۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

تنها راه‌حل مقابله با تکفیری‌ها، بازنگری در پژوهش‌های تقریبی است

14 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌ها و پژوهش‌های تقریبی توسط آیت‌الله بروجردی انجام شد و این امر در پی مشاهدات فعالیت‌های مشکوک دشمنان در داخل کشور انجام شد.

 دومین همایش بین‌المللی تقدیر از آثار و پایان‌نامه‌های تقریبی مشهد، سالن اجتماعات دانشکده علوم رضوی در حرم مطهر

آیت‌الله احمد علم‌الهدی در دومین همایش بین‌المللی تقدیر از آثار و پایان‌نامه‌های تقریبی مشهد در سالن اجتماعات دانشکده علوم رضوی در حرم مطهر، اظهار کرد: در قرآن کریم قیام جمعی مقدم بر قیام فردی تاکید شده است زیرا در قیام جمعی یک حرکت و گستره پهناوری مدنظر است و نتیجه بسیار خوبی در تغییر جامعه دارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان اسلام امروزه به این مهم دست یافتند، تصریح کرد: توسعه حرکت قیام جمعی باید در نظر گرفته شود و به عنوان یک سیاست و ضرورت راهبردی مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمن و کفر جهانی توطئه‌های فراوانی را در طول دو قرن و نیم اخیر انجام داده‌اند، افزود: تولید ممیزات عاملی است که می‌تواند جلوی حرکت‌ها و قیام‌های جمعی را بگیرد و این امر سبب شده تا گروه‌های تکفیری با استفاده از این موضوع دست به کشتار شیعه بزنند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: تنها راه‌حل مقابله با تکفیری‌ها، بازنگری در پژوهش‌های تقریبی است.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: 14 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌ها و پژوهش‌های تقریبی توسط آیت‌الله بروجردی انجام شد و این امر در پی مشاهدات فعالیت‌های مشکوک دشمنان در داخل کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه این تحقیقات مقدمه قیام جمعی در کشور است، افزود: ما در مشهد مقدس مشکلات فراوانی و تهدیدات بسیاری از سوی مرزهای شرقی و جریان تکفیری‌ها داریم و در داخل مشهد نیز به عنوان یکی از پایتخت‌های مهم فرهنگی کشور دچار مشکلات و اختلافات در مذاهب مختلف هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در قرآن بارها به قیام جمعی تاکید شده است، افزود: پژوهش‌های تقریبی به عنوان یک حرکت فکری به صورت جدی در نظر گرفته شود تا اختلافات میان اهل سنت و شیعه رفع گردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی