۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت

شب 19 رمضان،تغییر مسیر زندگی

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ق.ظ

شب های قدر سرمایه ای ارزشمند برای بازگشت به صراط مستقیم است

گاهی انسان بخود می آید و می بیند که نه در مسیر درست است و نه به طرف مقصد رهسپار است و راه برگشت و تغییر جاده ندارد خداوند در رهگذر عمر فرصت هایی قرار داده تا از آن شرایط و موقیت ها بیرون آمده و بخود بیاید و یا راه برگشت پیدا کند و یا مسیر و جاده را تغییر دهد و شب های قدر سرما یه ای ارزشمند از این فرصت ها است.

شب 19 رمضان 94، مهدیه ی مشهد

آیت الله علم الهدی در سخنرانی شب 19 ماه مبارک رمضان و اولین شب قدر ضمن بیان عظمت این شب ها افزود: ذات مقدس الهی بر ما منت نهاد و لحظه و فرصتی دیگر در رهگذر زندگانی ما قرار گرفت و آن این شب قدر است. در مسیر زندگی گرفتاری ها، شرایط و موقعیت های مختلف آنچنان انسان را محاصره می کند که هم مسیر را فراموش می کند هم مقصد را و نمیداند در زندگی به کجا میرود و به کجا باید برود و آیا راهی که انتخاب کرده صراط مستقیم هست یا نه؟



دریافت

وی افزود: گاهی انسان بخود می آید و می بیند که نه در مسیر است و نه به طرف مقصد رهسپار است و راه برگشت و تغییر جاده ندارد خداوند در رهگذر عمر یک فرصت هایی قرار داده تا از آن شرایط و موقیت ها بیرون آمده و بخود بیاید و یا راه برگشت پیدا کند و یا مسیر و جاده را تغییر دهد و شب های قدر سرما یه ای ارزشمند از این فرصت ها است.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: برنامه شما در این شب ها بر دو اصل استوار است، البته برخی به شبهای قدر به عنوان برنامه ای سنتی انس گرفته اند و اعمالی را سنتی انجام می دهند و این اقدامی جدی نیست. برای کسانی که در صدد اقدامی جدی در این شب هستند دو سرمایه وجود دارد، باور و امید. باور یعنی باور خدا و رحمت خدا و معاد و سرنوشت. انسانی که خود را در زندگی آزاد می بیند هم آزاد در فعالیت های قدرت یابی و ثروت یابی و هم آزاد در اجرای شهوات و تمایلات نفسانی و در کنارش می گوید خدا و معاد هم هست این خیال می کند خدا هست نه باور.شب قدر هم با اگر با این خیال باشد و اینکه خیال کند خدا و معادی هست و با دو قطره اشک مسائل حل می شود این خیال درست نیست. سرمایه ی اصلی ما باور است نه خیال.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: شب قدر فرصتی است که گذشته را تسویه کنی و مسیر آینده خود را تغییر دهی و اگر مسیر آینده دچار نارسایی است آن را اصلاح کنی واز فردا زندگی جدیدی را آغاز کنی که دیگر به سلسله اعمالی آلوده نشود که صورت دوم آن عقوبت و عذاب باشد. اگر این باور در کنار امید باشد وضع ما در این شب درست میشود. اما اگر این بآمدن من در خانه خدا جدی نیست و هرشب در زندگی برنامه ای بودبرنامه ی شب 19 رمضان این بوده که جایی بروم و در مراسم احیایی شرکت کنم و در شب ضربت خوردن امام علی (ع) عزاداری کنم و بعد سحری بخورم و روزه بگیرم و امشب اینگونه بگذرد و صورت جدی بخود نداشته باشد ما به چیزی نمی رسیم

آیت الله علم الهدی افزود: باید باورمندانه بیاییم در خانه ی خدا و آیا شما تصمیم دارید واقعا جریان زندگی خود را عوض کنید؟ شب قدر شب بخت و قسمت نیست که همه چیز به شکل غیر طبیعی و ارادی همه ی خوشی و سعادت ها و بهشتی شدن ها برای شما رقم بخورد. بخش عمده ی تقدیر زندگی دست خود ما است و این ما هستیم که زندگی خود را با اراده ی خود مقدر می کنیم.

وی گفت: شب قدر در کنار عشق به علی (ع) شب تصمیم برای آینده ی زندگی و تغییر است. نسبت به گذشته ی خود شک نکنید و رحمت خدا همه را درست می کند. گذشته انسان دو سری خرابی دارد یا مربوط به خود و یا مربوط به مظالم مردم. آنچه مربوط به خود انسان است که خدا بخاطر این شب عزیز و امام علی (ع) خدا می بخشد و آنچه مربوط به مظالم دیگران است خدا فرصت و توفیق می دهد و امکانات آن را مهیا میکند تا قدم برداری و اصلاحش کنی.

 


دریافت فایل صوتی مراسم فرآن به سر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی