۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت

دیدار با معلمان خراسان رضوی،مقام معلم

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ق.ظ

هر کوتاهی نسبت به تامین حقوق معلمان گناهی غیرقابل بخشش است

 امروز دستگاه‌های مدیریتی کشور موظف هستند تا به بهترین وجه حقوق معلمان را پرداخت کنند، بی تردید هر کوتاهی در این بخش گناهی غیرقابل بخشش است اما اعتقاد داریم که خود معلمان هم نباید برای شکم دست به قیام بزنند زیرا که خط معلم خط ایثار و شهادت و حرکت در مسیر انقلاب و تربیت نسل‌های انقلابی است و این ماموریت باید به عنوان یک اصل فرهنگی ترویج شود.

دیدار با معلمان خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با معلمان خراسان رضوی اظهار کرد: اظهار تاسف از برخی قدرناشناسی‌هایی که نسبت به مقام معلم صورت می‌گیرد مطلب تازه‌ای نیست و سال‌ها است که معلم جایگاه خودش را در جامعه به لحاظ تقدیر و تشکر پیدا نکرده و به خاطر برخی مشکلات سیاسی و اجتماعی و ضرورت‌هایی که لازمه جامعه انقلابی و استکبارستیز است مدیران نظام ما این توفیق را پیدا نکردند که ارزش معلمی را در برخی برنامه‌ریزی‌ها که مربوط به مدیریت معیشتی اقشار مختلف کشور است، رعایت کنند.



دریافت

وی بیان کرد: بنیان انقلاب ما از قشر معلم شکل گرفته و از ابتدای پیروزی انقلاب برجسته‌ترین الگوی مدیریتی انقلابی در نظام ما از تبار معلم بوده و نمونه‌ترین دولتی که در نظام مقدس اسلامی تشکیل شده مربوط به دولت معلمانی همچون مرحوم شهید رجایی و باهنر است.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: بعد از این دولت‌ها آن جا که مردم خواستند از ساختار دولتی نمونه تقدیر کنند آن دولت‌ها را به حکومت و دولت‌های رجایی و باهنر تشبیه کردند و این یک امتیازی است که هیچ قشری به جز معلمان ندارند.

امام جمعه مشهد افزود: امروز 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در عرصه مدیریتی نظام اسوه‌ترین نیروهای عدالت یاب، منصف و انقلابی و انقلاب‌ساز مربوط به قشر معلمان است.

وی با بیان اینکه سالروز شهادت استاد شهید مرحوم آیت‌الله مطهری به عنوان روز معلم نام گرفته است، گفت: معلم یعنی فرآیندی بالاتر از عالم و دانشمند یعنی امروز در طبقه‌بندی اندیشه، شما معلمان در صف اول و جبهه مقدم اندیشه و فکر قرار دارید.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: عرصه شخصیتی شما عرصه احساسی خشک و عرصه گزافه‌گویی و اغراق‌آفرینی نیست بنابراین باید شما به عنوان نخبگان و اندیشمندان جامعه باورمندانه به تربیت نسل‌های انقلاب بپردازید.

امام جمعه مشهد با طرح این پرسش که چرا سالروز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است، افزود: این سوال خیلی‌ها است که چرا سالروز ولادت ایشان به عنوان روز معلم نامگذاری نشده و سالروز شهادت‌شان به عنوان روز معلم نام گرفته است؛ به نظر می‌رسد بعد از 36 سال همه دریافته‌اند که معلم نمونه‌ای جامع به لحاظ سازندگی عاطفی و سازندگی شخصیتی و اینکه روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده به خاطر این است که معلم قربانی می‌شود و شهید می‌شود تا نسل‌ها تربیت شوند.

وی یادآور شد: اینکه روز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده یک مساله غیر فکر شده نیست بلکه در پشت این مساله چیزی قرار دارد و در واقع این تلقین یک فکر هدفمند و اندیشه سازنده در میان بزرگ‌ترین قشرهای نخبه جامعه ما است.

وی افزود: عرصه تعلیم و تربیت همچون عرصه قربانی شده و شهادت است و معلم مثل یک شمع می‌سوزد تا نسل‌ها تربیت شوند و در حقیقت به خاطر تلقین این تفکر قشر انقلابی روز شهادت ایشان توسط امام راحل به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: زمانی که آیت‌الله مطهری به شهادت رسیدند هیچ داغی به اندازه داغ شهید مطهری امام راحل را محزون نکرد در حقیقت امام خمینی در داغ این شهید بزرگوار سوختند و گریستند.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: قبل از شروع نهضت امام خمینی در سال‌های 40 و 41 حادثه‌ای اتفاق افتاد که به وسیله آن معلمان آبروی خویش را بردند زیرا آنان برای تامین معیشت خود دست به قیام زدند در حالی‌که می‌توانستند در مقابل جریان‌های نابکار استکبار که در کشور مسلط شده بودند بایستند اما آنان این کار را نکردند و همین باعث شد تا جایگاه معلم خدشه‌دار شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رفت معلم به عنوان یک قشر اندیشمند با فسق و فساد مقابله کند نه اینکه برای معیشت خود دست به قیام بزند، اگر در آن زمان معلمان حرکتی انقلابی انجام می‌دادند آن روز کشور زیر و رو می‌شد اما قیامی که آنان انجام دادند نه تنها ارزش نداشت بلکه ضد ارزش بود.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: این قشر مقدس اگر صدایشان بلند می‌شود نباید برای معیشت و شکم خود دست به اعتصاب بزنند چرا که در این صورت ما مطمئنیم پشت این صدا یک توطئه جاسوسی و خارجی قرار دارد.

وی افزود: شما معلمین در بستر این انقلاب به معلمی پرداخته‌اید بنابراین در شان شما نیست که برای تامین معیشت خود دست به اعتصاب و تظاهرات بزنید.

آیت الله علم‌الهدی تاکید کرد: مسئولان دولتی هرگز نباید نسبت به تامین معیشت معلمان بی تفاوت باشند بلکه مسئولان باید تمام امتیازات اقتصادی و معیشتی را در اختیار این اقشار قرار دهند.

 وی افزود: امروز دستگاه‌های مدیریتی کشور موظف هستند تا به بهترین وجه حقوق معلمان را پرداخت کنند، بی تردید هر کوتاهی در این بخش گناهی غیرقابل بخشش است اما اعتقاد داریم که خود معلمان هم نباید برای شکم دست به قیام بزنند زیرا که خط معلم خط ایثار و شهادت و حرکت در مسیر انقلاب و تربیت نسل‌های انقلابی است و این ماموریت باید به عنوان یک اصل فرهنگی ترویج شود.

نظرات (۱)

  • مهدی علیزاده
  • سلام.
    خیلی زود و با بی انصافی قضاوت نمودید امام جمعه محترم.
    ما قناعت را از حفظیم.اما می شود یکی از فرزندانتان را در آغوش بگیریدودایم به خواسته هایش عمل کنید.ودیگری را فقط تمجید نمایید.البته که از شما بعید است.
    آیا به فرزندی که اعتراض می کند می گویید تو به خاطر شکمت اعتراض می کنی.البته که از شما بعید است.

    آیا وقتی بفهمید سیاست در پیش گرفته در آموزش وپرورش کشورتان در جهت خواست دشمنان این ملت است،واعتراض کنید وبه شما بگوییند دغدغه فرزند خود رادارید،ناراحت نمی شوید.وباصدای بلندتر فریاد بر نم کشید.
    بله من معلم به این خاطر اعتراض می کنم.کاش قبل از اظهار نظر یک تحقیق میدانی می کردید.وصدای معلم را از معلم می شنیدید نه اریکه نشینان وسیاسیون.

    پاسخ:
    شما هم زود قضاوت نمودید و اخبار و مطالب را از دیگر سایتها مطالعه فرمودید و گلایه تونو اینجا گذاشتید. در حالیکه اگر بطور کامل همین مطلب را مطالعه می کردید متوجه می شدید که آیت الله علم الهدی ابتدا وظیفه ی مسولین را در رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان گوشزد می کنند و شان معلم را اجل از آن می دانند که مجبور شود برای اعتراض به وضعیت معیشتی خود دست به اعتراش و تحسن و ... بزند.
    کاش شما هم ابتدا اخبار مربوط به آیت الله علم الهدی  را از منبع درست آن یعنی همین سایت دنبال می نمودید نه از رسانه های فرصت طلب سیاسی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی