۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

هلال‌احمر، تابلوی ایثار در تمام جریان‌ها است

هر جریانی که پیش می‌آید، تابلوی اول را از ایثارگری‌های هلال‌احمر می‌بینیم؛ این باعث افتخار ماست که در شعاع نظام و سایه انقلابی زندگی می‌کنیم که پس‌ازآن ویرانه کانون فساد و فحشا، به یک‌نهاد مقدس انقلابی ارزشمند در همه ابعاد تبدیل می‌شود.

دیدار با مدیران، معاونان، کارکنان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر خراسان

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار مدیران، معاونان، کارکنان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر خراسان بابیان این‌که هلال‌احمر تداوم جریان خیرات و امداد است، گفت: مسئله هلال‌احمر، یک محیط کاری به‌عنوان یک ساختار اداری برای انجام یک مسؤولیت و برنامه‌های خاص در حوزه مدیریت کارگزاری نظام و کشور نیست.



دریافت

وی ادامه داد: نهاد مقدس هلال‌احمر یک‌نهاد ارزشمند است که بیان‌گر بعدی از ابعاد ارزشی نظام در همه جهان است؛ در تمام جوامع و کشورهای دنیا یک‌نهاد به‌عنوان صلیب سرخ یا هلال‌احمر به‌عنوان نهاد امداد و انفاق وجود دارد که به معنای یک نشان از انسان‌دوستی و انسان‌پروری در هر نظام مدیریتی است.

امام‌جمعه مشهد مقدس، هلال‌احمر را یک جریان متفاوت از دیگر کشورها دانست و بیان کرد: این جریان، جریان متقارن و کپی‌برداری شده ازنظر نظام ساختاری و شرح وظایف عملیاتی با دیگر کشورها نیست، نهاد مقدس هلال‌احمر در جمهوری اسلامی با همه این دستگاه‌ها متفاوت است و تفاوت آن برای شما در هفته هلال‌احمر است.

وی، سابقه کاری هلال‌احمر در ایران را به دو دوره تقسیم و اظهار کرد: هلال‌احمر ایران سابقه‌ای پیش از انقلاب و سابقه‌ای بعد از انقلاب دارد، اگر از نظر کارنامه عملکرد این نهاد را به پیش از انقلاب و پس از انقلاب تقسیم کنیم، این دو تشکیلات متضاد و مقابل یکدیگر هستند.

مردم به «شیر و خورشید سرخ» بی‌اعتماد بودند

آیت‌الله علم‌الهدی به فعالیت‌های هلال‌احمر پیش از انقلاب با عنوان «شیر و خورشید سرخ» اشاره و خاطرنشان کرد: شیر و خورشید سرخ در هر عملیاتی از دیدگاه مردم یک آرم فاسد بود، یعنی اگر کسی با این عنوان وارد عرصه فعالیت می‌شد، به‌جای این‌که مردم به آن‌ها وابسته شده و علاقه‌مند باشند، حالت وحشت‌زده‌ای به آنان دست می‌داد.

وی به سابقه‌ای از فعالیت این گروه در حوادث پیش از انقلاب اشاره و بیان کرد: حدود ۵۰ سال پیش زلزله‌ای در قاین و گناباد رخ داد که در آن حدود ۲۰ هزار نفر کشته شدند و قسمت زیادی از روستاها و بخش‌ها و حتی شهرها خراب شد، در این عرصه انواع گوناگون امدادها در این منطقه صورت می‌گرفت اما به‌اندازه‌ای که به گروه‌ها و انجمن‌های خیریه آزاد مراجعه می‌کردند، حاضر نبودند به شیر و خورشید سرخ مراجعه کنند.

کارنامه درخشان هلال‌احمر در فعالیت‌های امدادرسانی

عضو خبرگان رهبری ، خواهر شاه را ناپاک‌ترین عنصر این مجموعه خواند و ادامه داد: وقتی بنا شد اسلام و دین در کشور حاکم نباشد و مدیریت‌ها بر این مبنا صورت نگیرد، ناپاک و فساد به وجود می‌آید اما انقلاب که تحولی در کشور به وجود آورد، هلال‌احمر را نیز دگرگون کرد که ما کارنامه هلال‌احمر در دفاع مقدس، در آسیب‌ها و دادرسی‌های حوادث کشور و کمک به آسیب دیدگان سایر کشورها را در مقابل داریم.

وی بابیان این‌که وقتی توسعه ارزش‌های دینی و سازندگی هلال‌احمر را با شیر و خورشید سرخ مقایسه می‌کنیم، معجزه انقلاب را در آن می‌بینیم، خاطرنشان کرد: وقتی به این کارنامه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که انقلاب، معجزه‌ای بود و چه تحولی در هلال‌احمر به وجود آورد.

هلال‌احمر، تابلوی ایثار در تمام جریان‌ها است

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: هر جریانی که پیش می‌آید، تابلوی اول را از ایثارگری‌های هلال‌احمر می‌بینیم؛ این باعث افتخار ماست که در شعاع نظام و سایه انقلابی زندگی می‌کنیم که پس‌ازآن ویرانه کانون فساد و فحشا، به یک‌نهاد مقدس انقلابی ارزشمند در همه ابعاد تبدیل می‌شود.

وی، یکی از جنبه‌های مهم فعالیت هلال‌احمر را مسئله جوانان دانست و گفت: مسئله جوان در کشور حساس‌ترین مسئله است زیرا در مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، جناح‌ها و جریان‌های سیاسی مسئله وجود دارد اما هیچ مسئله‌ای حساس‌تر از مسئله جوان نیست.

جمعیت جوانان هلال‌احمر برای جهت‌دهی به نسل جوان ایجاد شد

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: جمعیت جوانان در هلال‌احمر با رویکرد جذب جوانان در حوزه تعلیم و تربیت تشکیل شد تا باتربیت الگو و اسوه، نسل جوان را در حوزه ارزش‌های دینی، انقلابی و حماسه سازی، توسعه، رشد و جهت بدهند، درواقع، این جمعیت برای جهت‌بخشی به نسل جوان کشور به وجود آمد.

وی افزود: جمعیت جوانان هلال‌احمر به دنبال الگوسازی و پخش این الگو در کشور برای هدایت فرهنگی نسل جوان است، آنچه امروز به‌عنوان یک ضرورت در این نظام باید موردتوجه قرار گیرد، مسئله رسیدگی به جمعیت جوانان هلال‌احمر است.

هلال‌احمر کانون الگوسازی برای جوانان کشور است

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که جمعیت جوانان هلال‌احمر باید کانون الگوسازی جوانان قرار گیرد، تصریح کرد: در جمعیت جوانان هلال‌احمر باید جوان‌سازی صورت گیرد و امیدواریم با نشاطی که در این جمعیت و تحولی که در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر وجود دارد، درصدد این باشند که در جمعیت جوانان هلال‌احمر، وظیفه جوان‌سازی را دنبال کرده تا به کانون الگوسازی جوان برای جوانان کل کشور تبدیل شود.

وی، وجود نیل جوان ارزشی را ضامن حفظ نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: اگر توانستیم جوان خود را در عرصه انقلاب و ارزش‌های دینی ثابت نگه‌داریم دنیا نیز حریف ما نمی‌شود اما اگر جوان را از حوزه ارزش‌های دینی از دست دادیم و به سراغ انگیزه‌های مادی، رفاه و هوس بازی رفت، دیگر قدرت حفظ این نظام، انقلاب و اساس را نخواهیم داشت.

نجات نسل جوان از آسیب‌های اجتماعی راهبرد اصلی جمعیت جوانان هلال‌احمر

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که وظیفه جمعیت جوانان هلال‌احمر برگزاری چند کار فرهنگی نیست، اظهار کرد: این‌که چند برنامه فرهنگی برای جوانان برگزار کنیم، راهبرد این جمعیت نیست، از نسل جوان باید نیروهایی بسازیم و آن را وارد اجتماع کرده و نسل جوان را از منجلاب ماده‌گرایی، فساد گرایی و پناهندگی به جریان‌های منحرف نجات دهیم.

وی به نقش جمعیت جوانان هلال‌احمر در نجات نسل جوان از آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد اشاره و بیان کرد: اخیراً در حاشیه شهر نیروهای انتظامی تعداد زیادی افراد قاچاق فروش و معتاد را جمع‌آوری کردند، دو هفته نشد که مردم اطلاع دادند همان افرادی که بازداشت‌شده بودند دوباره بازگشتند، به نیروهای نظامی و قوه قضاییه اعتراض کردیم اما آنان گفتند جایی که بخواهیم آنان را نگهداری و درمان کرده و ترک دهیم در اختیار نداریم.

جوانان برای انجام فعالیت منتظر بودجه و بخشنامه‌های دولتی نمانند

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که نباید منتظر بودجه و بخشنامه‌های رسمی باشید، گفت: نمی‌شود بگوییم مسؤولان تصمیمی می‌گیرند و باید آن را اجرا کنیم، نباید منتظر باشیم که از تهران بخش‌نامه، آیین‌نامه و بودجه بیاید و بعد ما آن عمل را انجام دهیم زیرا امروز امکانات دولت محدود است درحالی‌که جمعیت جوانان هلال‌احمر می‌تواند با امکانات و استعدادهای خود این مشکل را تا حدی حل کند./

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی