولایت است، یادآور شد: آیه‌های قرآن در حقیقت راهبردی برای وضع کنونی ما بیان می‌کند که در سوره محمد به ثباتی قدم به خوبی پرداخته و نشان داده شده که همه به برکت وجود امام علی (ع) است چرا که اگر مردم با اهل بیت (ع) ارتباط نداشتند هرگز نمی‌توانستند چنین مقاومتی داشته باشند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی