۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت

خطبه های 8-6-92

جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۲۶ ب.ظ

کوچکترین عقب نشینی در برابر آمریکا موجب بیشتر شدن ظلم می شود

بزرگترین حق دولت بر گردن مردم ، بی تفاوت نبودن مردم نسبت به دولت است / نفوذ عناصر جریانی به دولت خطرناک است / عوامل ایجاد فاجعه سال 78 از دولت اصلاحات و عناصر جریانی بودند که امروز به دولت نفوذ کرده اند و این افراد سخنان رئیس جمهور وقت را زیر پا گذاشتند و این فاجعه هول ناک را به وجود آوردند.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمةالله) حرم مطهر رضوی (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

خطبه ی دوم

دریافت

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد با اشاره به 8 شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این روز، آخرین روز هفته دولت و یا متعلق به دولت است.

 

وی ادامه داد: معمولا در این ایام همواره درصدد این هستیم که خدمات و فعالیت ها و نقش آفرینی های دولت در حوزه مدیریت جامعه برای مردم گزارش شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در هفته دولت به یک نکته توجه داشت، افزود: همانگونه که مردم می خواهند بدانند، دولت برای آنها چه کرده است باید به این نکته هم توجه کرد که مردم برای دولت چه کرده‌اند.

 

وی تاکید کرد: نکته دیگر این است که باید توجه داشت که آیا فقط مردم به گردن دولت حق دارند و یا جریانی که مدیریت اجرایی دولت را به دست گرفته و فعالیت می کنند و زحمت می کشد، در حوزه توانمندی و فکری، هم بر مردم حق دارند.

 

دولت و مردم هردو برگردن یکدیگر حق دارند

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که حق تنها یک طرفه نیست و دولت و مردم هر دو بر گردن یکدیگر حق دارند، تصریح کرد: این حق دوجانبه را به خوبی می توان از سخنان و بیانات ارزشمند و گوهر بار حضرت علی(ع) استنباط کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در خطبه ای هنگامی که حقوق مردم را بیان می کنند، بر حق دولت و حکومت بر گردن مردم هم تاکید می کنند و آن را واجب می دانند.
امام جمعه مشهد با بیان این که حضرت علی(ع) در این خطبه می فرمایند که همانطور مردم بر گردن من حق دارند، من هم بر گردن مردم حق دارم، افزود: مولی علی(ع) در این خطبه تاکید می کنند، حق من بر شما چند چند چیز است که یکی از آنها وفا و عمل به عهدی است که مردم با من بستند.

 

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اضافه کرد: در انتخابات عده ای از مردم به دولت یازدهم رای دادند که با رای خود با دولت بیعت کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افرادی هم به دولت یازدهم رای ندادند اما هنگامی که این افراد با مقام معظم رهبری به عنوان ولایت بیعت کردند و ایشان این دولت و رئیس جمهور را نصب کردند، پس در حقیقت تمام مردم با دولت بیعت کردند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که مردم باید به بیعت خود با دولت وفادار باشند و به آن عمل کنند، تصریح کرد: دفاع و کمک به دولت و حکومت در هنگام نیاز و ضرورت و اطاعت از دولت از جمله حقوق هایی دولت بر گردن مردم است که امام علی(ع) از خطبه ای برشمردند.

 

وی افزود: پذیرش این واقعیت که دولت مدیر جامعه، زندگی و کشور ما است یکی دیگر از حقوق دولت بر گردن مردم است.

 

بزرگترین حق دولت بر گردن مردم ، بی تفاوت نبودن مردم نسبت به دولت است

 

خطیب جمعه مشهد با بیان این که یکی از حقوق دولت بر گردن مردم از همه حقوق بالاتر است، افزود: این حق این است که دولت را باید نصیحت کرد اما نه به معنی پند و اندرز دادن بلکه به معنای خیر اندیشی است و لازمه آن هم این است که در برابر دولت بی تفاوت نبود.

 

وی با تاکید بر این که پیغمبر اکرم(ص) این حق را جزء ویژگی های مومن مخلص معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: خیر اندیشی برای دولت این است که مواظب باشیم که اگر در عرصه مدیریت اجرایی کشور در جایی خلاف و یا انحرافی مشاهده شد، تذکر داد و از آن بی تفاوت نگذشت.

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر این که این تذکر باید ناصحانه و دوستانه باشد، گفت: در مقام خیر اندشی باید نقد کرد و در مقام خیر خواهی باید تذکر داد.

 

وی ادامه داد: البته باید سعی شود، در اجرای منویات صالحه و مفید دولت برای جامعه و کشور نیز تلاش شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در واقع نصیحت دارای دوعنصر است؛ یک عنصر هدایت، نظات و نقد مشفقانه و یک عنصر اطاعت و حمایت و پذیرش مدیریت است.

 

وی همچنین با اشاره به احادیث پیامبر(ص) افزود: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند که سه چیز است که قلب انسان مسلمان نمی تواند با آنها ریا کند و آن سه چیز اخلاص در راه خدا و خیر خواهی برای جریان مدیریت جامعه مسلمانها است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که در شرایط کنونی دولتمردان باید به دو نکته توجه داشته باشند، ادامه داد: دولت باید از جریان 8 شهریور سال 60 که پس از 8 گذشت 8 روز از تشکیل دولت شهید رجایی با نفوذ عناصر جریانی به دولت، رئیس جمهور و دولت را به شهادت رساندند، توجه کنند و عبرت گیرند.

 

نفوذ عناصر جریانی به دولت خطرناک است

 

وی تصریح کرد: نفوذ عناصر جریانی به دولت بسیار خطرناک است و باید به این موضوع توجه شود.

 

خطیب جمعه مشهد افزود: اگر دولت بخواهد از خدمات عناصر جریانی حتی نخبه در دولت استفاده کند، بی شک بسیار خطرناک خواهد بود.

 

وی با بیان این که عوامل ایجاد فاجعه سال 78 از دولت اصلاحات و عناصر جریانی بودند، ادامه داد: این افراد سخنان رئیس جمهور وقت را زیر پا گذاشتند و این فاجعه هول ناک را به وجود آوردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نفوذ عناصر جریانی به دولت اگر نخبه هم باشند، خطرناک است، خاطرنشان کرد: دومین خیرخواهی مشفقانه کنونی به دولت این است که تعامل با آمریکا و عوامل مذدور آنها در منطقه غیر ممکن است و استکبار از دشمنی و ستیز خود کنار نخواهد آمد.

 

وی تاکید کرد: به فرموده امام خمینی(ره) رابطه ایران و آمریکا همانند رابطه گرگ و میش است و نمی توان با از در تعامل با آمریکا حرکت کرد.

 

آیت الله علم الهدی افزود: جنایتی که در سوریه آمریکا می خواهد انجام دهد، حتی در قرون وسطی و توحش نمونه چنین وحشی گری هایی نیست.

 

وی با بیان این که آمریکا سلاح شیمیایی تروریست ها را تامین کرد و زن و مرد سوری را به خاک و خون کشید، اظهار کرد: حال این را بهانه کرده است تا بار دیگر با حمله نظامی به سوریه مردم بی گناه این کشور را به خاک و خون بکسد.

 

کوچکترین عقب نشینی در برابر آمریکا موجب بیشتر شدن ظلم می شود

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر نوع سیاست تعامل با آمریکا موجب متضرر شدن کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: کوچکترین عقب نشینی در مقابل جنایات آمریکا موجب بیشتر شدن این ظلم خواهد شد.

 

وی گفت: همانگونه که خداوند کشور و نظام را در طول 35 سال گذشته از خطرات نجات داده در آینده هم کشور را نجات خواهد داد.

نظرات (۱)

به نام خدا با سلام
اول اینکه خیلی ممنون که فایلهای صوتی را قرار دادید دوم از آن در خطبه اول حضرت آقای علم الهدی به قضیه و نکته بسیار زیبائی اشاره دارند و آن هم ماجرای وقف پرده آویخته شده در منزل حضرت زهرا سلام الله و همچنین گردن چوبی آنحضرت در راه خدا که این خود نشان دهنده زهد و وارستگی بی نظیر این بزرگ بانوی جهان اسلام است و دقیقا این همان اخلاق حسنه ای است که ذریه آن حضرت مقام معظم رهبری و فرزندان بزرگوارشان در زندگی پیاده کرده اند که این خود باعث خشم و انزجار دنیا پرستان و زشت صورتان و زشت سیرتان زمانه از ایشان گشته و بدیل اینکه نمیتوانند به مانند مقام معظم رهبری حب دنیا را از دل خود خارج سازند و همچنین بدان علت که حیاتشان سراپا آمیخته و ممزوج به پول و سرمایه حرام و اعمال ناشایست است ناچارا برچسب زهد فروشی به ایشان و سربازان این بزرگوار میزنند حال آنکه از این قافلند چند صباحی بیشتر در این زندگی حیوانی و سراپا نکبت و ذلت خود باقی نخواهند ماند و انشاا... هر چه زودتر به جهمنم و دوزخی که خود آتش آن را برفروختند نائل خواهند گردید انشاا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی