۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

دیدار با اعضای شورای شهر مشهد، آرامش مردم

چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸ ق.ظ

توزیع امکانات شهری باید به‌طور متوازن صورت گیرد

آنچه برای من جالب است، سیاست کاری شورای شهر است زیرا مشکلی در شهر بود، تمام امکانات شهری و امکانات عمران و آبادانی به سمت بالای شهر و قشر مرفه بود که این برای ما یک درد بود، شهرداری برای یک گلدان در یک نقطه شهر هزینه‌ای می‌کرد که هزینه آسفالت سه خیابان در مناطق پایین‌شهر بود. آیا این درست است که مردم در حاشیه شهر در منجلاب باشند درحالی‌که کاشت چمن در خیابان فلسطین برای یک انسان مرفه آرامش ایجاد کند؟ این شورا از همان ابتدا شیب امکانات شهر را به شهر بازگرداند.

دیدار با اعضای شورای شهر مشهد

آیت الله علم الهدی در دیدار با اعضای شورای شهر مشهد مقدس بیان داشت: شورای شهر دستگاهی است که مماس با مردم حرکت می‌کند، مردم ابتدا نماد جمهوریت را در شورای شهر می‌بینند که این نماد برای مردم آرامش‌بخش است؛ مردم به این شورا بدبین نیستند و سوءظنی ایجاد نشده است. اعضای این شورا از چهره‌های برجسته دینی در نگاه مردم هستند که باعث ایجاد آرامش برای مردم شده است.

شورای اسلامی یک جریان یکپارچه در چشم مردم

آیت‌الله علم‌الهدی، وجود وحدت بین اعضای شورا را دیگر ویژگی این دوره از فعالیت شورای شهر دانست و بیان کرد: وحدت بین اعضای شورا کاملاً محسوس بوده، آنچه جالب به نظر می‌رسد این است که اختلاف‌سلیقه‌ها به بیرون منعکس نشده و مباحث و صحبت‌های داخلی شورا به بیرون منتقل نمی‌شود، شورا از دید مردم یک جریان یکپارچه است.

وی افزود: شورای شهر دستگاهی است که مماس با مردم حرکت می‌کند، مردم ابتدا نماد جمهوریت را در شورای شهر می‌بینند که این نماد برای مردم آرامش‌بخش است؛ مردم به این شورا بدبین نیستند و سوءظنی ایجاد نشده است.

توزیع امکانات شهری باید به‌طور متوازن صورت گیرد

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به مشکلات به وجود آمده در توزیع امکانات شهری برای طبقه خاصی از جامعه در مشهد، خاطرنشان کرد: آنچه برای من جالب است، سیاست کاری شورای شهر است زیرا مشکلی در شهر بود، تمام امکانات شهری و امکانات عمران و آبادانی به سمت بالای شهر و قشر مرفه بود که این برای ما یک درد بود، شهرداری برای یک گلدان در یک نقطه شهر هزینه‌ای می‌کرد که هزینه آسفالت سه خیابان در مناطق پایین‌شهر بود.

وی افزود: آیا این درست است که مردم در حاشیه شهر در منجلاب باشند درحالی‌که کاشت چمن در خیابان فلسطین برای یک انسان مرفه آرامش ایجاد کند؟ این شورا از همان ابتدا شیب امکانات شهر را به شهر بازگرداند.

خوشنودی رهبری از برخورد با مرتفع سازی در ارتفاعات شهر

عضو خبرگان رهبری به ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از عملکرد شهرداری مشهد اشاره و گفت: این‌که ایشان آقای شهردار را که می‌بینند و لبخند رضایت می‌زنند، یک خشنودی سطحی نیست، ایشان بدون بررسی از مسائل ابراز رضایت و نارضایتی نمی‌کنند؛ ایشان در اولین دیدار با شهردار از روش برخورد با مرتفع سازی در ارتفاعات مشهد تقدیر کردند.

وی، دلیل برخی مخالفت‌ها با روش حرکتی شورای شهر فعلی را برشمرد و ادامه داد: ممکن است برخی با این روش مخالف باشند که یا مطامع اقتصادی آنان به خطر افتادند و یا رفاه و امکانات زندگی برای آنان از گذشته کمتر شده و ایجاد نارضایتی می‌کند.

تمجید از شروع مجدد ساخت خط دو قطار شهری

آیت‌الله علم‌الهدی با تمجید از عملکرد شهرداری و شورای شهر در خصوص قطار شهری و پیشرفت این پروژه، ابراز کرد: مردم از ادامه کار خط دو قطار شهری مأیوس شده بودند که ادامه این پروژه از سوی شورای شهر فعلی همه را امیدوار کرد؛ در مسئله قطار شهری، عبرت‌های گذشته را تکرار نکنید.

وی اضافه کرد: مردم ارائه خدمت را می‌بینند، از امروز موضوع واگن‌ها را مرتفع کنید، درگذشته مسؤولان وسوسه ایجادشده بود که هر بار به یک کشور می‌رفتند، ذهنیتی در مردم ایجاد شد که قطار شهری برای مسؤولان یک ابزار سفرهای خارجی شده است.

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که کیفیت بسیار بالای واگن‌ها واجب نیست، با وضع ساده‌تر و در اندازه‌ای که نیازهای جاری مردم را رفع کند می‌تواند کفایت کند؛ ایستگاه‌های کذایی با هزینه‌های بالا، اسراف‌های زیادی که خرج این تونل‌ها می‌شود باید پرهیز شود.

هزینه کمال مهندسی را نباید مردم پرداخت کنند

وی افزود: آقایان مهندس می‌خواهند یک کار کامل بسازند اما هزینه کمال مهندسی را نباید مردم بپردازند، این‌که یک مهندس چیزی بسازند که بگویند فلان مهندس آن را ساخته، نباید اتفاق بیفتد، دقت شود که در خط دو قطار شهری تجمل‌گرایی و تجمل‌پرستی نشود.

عضو خبرگان رهبری با یادآوری این نکته که مردم، مدیریت صحیح شهری را در قالب مدیریت شما به‌حساب دین می‌گذارند، خاطرنشان کرد: اگر در اجرای فعالیت‌های خود یک جریان موفق بودید، در همه انتخابات و گزینش‌های شما تأثیر می‌گذارد اما اگر در مدیریت شهری بی‌توفیقی به وجود بیاید و مردم بگویند آدم‌های متدین آمدند و کاری انجام ندادند، دیگر به متدینین اعتماد نخواهند کرد.

وی تأکید کرد: در همه توسعه‌های فنی و فناوری کشور ثابت‌شده نیروهای متدین موفق‌تر هستند، باید ثابت شود مردم متدین ما در عرصه تخصص نیز در مسلط ‌تر و دقیق‌تر هستند، این باید به مردم نمایانده شود.

عمل زدگی بزرگ‌ترین آفت فعالیت‌های شهری

آیت‌الله علم‌الهدی، عمل زدگی را بزرگ‌ترین آفت فعالیت‌های شهری دانست و ابراز داشت: هیچ آفتی در محیط کار بدتر از عمل زدگی نیست که در محیط کار قرار می‌گیرد و سیاست و هدف را فراموش می‌کنند؛ اگر شرایط کار به سمت درآمدزایی و تأمین منابع مالی برود از هدف اصلی و سیاست دور می‌شوید.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی