۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت

در این نظام هر کاری انجام دهید، آبروی پیغمبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و امام زمان(عج) است

هر چه مردم به این نظام دل بسته و خوش بین شده و وابسته شوند باعث آبروی اسلام است لذا بهتر است همه عزیزان در خدمت تکالیف خود را انجام دهند، در ماه مبارک رمضان که روزه هستید در رسیدگی به کار مردم عبادت بسیار پر فضیلت تری دارید.

ادامه ی تفسیر سوره ی محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) ، مهدیه ی مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در مهدیه ی مشهد با اشاره به آموزش‌های قرآن کریم به مردم اظهار کرد: قرآن در کنار آموزش سمعی، آموزش بصری هم دارد و بسیاری از واقعیت‌ها را به صورت تصویر به انسان آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد: در عرصه تبلیغات مسئله نمایش یک جریان قوی‌تر و نیرومندتر از مرحله تبیین، تشریح و مذاکره است بنابراین باید در عرصه تبیین از ابزار تصویری و نمایشی بیشتر استفاده کنیم.


دریافت

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه خدا در قرآن از آموزش بصری استفاده کرده است، افزود: تابلوسازی قرآن به وسیله مثال‌های قرآنی است و عمده شگرد بالای قرآن در جریان هدایت بشر این است که خداوند غیر از استدلال و دلیل و برهان مسائل را برای مردم تصویر هم کرده است.

وی تأکید کرد: خداوند نقش آموزش بصری را به وسیله مثال برای مردم جا انداخته است و مثال برای توده مردم است و برای نخبگان جامعه نیست زیرا توده مردم از قبل آمادگی فکری ندارند و مثال برای آنها عامل تحریک کننده است که باعث می‌شود اصل مطلب را درک کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تابلوسازی قرآن به وسیله مثال گفت: یکی از اقسام تابلوسازی قرآن، تابلوسازی فرضی است و واقعیت‌ها را در قالب این تابلو فرضی نمایش می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی نوع دیگر تابلوسازی قرآن را تابلوسازی محسوس برشمرد و افزود: یعنی یک موجود محسوس واقعی را در برابر بینش ما قرار داده و موضوع خود را با آن تطبیق می‌دهد.

وی، نوع سوم تابلوسازی قرآن را بیان تاریخ برای مردم بیان کرد و ادامه داد: تاریخ همانند آینه است و آدم وقتی تاریخ را می‌خواند، زندگی خود را در یک آینه می‌بیند و پروردگار از این آینه برای تابلوسازی استفاده می‌کند.

آیت الله علم الهدی  افزود: بهترین تفسیر برای این عبارت، معنای ظاهری خود جمله است یعنی خداوند اینها را برای مردم ضرب المثل قرار می‌دهد؛ مؤمنینی که در نتیجه پیروی حق به سعادت می رسند، نمادی برای مردم می شوند تا مردم با نگاه کردن به آنها تجربه بیاموزند و کفاری که پیرو باطل هستند به سردرگمی عمل رسیده و برای مردم ضرب المثل می‌شوند.

آیت الله علم الهدی ضمن واکنش به برخی برنامه ریزی ها در ادارات دولتی جهت حضور در جلسه تفسیر خود اظهار داشت : تفسیر قرآن، درک قرآن و دانش قرآنی برای همه ما لازم است اما عزیزانی که وسط ساعت کاری شان است و باید پاسخگوی مردم باشند، انجام خدمت برای شان از شرکت در جلسه تفسیر قرآن لازم تر است و خدای ناکرده حق دیگران تضییع می‌شود؛ در ماه مبارک رمضان که روزه هستید در رسیدگی به کار مردم عبادت بسیار پر فضیلت تری از شرکت در نماز جماعت و تفسیر دارید.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در این نظام هر کاری انجام دهید، آبروی پیغمبر و امام زمان است؛ هر چه مردم به این نظام دل بسته و خوش بین شده و وابسته شوند باعث آبروی اسلام است لذا بهتر است همه عزیزان در ساعت خدمت تکالیف خود را انجام دهند که مردم سرگردان نشوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی