۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

کنگره شهدای دانشجوی استان،خون شهدا

شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۴۱ ب.ظ

این کشور با هر نظریه‌ای می‌خواهد اداره شود باید با محور ارزش‌های دین باشد

اگر تمام شهدا زنده شوند، این نکته را مطرح می‌کنند که ما برای احیای حاکمیت خدا و اسلام شهید شدیم و حرف ما این است که این کشور با هر نظریه‌ای می‌خواهد اداره شود باید با محور ارزش‌های دین باشد و بر محوریت ارزش‌های دین اداره شود لذا باید با دنیا تعامل کنیم اما در عین حال ارزش‌‌های دین نیز رعایت شود.

کنگره شهدای دانشجوی استان، دانشگاه فردوسی مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی امشب در کنگره شهدای دانشجوی استان که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه این اقدام حرکتی پر برکت برای احیای یاد شهیدان است، اظهار داشت: برگزاری این اقدام در مراکز آکادمیک کشور جای تقدیر و تشکر دارد.


دریافت

وی افزود: نکته اول در ارتباط با مبحث قرآن است که در آیات قرآن کریم، خداوند می‌فرماید کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند، زند‌ه‌اند و شعوری که خداوند در این آیه بیان می‌کند نسبت به حیات و زندگی شهید است لذا در بعد شناخت و درک کیفیت حیات زندگی شهید، استعداد و شعور انسانی که همه چیز را با ابزارهای سنجش مادی می‌سنجد، نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: این سؤال مطرح است که آیا واقعا چهره‌هایی که به شهادت رسیدند و در باران آتش جنگ تحمیلی سوختند، ضایعه‌ای برای جامعه ما در عرصه پیشرفت‌های علمی و توسعه دانش‌بنیان اجتماعی و اقتصادی نبود و آیا واقعا ما سرمایه از دست ندادیم؟ لذا اگر شهیدان زنده بودند قطعا در پیشرفت کشور نقش بسیاری داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نقشی که شهادت این شهیدان در تداوم ارزش‌ها در برابر تمام تهاجمات شیطانی دشمنان اسلام وجود داشت را اگر در یک کفه ترازو بگذاریم و آثار سازندگی شهدا را در این 27 سال در صورتی که به حیات خود ادامه می‌دادند در کفه دیگر ترازو بگذاریم، این دو کفه با هم برابری نمی‌کنند زیرا آثار این شهادت در احیای یک نظام ارزشی بسیار سنگین‌تر است و خون‌های پر برکت شهدا این نظام را اینگونه سرپا نگه داشته است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: باید دید نسبت به این سرمایه‌گذاری که از سوی شهدا انجام شده امروز ما چه کاری انجام داده‌ایم، امروز می‌بینیم که در کارنامه اغلب دولتمردان رزمندگی در جبهه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و دولت‌های مختلف با سلیقه‌های مخصوص به خود مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند، لذا هیچ خورد و بردی نیز مسئولان درجه یک کشور نداشتند، اما تمام بحث ما بر سر ارزش‌هایی است که شهدای ما قربانی آن شدند.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: اگر تمام شهدا زنده شوند، این نکته را مطرح می‌کنند که ما برای احیای حاکمیت خدا و اسلام شهید شدیم و حرف ما این است که این کشور با هر نظریه‌ای می‌خواهد اداره شود باید با محور ارزش‌های دین باشد و بر محوریت ارزش‌های دین اداره شود لذا باید با دنیا تعامل کنیم اما در عین حال ارزش‌‌های دین نیز رعایت شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی