۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت

روی میز بودن گزینه ی نظامی نشان استیصال آمریکاست

آن ها خیال می کنند با این جمله قدرت خود را به رخ می کشند و مردم دنیا هم باور می کنند که این ها قدرت داشته اند و تا امروز متوجه شده اند که این طور نیست؛ جمله «گزینه نظامی روی میز است» یعنی «نزدیک است مستأصل شویم.»

ادامه ی تفسیر سوره ی محمد (صلی الله علیه و آله وسلم)، مهدیه ی مشهد

آیت الله الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن خود که با محوریت موضوع نحوه برخورد سیاسی نظامی با دشمن برگزار شد، به تهدیدهای رییس جمهور آمریکا تحت عنوان «گزینه نظامی روی میز است» اشاره کرد و گفت: آن ها خیال می کنند با این جمله قدرت خود را به رخ می کشند و مردم دنیا هم باور می کنند که این ها قدرت داشته اند و تا امروز ملاحظه کرده اند اما این طور نیست.



دریافت

 

معنای «روی میز بودن گزینه نظامی»، استیصال آمریکا است

وی با بیان این که «عرصه اجرایی عداوت دشمن فقط میدان جنگ نیست»، آیه چهارم سوره مبارکه محمد را علاوه بر یک راهبر نظامی، راهبردی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواند و افزود: دشمن در دو صورت میدان جنگ را عرصه برخورد و دشمنی خود قرار می دهد، یکی زمانی که ببیند در یک موازنه قدرت، نیروی اسلام و مسلمین در برابر آن ها ضعیف است و شکست می خورد و دوم زمانی که مستأصل شود و ببیند در عداوت هیچ چیز مؤثر نشده، طرح ها و توطئه هایش بر اقتدار مسلمانان افزوده و اگر وارد عرصه نظامی نشود مسلمانان خودش را براندازی می کنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مردم دنیا عاقل اند و تحلیل دارند؛ جمله «گزینه نظامی روی میز است» یعنی «نزدیک است مستأصل شویم.»

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: در طی بیش از بیست سالی که از دفاع مقدس گذشته است، آمریکا تمام اطراف ما را محاصره کرده اما مثل سگ پارس می کند و نمی تواند جلو برود؛ همه دنیا فهمیده اند که اگر آمریکا می توانست، نصف روز هم به ما مهلت نمی داد آن هم در شرایطی که منطقه را از دست داده و بیداری اسلامی بر مسلمانان حاکم شده است.

 

جنگ با دشمن باید تا حصول اطمینان از عدم انتقام جویی ادامه یابد

وی در ادامه به تفسیر عبارت قرآنی «حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا» پرداخت و اظهار کرد: برخی مفسران، از «وزر حرب» به عنوان اسلحه یاد کرده اند، یعنی تا دشمن اسلحه اش را به زمین نگذاشته نمی توانید در برابرش کوتاه آمده و دست پایین بگیرید؛ این عبارت یعنی کشتار دشمنان تا زمانی ادامه یابد که دشمن اسلحه بر زمین بگذارد.

 

امام جمعه مشهد مقدس برنامه راهبردی قرآن در برابر دشمن را تا زمانی که دست از جنگ نکشیده اند، مبتنی بر براندازی دشمن دانست و افزود: تا زمانی که دشمن اسلحه را بر زمین نگذاشته و در حال جنگ است، اگر بر فردی مسلط شدید؛ می توانید به عنوان اسیر نگه نداشته و او را بکشید چرا که تا آن زمان برنامه تقابل با دشمن، براندازی است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آن چه که اکثر مفسران به آن قائل هستند و علامه طباطبایی نیز به آن معتقدن بودند این است که منظور از «اوزار» در این آیه، اوزار خود حرب است؛ وزر جنگ «ریشه عداوت و دشمنی» است یعنی تا زمانی که مطمئن نشدید دشمن کینه جویی، انتقام جویی، بغض و عداوتش را کنار نگذاشته، باید جنگ با دشمن ادامه داشته باشد چرا که مسئله فقط پیروزی ما نیست و دشمن حس انتقام جویی دارد.

 

وی در تبیین این مسئله به ماجرای حمله آمریکا به عراق اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برخی در آن زمان عقیده داشتند که باید به صدام در برابر آمریکا کمک کنیم اما رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه قبول نکردند چرا که تا زمانی که اوزار جنگ پایان می پذیرد نمی شود با او که دشمن دست دوستی دهیم و صدام و بعث کافرهنوز باقی مانده بودند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از این که آمریکایی ها صدام را گرفتند، به آن ها پیشنهاد داده بود که اگر مرا به قدرت برگردانید ریشه ایران را می کنم و غیر از من کسی قادر به براندازی جمهوری اسلامی نیست؛ آن جا معلوم شد که حق با رهبر انقلاب بوده است.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه تفسیر سوره مبارکه محمد(ص)، با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که می فرماید «جهاد در بین امت من برقرار است تا زمانی که دجال براندازی شود»، آن را نقل شده توسط اهل سنت و عامه مردم دانست و اظهار داشت: شیعیان این روایت را از پیامبر نقل نکرده اند چرا که ما می گوییم اگر دجال هم کشته شود، تا زمانی که حکومت جهانی امام زمان(عج) تشکیل شود جهاد ادامه دارد.

 

«مردم سالاری دینی» امتیاز جمهوری اسلامی است

وی افزود: بشر تا به امروز دو نوع حکومت و مدیریت اجتماعی را تجربه کرده است، مدیریت اجتماعی مبتنی بر زور توسط زورگویان و حکومت دموکراسی که بشر نزدیک به 3 قرن است دارد آن را تجربه می کند و محصولش این جنگ ها و سفاکی ها در جنگ جهانی اول و دوم و حال حاضر در روی کره زمین است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، تجربه سوم بشر را «مدیریت خدا بر مردم و حاکمیت واقعی مظهر حق» دانست و گفت: امتیاز جمهوری اسلامی این است که در برابر مردم سالاری لیبرال، مردم سالاری دینی را ارائه کرد یعنی مردم خودشان به دست خودشان حاکمیت را به کسی بسپارند که مظهر خدا است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایتی که می فرماید «امام زمان(عج) با شمشیر ظهور می کنند»، تأکید کرد: تشکیل حکومت وجود مقدس امام زمان(عج) با تز قدرت نیست بلکه ایشان تشریف می آورند تا قدرت بر مردم مسلط نشود؛ حکومت جهانی امام زمان با خواسته خود مردم است.

 

وی ادامه داد: وقتی بشر با عنوان این که خودش این نظام را می خواهد و از سایر حکومت ها جز بدی ندیده است به این نتیجه برسد که مظهر خدا باید با برنامه خدا حاکمیت کند، امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد و آن هنگام عده ای از مستکبران می خواهند جلوی این حاکمیت را بگیرند که امام زمان(عج) با آن ها می جنگند.

 

امام جمعه مشهد مقدس در پایان با بیان این که اگر قدرت هسته ای ما تثبیت شود، هیچ کس در دنیا جرأت حمله نظامی به ما نمی کند، افزود: برخورد با دشمن باید از موضع قدرت و با دست پر باشد؛ در مذاکرات برخورد باید از موضع بالا باشد، نه از موضع ضعف که ما مستأصل شده ایم و می خواهیم با شما مذاکره کنیم./

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی