۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

مرحوم موحدی کرمانی چهره مجاهد و زاهدی بود رحلت ایشان ضایعه‌ای برای روحانیت است

در بحران‌های عظیمی که پیش از پیروزی انقلاب در موقعیت‌های مختلف سیاسی پیش آمد، شخصیت ایشان و همچنین شخصیت آیت‌الله موحدی کرمانی، چراغی بودند که وقتی انسان پشت سر این عزیزان حرکت می‌کرد، می‌دانست که در مسیر درست حرکت می‌کنند.

جلسه تفسیر و مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی، مهدیه مشهد

 

آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که پس از برگزاری مراسم ترحیم مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی موحدی کرمانی در مهدیه مشهد برگزار شد، با ابراز تأسف از رحلت این عالم، گفت: شخصیت برجسته ایشان که نماد ارزشی زهد، تقوا و فضیلت بود را تسلیت عرض می‌کنم


دریافت

.

ایشان ادامه داد: حجت‌الاسلام محمدمهدی موحدی کرمانی که در سنوات آخر عمرشان در هاله‌ای از زهد و تقوا در انزوا، مجاورت امام هشتم را انتخاب کرده بودند، شخصیتی است که در دوران قبل از پیروزی انقلاب از چهره‌های پرفضیلت مجاهد، مبارز و رزمنده با نظام ستم‌شاهی و از شخصیت‌های وزین، اندیشمند و دانشمند در عرصه تبلیغ و روحانیت در کشور به شمار می‌رفت.

امام‌جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: رحلت ایشان ضایعه‌ای برای روحانیت بود که به مقام معظم رهبری، عالم روحانیت، آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیر جامعه روحانیت مبارز و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

آیت‌الله علم‌الهدی به بیان خصوصیات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی پرداخت و عنوان داشت: ایشان به‌عنوان یک نماد ارزشی، دارای اخلاصی بود که کنار سایر خصوصیت‌ها، خصوصیت بارزی بود.

ایشان با اشاره به این‌که ایشان راضی به برگزاری مراسم ترحیم نبود، یادآور شد: آن مرحوم وصیت کرده بودند که برای ایشان مجلس ختمی برگزار نشود و فرموده بودند مجلس در یک محفل روضه و ذکر مصیبت برگزار شود لذا امشب از آیت‌الله موحدی کرمانی درخواست کردیم که یاد این بزرگوار در جلسه تفسیر در این خانه مقدس امام زمان برگزار شود.

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در بحران‌های عظیمی که پیش از پیروزی انقلاب در موقعیت‌های مختلف سیاسی پیش آمد، شخصیت ایشان و همچنین شخصیت آیت‌الله موحدی کرمانی، چراغی بودند که وقتی انسان پشت سر این عزیزان حرکت می‌کرد، می‌دانست که در مسیر درست حرکت می‌کنند.

ایشان افزود: آن زمان خط ولایت این‌گونه شفاف و دقیق نبود، انسان‌هایی با داعیه ولایت اما از همان ابتدا نشان دادند عناصر ضد ولایی هستند که از انقلاب به‌عنوان یک ابزار قدرت‌یابی استفاده می‌کردند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی که با اخلاص و تقوا در آسمان انقلاب می‌درخشند، چراغ‌های نورانی هستند که اشعه آنان انسان را مطمئن می‌کند که منحرف نشده است، انسانی که در خط مقابله با خسران، عبودیت و بندگی خدا آن آرمان شناسی را دارد اگر روزی از جریان قدرت و ثروت عقب‌نشینی کند، ارزشی برای او نخواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با تشکر از آیت‌الله موحدی کرمانی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مرتضوی، آیت‌الله امامی کاشانی، شهردار مشهد، استاندار خراسان رضوی و تمام مردم قدرشناس به جهت حضور در این مراسم، به بیان ادامه درس تفسیر قرآن کریم پرداخت و گفت: بحث در تفسیر «سوره مسد» بود که امشب درباره کلمه «تَب» و اولین آیه این سوره صحبت خواهیم کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی