تجمع فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر،دفاع از دین
دفاع از دین هیچ مرزی ندارد ،تا جایی که نفسی آمد، زبانی گویا شد و توان حرکتی بود
دفاع از دین هیچ مرزی ندارد و تا جایی که نفسی آمد، زبانی گویا شد و توان حرکتی بود مسئولیت دفاع از دین از عهده ما برداشته نمی شود.در طول 1170 سال غیبت کبری، چه در جریان انقلاب، چه در دفاع مقدس و شبهای عملیات، همیشه روحانیت پیشاپیش جریان ها حرکت کرده است. امروز هم یک عالم مجاهد فقیه و یک ایثارگر از تبار آسمانی روحانیت، شیخ نمر باقرالنمر در آستانه قربانی شدن قرار گرفته است و این قربانی شدن با یک شهید تمام نمی شود.
تجمع فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر،مدرسه نواب
آیتالله علمالهدی،در تجمع علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد در اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر، روحانی برجسته شیعه عربستان، که صبح امروز، 23 اردیبهشتماه در مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به آیات 139 تا 141 آل عمران گفت: شأن نزول این آیات درباره غزوه حمراء الاسد است که نکته قابل ذکر آن، نشناختن مرز در دفاع از دین است.
امام جمعه مشهد یادآور شد: دفاع از دین هیچ مرزی ندارد و تا جایی که نفسی آمد، زبانی گویا شد و توان حرکتی بود مسئولیت دفاع از دین از عهده ما برداشته نمی شود.
آیتالله علمالهدی ابراز کرد: در طول 1170 سال غیبت کبری، چه در جریان انقلاب، چه در دفاع مقدس و شبهای عملیات، همیشه روحانیت پیشاپیش جریان ها حرکت کرده است.
وی ادامه داد: امروز هم یک عالم مجاهد فقیهو یک ایثارگر از تبار آسمانی روحانیت، شیخ نمر باقرالنمر در آستانه قربانی شدن قرار گرفته است و این قربانی شدن با یک شهید تمام نمی شود.
آیت الله علم الهدی یادآور شد: امروز هم یک روحانی و یک عالم، جلودار حرکت و شهادت هایی است که در شبه جزیره عربستان آغاز شده است.
وی با اشاره به آیه 141 آل عمران «وَلِیُمَحِّصَ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ وَیَمْحَقَ الْکَافِرِینَ، و تا خدا کسانى را که ایمان آوردهاند خالص گرداند و کافران را [به تدریج] نابود سازد»، گفت: خالص شدن مؤمنان مصادف است با نابودی تدریجی کافران، همچنین واژه محق در این آیه به معنای محو تدریجی و همراه با ذلت کافران تا نابودی کامل است.