۱۴۰۳ يكشنبه ۲۳ ارديبهشت

مسائل سیاسی و اجتماعی بخشی از دین است.

برخی افراد مسئله دین را از سیاست جدا می‌کنند در حالی که مسائل سیاسی و اجتماعی بخشی از دین است. عده‌ای لیبرال دموکراسی را بر دین ترجیح می‌دهند که این سکولاری بدتر از بی‌دینی است.

ادامه تفسیر سوره محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) ،مهدیه ی مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی بعد از ظهر امروز در ادامه تفسیر سوره محمد که در مهدیه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه مومنین دو شخصیت فردی و اجتماعی دارند، اظهار کرد: کفار نیز این دو شخصیت فردی و اجتماعی را دارا هستند.

خطیب جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ایمان از عمل صالح قابل تفکیک نیست، بیان کرد:‌ نمی‌شود که یک فرد مومن باشد اما عمل صالح انجام ندهد.



دریافت

عضو مجلس خبرگان رهبری انسان‌ها را به سه دسته تقسیم کرد و افزود‌: عده‌ای تنها خیال می‌کنند خدا وجود دارد و به باور نرسیده‌اند و عده‌ای دیگر بالاتر از خیال هستند و علم دارند و می‌دانند که خدا وجود دارد و دسته سوم نیز ایمان را باور دارند و وقتی آن را باور دارند محال است خلاف آن عمل کنند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به دو نوع گناه تصریح کرد: فرد یا با خدا دشمن است که گناه می‌کند و این گناه بخشودنی نیست زیرا نوعی دهن‌کجی به خداوند است اما دسته دیگر از روی لغزش دچار گناه می‌شوند و ممکن است توبه کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه برخی به بنده می‌گویند چرا مرتب راجع به مسئله حجاب صحبت می‌کنم و تذکر می‌دهم، بیان کرد: در پاسخ به این افراد باید گفت شاید کسی در پستوی گناه کرده و سپس توبه کند اما زن بی‌حجاب لاابالی که جلوی مردم کشف حجاب می‌کند و در معرض هوس‌بازی مردان قرار می‌گیرد به خدا دهن‌کجی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به خطر توسعه نظریه پلورالیزم دینی اشاره کرد و گفت: این نظریه اخیرا توسعه پیدا کرده و در گذشته در بین دراویش رواج داشته اما امروز با عنوان روشنگری در بین اندیشه‌های نو به وجود آمده که می‌گوید همه دین‌ها بر حق هستند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به آیه «آمنوا بما نزل علی محمد» بیان کرد: این آیه شریفه که می‌گوید هر چه بر  پیغمبر نازل شده را باید قبول کنید خط بطلانی بر نظریه پلورالیزم دینی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد مسئله دین را از سیاست جدا می‌کنند در حالی که مسائل سیاسی و اجتماعی بخشی از دین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان یادآور شد: عده‌ای لیبرال دموکراسی را بر دین ترجیح می‌دهند که این سکولاری بدتر از بی‌دینی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی