۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

ادامه تفسیر سوره محمد (ص)،امامت امتداد وحی

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ب.ظ

امامت تداوم مدیریت وحی بعد از رسول‌الله(صلی الله علیه و آله وسلم) در جامعه بشریت است.

یک بعد رسالت پیامبر(ص) این است که پیام خدا را به مردم برساند و برنامه تدبیری زندگی بشر تا قیامت را به مردم ابلاغ کند و بعد دوم رسالت ایشان مدیریت جامعه بشری است.پیامبر اسلام ضمن ابلاغ قرآن در جامعه مردم را نیز مدیریت و ارشاد می‌کرد که این بعد دوم رسالت ایشان است. امامت تداوم مدیریت وحی بعد از رسول‌الله در جامعه بشریت است.

ادامه تفسیر سوره محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) ،مهدیه ی مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی بعد از ظهر امروز در ادامه تفسیر سوره محمد (ص) که در مهدیه ی مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه «ما نزل علی محمد»، اظهار کرد: این آیه حاکی از رد نظریه پلورالیسم دینی بوده به این معنا که این گونه نیست که هر دینی بر حق باشد و آئین بر حق آن چیزی است که بر پیغمبر نازل شد.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: بنابراین هر مذهبی در اسلام مذهب حق نمی‌شود و تنها آن مذهبی بر حق است که بر پیامبر(ص) اسلام نازل شد.

وی با بیان اینکه رسالت پیامبر(ص) دو بعدی است، بیان کرد: یک بعد رسالت پیامبر(ص) این است که پیام خدا را به مردم برساند و برنامه تدبیری زندگی بشر تا قیامت را به مردم ابلاغ کند و بعد دوم رسالت ایشان مدیریت جامعه بشری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیغمبر مدیریت و اداره بشر را به عهده داشت، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام ضمن ابلاغ قرآن در جامعه مردم را نیز مدیریت و ارشاد می‌کرد که این بعد دوم رسالت ایشان است.

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: قرآن جاودانه و ابدی بوده و آیات آن ابزار ارشاد و هدایت و برنامه زندگانی همه انسان‌ها روی کره زمین است.

وی با طرح این پرسش که آیا رسالت رسول‌الله رسالت خالده است و یا رسالت موقت، تاکید کرد: مذهبی بر حق است که رسالت پیامبر (ص) را رسالت خالده می‌داند.

امام جمعه مشهد در ارتباط با بحث امامت نیز اظهار کرد: امامت تداوم مدیریت وحی بعد از رسول‌الله در جامعه بشریت است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه بر پیغمبر نازل شده لازمه ربوبیت پروردگار است، خاطرنشان کرد: ربوبیت بدون اسلام و جریان وحی و مدیریت و حاکمیت الله کامل نیست و ربوبیت خدا اقتضا می‌کند بشر را اداره کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رب به معنای مدیر است، تصریح کرد: مدیریت بشر بدون حاکمیت ممکن نیست لذا در 5 جای قرآن آمده که حاکمیت جزء برای خدا نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه هر کس منکر امامت شود، حاکمیت خدا را منکر شده است، اعلام کرد: امام مظهر پروردگار بوده لذا هر حاکمیتی جز حاکمیت الهی و امام باطل است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه اصل مدیریت جامعه با امام زمان (عج) است، گفت: برای دسترسی مردم، ولی فقیه به عنوان معاون ارتباطی و حجت امام زمان(عج) در جامعه منصوب شده است.

وی با بیان اینکه کفاره از ماده کفر و به معنای چیزی که خلاء را می‌پوشاند می‌آید، افزود: گناه تولید خسارت می‌کند و کفاره آن را می‌پوشاند و جبران می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه کفاره تنها سختی نیست بلکه گاهی عملی برای جبران‌کننده خطاها است، تاکید کرد: زیارت امام رضا (ع) نمونه عمل مستحبی بوده که خلاء گناه را می‌پوشاند و کفاره گناهان می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان یادآور شد: فردی که از گناه پشیمان شد پس از اینکه توبه کرد خداوند بدی‌ها و گناهانش را به خوبی و اعمال صالح تبدیل می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی