۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت

با برگزاری کنسرت های نا متعارف حدود الهی زیر پا گذاشته می شود

 ما درباره مسأله کنسرت عرض کردیم نه ضد موسیقی دان هستم، نه دشمن هنرمند و هنر؛ بحث ما این است که ما با حرام الهی مسأله داریم؛ پیرو مرجع تقلید باشید و به این که نظر آقایان در حلیت و حرمت نوع موسیقی چیست، به همان عمل کنید اما با عوارض برگزاری کنسرت حدود الهی زیر پا گذاشته می شود.

ادامه ی تفسیر سوره ی محمد(صلی الله علیه و آله وسلم)،مهدیه ی مشهد

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در جلسه روزانه تفسیر قرآن کریم که در مهدیه مشهد برگزار می شود، در بیان نکات تفسیری آیه چهارم سوره مبارکه محمد(ص)، به عبارت «فَإِذا لَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ« اشاره کرد و گفت: این که خداوند می گوید با کفار که روبرو شدید آن ها را گردن بزنید، ممکن است برخی گمان کنند اسلام دین خشونت است چرا که این با هیچ مبنای عطوفتی سازگرا نیست.


دریافت

 

وی در تبیین مسأله خشونت و عطوفت اظهار داشت: خشونت و عطوفت دو ابزار هستند؛ انسان در برخی موارد باید به ابزار عطوفت متوسل شده و ارتباطات خود را بر اساس مهربانی استوار کند و در برخی موارد هم در مقام دفاع از خود و منافع و مصلحت زندگی اش باید به برخورد دست بزند و آن جا عقل می گوید با همه قدرت برخورد کن.

 

عطوفت و خشونت همیشگی ممکن نیست

امام جمعه مشهد مقدس افزود: انسان در برخورد با عزیزترین عزیزانش که فرزندش باشد هم نمی تواند همه جا با عطوفت برخورد داشته باشد و خیلی جا ها لازم است به فرزندش تشر زده و او را سر جایش بنشاند چرا که بچه با عطوفت همیشگی فاسد می شود؛ از طرف دیگر نباید طوری با او برخورد کرد که آن رگه اطمینان و احساسی که فرزند درباره پشتوانه بودن پدر و مادر دارد را از بین ببرد.

 

آیت الله علم الهدی در تکمیل توضیحات خود گفت: خدا به پیامبر(ص) می گوید«فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ»؛ نمی شود گفت اسلام گفته است در همه جا با عطوفت رفتار کنید؛ همان خدایی که می گوید بر حسب رحمت خدا که مربوط به تو است با مردم نرمش کن، در جای دیگری می فرماید«فـاذا لقـیـتم الذین کفروا فضرب الرقاب.»

 

وی سپس به نحوه برخورد با منکرات شرعی در جامعه اشاره و اظهار کرد: در مسأله مقابله با منکرات شرعیه و جریان های ضد ارزشی که بنا دارند ریشه دین را در جامعه بکنند، نمی شود منطق ارائه داد؛ گاهی دختر خانمی ندانسته و نفهمیده روسری اش عقب می رود که در این جا باید با عطوفت با او صحبت کرد و اگر بد حجاب است او را هدایت کرد، اما در برابر آن کسی که بنای خودنمایی در برابر جوانان دارد تا نسل جوان به فساد کشیده شده و سفره دین از زندگی مردم جمع شود نمی توانیم بگوییم با منطق برخورد شود.

 

پیشگیری از بی حجابی با فرهنگ سازی حجاب متفاوت است

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که برخورد با منکرات صلابت و قاطعیت می طلبد، افزود: یک نمونه از جریان های منکرات شرعیه و فحشایی که در بین مردم رایج می شود، ناهنجاری ها است که باید با آن برخورد کرد؛ نمی شود گفت با زن ولنگاری که خود را آرایش کرده و در اتومبیل کذایی نشسته است و فساد می کند، با عطوفت رفتار کرد؛ باید با او برخورد کرد اما برای ساختنش باید با مهربانی رفتار کرد همان طور که اگر بخواهی برای برخورد با دزد از ابتدا کار فرهنگی کنی امنیت جامعه از بین می رود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیشگیری از بی حجابی با تلاش برای با حجاب کردن متفاوت است، تأکید کرد: مشکل ما در مسأله حجاب این است که جریان «مقابله با ناهنجاری» با جریان «فرهنگ سازی» اشتباه شده است.

 

وی ضمن گلایه از عملکرد دستگاه های دولتی در مقابله با بدحجابی، خاطرنشان کرد: 37 سال از انقلاب می گذرد و هیچ کار فرهنگی برای حجاب نشده است به جز برخی گروه های خودجوش که بر حسب تعهد خود فعالیت می کنند در حالی که از سال 85 قانون حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

 

تشریح فلسفه وجود جنگ در اسلام

آیت الله علم الهدی در ادامه تفسیر آیه چهارم سوره مبارکه محمد(ص) اظهار کرد: هجرت پیغمبر در نتیجه برخورد با ایشان برای کشتن شان بود و با وجود این که از ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه تا رحلت شان 10 سال هم طول نکشید اما در این مدت به جز سریه هایی که پیامبر(ص) در آن ها حضور نداشته و اعزام لشگر می کردند، 80  غزوه انجام گرفت یعنی هر یک ماه و نیم، یک جنگ بود.

 

امام جمعه مشهد مقدس مسأله دفاع، براندازی فساد و فتنه، حفاظت از بندگی خدا و دفاع از احکام الهی را چهار فلسفه وجود جنگ در اسلام خواند و گفت: پیامبر از ابتدا با کسی وارد جنگ نشد و در 13 سال دعوت اعلام جنگ نکرد .

 

وی تصریح کرد: بحث آمریکا، بحث اختلافات کشوری و سیاسی نیست؛ این است که توسعه ارتباطات کره زمین را به صورت یک دهکده در آورده و همه مرزها در هم کوبیده شده است؛ این دنیا یک مدیر می خواهد و آمریکا می گوید من باید کدخدا باشم و هرچه ضد کدخدایی آمریکاست باید از بین برود.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر مردم آمدند و اصول، مواضع و موازینی به نام دین، خدا، آخرت و معاد قائل شدند و گفتند تنها مدیر جهان خدا است، نمی گذارند آمریکا کدخدایی اش را بکند، از همین رو آمریکا فتنه می کند و خس و خاشاک سر راه می شود؛ جریان های کفر خس و خاشاک هستند و برای برداشتن آن باید جنگ صورت گیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسلمانان در مقام صیانت از بندگی خدا بر روی کره زمین باید با کسانی که می خواهند بندگی خدا را براندازی کنند بجنگند؛ خداوند در آیه 40 سوره حج می فرماید «اگر این نباشد که بعضی از مردم بعضی دیگر را از بین ببرند، تمام معبد ها خراب می شد و بندگی خدا از بین می رفت.»

 

وی اظهار داشت:  ارزش های خدا باید روی کره زمین پیاده شود اما عده ای با اجرای حدود خدا و اجتناب از محرمات الهی مخالفند و نمی شود ما بایستیم و ببینیم مظاهر غضب خدا در کره زمین اجرا شود.

 

آیت الله علم الهدی افزود: ما با کسی دشمنی نداریم؛ بحث مان این است که حلال و حرام خدا باید پیاده شود؛ باید مراقب بود که گاه با یک نظر دادن و عمل مباح در صف کفار و مشرکین و کسانی که با خدا می جنگند می رویم.

 

با برگزاری کنسرت های نا متعارف حدود الهی زیر پا گذاشته می شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما درباره مسأله کنسرت عرض کردیم نه ضد موسیقی دان هستم، نه دشمن هنرمند و هنر؛ بحث ما این است که ما با حرام الهی مسأله داریم؛ پیرو مرجع تقلید باشید و به این که نظر آقایان در حلیت و حرمت نوع موسیقی چیست، به همان عمل کنید اما با عوارض برگزاری کنسرت حدود الهی زیر پا گذاشته می شود.

 

وی خطاب به مدیران فرهنگی تصریح کرد: نوازندگی زن بی حجاب از بدترین منکرات است و ارزش های دینی را از بین می برد؛ فعل حرام مظهر غضب خداست؛ شما چه بنده ای هستید که در نماز می گویید «ایاک نعبد و ایاک نستعین» اما در برابر غضب خدا بی تفاوتید؟

 

آیت الله علم الهدی گفت: تعجب می کنم از مسؤولانی که در نظام برپا شده روی خون شهدا مسؤول شده اند و آدم های مؤمن و متدینی بوده و در جبهه های جنگ از اسلام دفاع کرده اند اما از مطرب حمایت می کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی