۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

دیدار با نخبگان بسیجی همایش خط امام

شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۳۵ ب.ظ

محور خط امام ولایت فقیه است
ما باید ابتدا محور را بشناسیم و بعد در شعاع آن قرار بگیریم. بحث ولایت فقیه از زمان ائمه بوده وتا به الان نظریات زیادی مربوط به آن مطرح شده است اما جریان سیاست اصیل اسلامی و جریان یک نظام قطعی دینی بر اساس مبانی فکری ولایت شیعه را امام (ره) به شکل اجرایی در زندگی ما در آوردند.

دیدار با نخبگان بسیجی

آیت الله علم الهدی صبح امروز در دیدار نخبگان بسیجی حاضر در همایش شناخت خط امام (ره) بعد از عرض سلام خدمت عزیزان بسیجی افزودند: دین را خداوند بر پیامبر نازل کردند و این گونه نیست که هر کس بر اساس شخصیت خود در مورد دین نظر بدهدچون دین حرف پیغمبر(ص) است و حرف پیغمبر(ص) وحی. پس طبیعتا معصوم که جانشین پیامبر است نیز هرچه بگوید وحی است. هر حرفی که به دین می خواهد ربط داده شود با قرآن یا کلام معصوم باید مستند باشد.

ایشان در تبیین خط امام(ره) بیان کردند: در مسئله خط دهی، خط امام(ره) را به عنوان یک فرد سیاسی یا لیدر حزب یا نظره پرداز خط امام نمی گوییم. چون ایشان یک مرجع تقلید است و وجود اقدس امام زمان(عج) ایشان را حجت خود قرار داده و ما از طریق ایشان به امام زمان(عج)  متصل می شویم که عظمت خط امام(ره) به همین است حال سوالی که پیش میاید این است که چرا خط امام و خط مراجع دیگر نه؟

آیت الله علم الهدی در پاسخ به این سوال افزودند: ولایت فقیه نظریه امام(ره) نیست بلکه یک اصل دینی و اعتقادی است که دو جنبه دارد، جنبه اعتقادی وکلامی که مربوط به ولایت است و از اصول دین و جنبه حکم بودن آن اما علت مشخص بودن خط امام  اینست که جریان سیاست اصیل اسلامی و یک نظام قطعی دینی بر اساس مبانی فکری ولایت شیعه را امام به شکل اجرایی در زندگی مردم وارد کردند. رهنمود های امام(ره) در شعاع ولایت فقیه می شود خط امام(ره). کسانی که امروز در این کشور دم از خط امام(ره) می زنند ولی اصل این خط یعنی ولایت فقیه را قبول ندارند نه در بینش سیاسی و نه استراتژی عملی، نمیتوان به آنها پیرو خط امام گفت.


ایشان در قسمت پایانی سخنان خود در بحث خط امام(ره) بیان کردند: نمی توان از خط امام(ره) قرائت های مختلفی کرد، امام(ره) حرف های زیادی زده و مطالب بسیاری بیان کرده اند اما همه یک محور داشته و در شعاع پرتو این محور است که رهنمود های امام(ره) خط امام(ره) می شود. یکی از موضع گیری های امام(ره) در مقاطع مختلف که موضع گیری قطعی است موضع ایشان در بحث استکبار است.امام (ره استکبار ستیزی را برای ما اصل قرار داد پس نمیشود پیرو خط امام(ره) بود اما با آمریکا سازش و تعامل کرد. 




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی