۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

همایش فرهنگ و مدیریت جهادی،مدیریت جهادی

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ق.ظ

ماکه قرآن را قبول داریم و این مدیریت جهادی را تجربه کرده ایم چرا از تحریم بترسیم

اگر زیربنای مدیریت جهادی به درستی تعریف شود نباید دیگر از تحریم‌ها بترسیم و در برابر مشکلات ناامید باشیم در حقیقت با استفاده از این مدیریت مسئولان می‌توانند بر مشکلات موجود فائق آیند. اگر  خدای ناکرده برخی مسئولین ما از این مدیریت جهادی بی بهره اند این مسئولیت را کنار بگذارند

همایش فرهنگ و مدیریت جهادی،مجتمع آیه‌های مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در محل مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با عنوان مدیریت و جهاد برگزار می‌شود تا به نوعی مدیریت جهادی را تبیین کند و در این راستا گام‌هایی بردارد.


دریافت
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی ما در همه عرصه‌ها دگرگون‌ساز بوده و حتی در تولید مفاهیم و در ایجاد فرهنگ‌های مختلف موثر بوده به طوری که در عرصه مدیریتی می‌توان انواع مدیریت‌ها را مشاهده کرد اما متاسفانه تا به امروز عنوانی از مدیریت جهادی در کشور مشاهده نمی‌شود.
 
وی بیان کرد: فرهنگ‌هایی که مولد علم و فناوری بوده‌اند مفهومی از مدیریت جهادی در آنها دیده نمی‌شود و بسیاری از دانشمندان بر این باور هستند که مدیریت برگرفته از فناوری است اما باید توجه داشت که در هر نوع مدیریتی نیاز به تدبیر است.
 


آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: غربی‌ها روزی که بر قاره آمریکا مسلط شدند در نوع مدیریت و زندگانی مردم این قاره تحولی به وجود آوردند؛ آنها یک سلسله از ابعاد مدیریت را در عرصه‌های گوناگون تجربه کردند و این علوم را به عنوان رشته‌های علمی قابل آموزش و انتقال به دیگران تثبیت کردند وگرنه در سابقه علم دنیا این گونه از علوم وجود نداشت.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاسیس و تولید نظام مدیریتی بر اساس مدیریت جهادی است و در این راستا مقام معظم رهبری سال گذشته راهکار تمام مشکلات را مدیریت جهادی معرفی کردند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که مدیریت جهادی تنها یک تئوری نیست که بخواهیم به دنیا منتقل کنیم بلکه یک تجربه کارآمد است که نمادهای ارزشی آن را در جامعه و به ویژه در دوران دفاع مقدس دیده‌ایم و حتی عزیزانی که در اجرای مدیریت جهادی با یک موفقیت به سر برده‌اند می‌توانند امروز این مدیریت را به عنوان یک مفهوم اصیل در نسل جوان هم منتقل کنند و آنها را پرورش دهند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: متاسفانه مشکل بزرگ ما در عرصه آموزش تکیه بر آموزش‌های کهنه وارداتی از خارج کشور است و این امر سبب شده تا ما استعدادهای داخلی کشور را نادیده بگیریم و در دانشگاه با عنوان مدیریت جهادی نه تنها رشته‌ای نداشته‌ایم بلکه واحد آموزشی هم نداریم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دستگاه‌های آموزشی کشور اصلا در راستای استفاده از منابع ارزشی و آموزه‌های درونی حرکت نمی‌کنند، گفت: اگر مدیریت جهادی را بخواهیم تعریف کنیم باید گفت در انقلاب ما یک جریان خود رو بود که با فرمان امام راحل و تشکیل جهاد سازندگی شکل گرفت و مدیریت جهادی از همان پیروزی انقلاب مدیریت کشور را در دست گرفت.
 
وی یادآور شد: روز اول پیروزی انقلاب هزاران قبضه اسلحه دست مردم بود و گروهک‌ها هم از طرفی وجود داشت و مرحوم آیت‌الله مطهری تحت امری به مرحوم آیت‌الله کنی با حکمی که بنا به تاکید امام راحل به ایشان داده  بود فرمودند که به مردم بگویید اسلحه‌ها را بیاورند به مساجد تحویل بدهند و با این دید یک مدیریت جهادی خودجوش به وجود آمد که کمیته انقلاب اسلامی نام داشت، همچنین جهاد سازندگی با تجربه امام راحل شکل گرفت و در یک نماد قوی به نماد جهاد سازندگی تبدیل شد.
 
خطیب جمعه مشهد تاکید کرد: مقام معظم رهبری ابزار حل مشکلات را مدیریت جهادی بیان کردند و لذا خداوند در قرآن زیربنای مدیریت جهادی را این گونه بیان می‌کند که مدیریت جهادی ایمان و باورمندی خدا است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ماکه قرآن را قبول داریم و این مدیریت جهادی را تجربه کرده ایمچرا از تحریم  بترسیم و بخاطر آن خود را تسلسم قدرت کنیم. اگر زیربنای مدیریت جهادی به درستی تعریف شود نباید دیگر از تحریم‌ها بترسیم و در برابر مشکلات ناامید باشیم در حقیقت با استفاده از این مدیریت مسئولان می‌توانند بر مشکلات موجود فائق آیند. اگر مسئولین ما از این مدیریت جعادی بی بهره اند این مسئولیت را کنار بگذارند

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عده‌ای تحلیل می‌کنند که مسئله حلال و حرام سبب تشکیل جهاد کشاورزی شد اما واقعیت قضیه این است که این تحلیل بی‌عمق است چرا که اصل بنیه کشور کشاورزی است و زمانی که احساس شد فضا نیازمند یک حرکت جهادی است سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد لذا این محور اقتصادی و توسعه جز با همراهی کردن مدیریت جهادی ثمره‌ای نخواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: نزدیک 20 سال است تبلیغات برای موضوع کشاورزی صورت گرفته اما طی این سال‌ها به اندازه پنج درصد هم صنعت کشاورزی از این توصیه‌ها پیروی نکرده و علت این است که مدیریت جهادی در کشاورزی به درستی اجرا نشده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی