۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

در گرامیداشت یاد شهداء به برگزاری کنگره اکتفا نکنید

 توقف تلاش ها در راستای گرامیداشت یاد شهدا، پس از پایان کنگره ها، و همچنین انعکاس ناقص اخبار به بدنه جامعه را نا صحیح است، اگر در خود حوزه علمیه، از مدرسان و طلاب درباره برگزاری کنگره شهدای روحانی نظرخواهی شود، حدود 95 درصد آن ها اطلاع ندارند که تشکیلاتی با این نام مشغول فعالیت است، از این رو به برگزاری کنگره ملی اکتفا نکنید.

دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدا و ایثارگران روحانیت

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدا و ایثارگران روحانیت با اشاره به بیانات جانشین دبیرکل این ستاد در رابطه با رهنمود های علما و مراجع عظام تقلید به ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی، گفت: این نکته که حضرت آیت الله جوادی آملی به شما فرموده اند که به برگزاری کنگره اکتفا نکنید، نه تنها درباره کنگره شهدای روحانی، بلکه در سایر کنگره ها نیز لازم است.

 

وی توقف تلاش ها در راستای گرامیداشت یاد شهدا، پس از پایان کنگره ها، و همچنین انعکاس ناقص اخبار به بدنه جامعه را نا صحیح دانست و افزود: اگر در خود حوزه علمیه، از مدرسان و طلاب درباره برگزاری کنگره شهدای روحانی نظرخواهی شود، حدود 95 درصد آن ها اطلاع ندارند که تشکیلاتی با این نام مشغول فعالیت است، از این رو به برگزاری کنگره ملی اکتفا نکنید.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که اجرای کنگره و استفاده از تولیدات فرهنگی آن باید همراه یکدیگر پیگیری شود، اظهار کرد: بسیاری از آثار نوشتاری گذشتگان ما امروز در دسترس نیست، در این زمینه هم نباید صرفا به تولیدات فرهنگی توجه کرد؛ اگر این کنگره سال به سال برگزار شود و افزون بر مشهد، در سایر شهرستان ها هم که حوزه های علمیه بسیار خوبی دارند، سالی یک مرتبه یادواره شهدای روحانی برگزار شود و در فضای شهری انعکاس خوبی داشته باشد، هم مجریان کار را جدی می گیرند و هم در بین مردم منعکس می شود.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی نیازمند تشکیلات سازمانی مناسب است، افزود: بدون جایگاه سازمانی کار پیش نمی رود و جایگاه این تشکیلات یا در حوزه علمیه است و یا حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان، که تولیت حوزه علمیه نیز بر عهده نماینده ولی فقیه است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی