۱۴۰۳ پنجشنبه ۳۰ فروردين

نیت دشمن در مذاکرات براندازی نظام است

دقیقاً نیت دشمن همان براندازی نظام است و با این هدف جلو آمده اما در ایدئولوژی نظام، دشمن باید ما را بپذیرد که این گونه نیست و از طریق مذاکره آمده تا یک تهاجم عظیم علیه ما به راه بیاندازد.با این دید وقتی می‌گوییم 36 سال از انقلاب گذشته و قدرت ما چند برابر شروع انقلاب است آنها باید ما را بپذیرند اما آنها موضعشان این است که با تفاهم با ما در کشور نفوذ کرده و ما را خلع سلاح کنند و این یعنی فرآیند مذاکره و توافق در مذاکرات از سوی آمریکا با نگاه براندازی است.

تفسیر سوره ی محمد(صلی الله علیه وآله وسلم)، مهدیه ی مشهد

آیت‌الله علم الهدی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره قرآن که به مناسبت ماه رمضان در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خداوند ماه رمضان را با قرآن معرفی می‌کند، چون ماه رمضان ماه سازندگی انسان است که در مکان جبران همه نقص‌های گذشته این ماه نقص هر فردی را جبران می‌کند تا بنده خدا هم تصمیم بگیرد تا در این ماه برای بندگی خدا ساخته شود.



دریافت


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ذات مقدس خدا ماه رمضان را با قرآن در کتاب خود توصیف می‌کند و با این دید نزول قرآن در ماه رمضان مربوط به نزول دفعی می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: بهترین ذکرها در این ماه مبارک قرائت قرآن است، لذا اگر یک ختم قرآن در رمضان داشته باشید به گونه‌ای است که 6 هزار ختم قرآن انجام داده‌اید و اخیرا یکی از روش‌های ارزشمندی که در صدا و سیما اجرا می‌شود، برگزاری ختم قرآن به وسیله قاریان زبر دست در شب و روز است که جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی است که خداوند او را با برکت نازل کرده تا در آیات آن تدبر کنیم که برای درک بهتر مفاهیم قرآنی بهترین راه تفسیر کردن است به طوری که می‌توان از تفسیر آیات برای جریان زندگی و راهبرد خط اجتماعی استفاده کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال تفسیر سوره محمد را انتخاب کردیم، گفت: علت انتخاب این سوره از یک طرف پیشنهاد عزیزان ما در صدا و سیما بود و از طرف دیگر این بود که وضعیت ما در جریان انقلاب در یک موقعیت خاصی قرار گرفته که مردم باید راهبرد خودشان را از دل قرآن استخراج کنند.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی‌های استکبار جهانی از آغاز انقلاب اسلامی ایران تاکنون در کشور یادآور شد: از پیروزی انقلاب تاکنون با دشمن تقابل داشتیم اما وضعیت امروز با آن زمان قابل قیاس نیست به طوری که دشمن درصدد سرکوبی ما طی این 36 سال بوده که عملاً شکست خورده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امروز این برخورد وارد یک فصل دیگری شده است، تصریح کرد: همواره دشمن یا تهدید نظامی انجام می‌داده یا در هشت سال جنگ تحمیلی از دشمن بعثی حمایت می‌کرد یا اقتصاد را مورد هدف قرار داده‌ یا رویارویی در جنگ نرم با ما داشته‌اند و می‌خواستند با تهاجم فرهنگی ما را از پای بیاندازد و نظام را سرکوب کنند ولی امروز براندازی ما را از طریق مذاکره می‌خواهند انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دقیقاً نیت دشمن همان براندازی نظام است و با این هدف جلو آمده اما در ایدئولوژی نظام، دشمن باید ما را بپذیرد که این گونه نیست و از طریق مذاکره آمده تا یک تهاجم عظیم علیه ما به راه بیاندازد.

وی افزود: در سالیان گذشته آمریکا با همکاری شوروی علیه چین هجمه‌ها وارد کردند اما دیدند چین دارای قدرت است و آن را پذیرفتند و امروز به عنوان یک قدرت بین‌المللی آن را می‌شناسند، با این دید وقتی می‌گوییم 36 سال از انقلاب گذشته و قدرت ما چند برابر شروع انقلاب است آنها باید ما را بپذیرند اما آنها موضعشان این است که با تفاهم با ما در کشور نفوذ کرده و ما را خلع سلاح کنند و این یعنی فرآیند مذاکره و توافق در مذاکرات از سوی آمریکا با نگاه براندازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آنها با این رویکرد وارد این قضیه شده‌اند که بر ما مسلط شده و ما را نابود کنند در نتیجه هر لحظه باید این خطر را احساس کنیم، چون این موضوع نابودی اساس اسلام است و تنها به مردم و کشور مربوط نمی‌شود اما متأسفانه در این موقعیت ما هر چی بگوییم می‌گویند هر کسی نظری دارد؛ لذا در این موقعیت باید بیاییم سراغ قرآن که ببینم خداوند چه می‌گوید چرا که به تعبیر حضرت علی (ع) قرآن هر روز تازه است و کسی که قرآن را دارد درد چه کنم نباید داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: در شرایط کنونی باید به قرآن رجوع کنیم چراکه راهبرد مقابله با کفار را به ما نشان می‌دهد، راهبرد کفار و مومن در سوره مبارکه حضرت محمد (ص) با هم مقایسه شده و خداوند می‌فرماید؛ مومنین موضعشان باید روشن و قوی باشد آن هم در زمانی که دشمن اسلام را برای خود خطر می‌بیند.

وی با بیان اینکه همین وضعیت انقلاب در زمان پیامبر (ص) هم وجود داشت، گفت: روز اول پیروزی انقلاب موقعیت خاص این کشور از دست آمریکا در رفت و می‌خواستند یک مزدور دیگر مثل شاه را جایگزین کنند و دیدند یک مقدار که گذشت نه تنها این مملکت براندازی نشد بلکه آرمان‌های آن به آن سوی مرزها نیز صادر شد و به جایی رسید که موجودیت آمریکا و استکبار را در دنیا تهدید می‌کند و آمریکا کدخدایی خود را امروز در معرض خطر احساس می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی