۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

یک‌مشت دیوانه بر عربستان حکومت می‌کنند/منطق رهبری دلسوزان نظام را امیدوار کرد

ازیک‌طرف عناصر دلسوز انقلاب دغدغه دارند، ازیک‌طرف هم این دو جریان آلوده منحرف سیاسی آمدند برای سوءاستفاده، خوشبختانه در منطق حکیمانه ولایتمدارانه مقام معظم رهبری تحلیلی انجام گرفت که افراد دغدغه دار نظام، خاطرجمع شدند و این دو جریان سیاسی منحرف از رهبری تودهنی خوردند.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

 

ویدئو خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 19 دقیقه 23 ثانیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به پشت سر گذاشتن دو جریان داخلی پیرامون مذاکرات هسته‌ای و حمله جنایتکاران سعودی به یمن، گفت: در هفته‌ای که ما پشت سر گذاشتیم، دو جریان قابل‌تأمل در کشور جاری بود؛ جریان اول بدرقه تیم مذاکره‌کننده است، درنتیجه مذاکرات تا به الآن و صدور بیانیه و همه جروبحث‌هایی که شد، بااینکه دشمنان ما ازنظر امکانات تبلیغاتی در یک گستره‌ای هستند که به‌هیچ‌وجه در توان ما، آن گستره تبلیغاتی وجود ندارد ما نتیجه کار تا به اینجا این شد، آنی که در داخل مملکت ما اجرا شد در کنار همه دغدغه‌ها و دلواپسی‌هایی که یک عده افراد دل سوز این نظام و دلسوز این انقلاب داشته‌اند و در کنار سوءاستفاده خائنانه‌ای که دو جریان سیاسی در داخل کشور می‌خواستند از مذاکرات بکنند.

دو جریان سیاسی به دنبال سوءاستفاده از مذاکرات هسته‌ای

جریان اول، جریانی که در فتنه 88 دچار مرگ سیاسی شد و این‌ها از هر فرصتی می‌خواهند استفاده کنند برای خودشان حیات سیاسی به وجد بیاورند، وقتی دیدند یک عده افراد نگران‌اند و دغدغه دارند نسبت به آنچه مذاکره شده است، خودشان را جلو انداختند و به‌عنوان تجدید حیات سیاسی خودشان جشن بگیرند و شادباش داشته باشند که به‌عنوان این قضیه مذاکره، خودشان را جلو بیندازند و جلودار قضیه شوند به‌عنوان تبریک و جشن جلو افتادند.

جریان دوم، جریان ملی‌گرای طرفدار استکبار بود؛ از اول پیروزی انقلاب یک جریان ملی‌گرا در داخل کشور و بعد نیز عناصر ضدانقلاب به این جریان وابسته شدند که این‌ها امریکا ستیزی را قبول نداشتند، مرگ بر آمریکا را قبول نداشتند، به‌مجرداینکه فرزندان ما، جاسوس خانه آمریکا را تصرف کردند و به فرمایش امام بزرگوارمان، انقلاب دوم صورت گرفت، این‌ها از عرصه نظام کنار رفتند، استعفا دادند و از همان اول آمریکاستیزی را قبول نداشتند.

جریان ملی‌گرا، پرچم دوستی با آمریکا بلند کردند

این‌ها وقتی دیدند مذاکرات دارد به نتیجه می‌رسد، ادعا کردند که ما از اول در مقابله با آمریکا موافق نبودیم و می‌گفتیم آمریکا قابل‌مذاکره و دوستی است، شما عمل نکردید و 35 سال این ملت خسارت دید به خاطر مقابله با آمریکا؛ این آمدند جلو با ادعای این‌که آمریکا قابل‌مذاکره است، آمریکا قابل دوستی است، این پرچم را بلند کردند، مطالبه خسارت 36 ساله از امام و انقلاب داشتند، این نیز ازیک‌طرف در کشور به فعالیت افتادند؛ این داخل ما بود.

دو جریان منحرف از رهبری تودهنی خوردند

یک جریان سه‌گانه‌ای، ازیک‌طرف عناصر دلسوز انقلاب دغدغه دارند، ازیک‌طرف هم این دو جریان آلوده منحرف سیاسی آمدند برای سوءاستفاده؛ این دفعه هم مثل همیشه در منطق حکیمانه ولایتمدارانه مقام معظم رهبری خوشبختانه تحلیلی انجام گرفت که افراد دغدغه دار، خاطرجمع شدند و این دو جریان سیاسی منحرف سوءاستفاده‌چی هم با یک عقب‌گرد افتضاح آمیز تودهنی خوردند از رهبری. «تکبیر»

منطق رهبری اطمینان تیم مذاکرات را به دنبال داشت

خوشبختانه مقام معظم رهبری با تثبیت اصل قطعی همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت، آرامش و اطمینانی را در کشور تحکیم فرمودند که در سایه این آرامش و اطمینان، تیم مذاکره‌کننده با یک پشتیبانی و قدرت بیشتری وارد عرصه ادامه مذاکرات شد، ضمن این‌که قاطعیت‌های رهبری در طی چهاراصل مطالبات خودشان را مطرح کردند، هم تیم مذاکره خطش روشن شد که بایستی روی چهاراصل رهبری استقامت کند در جریان مذاکره و تحصیل توافق و هم این‌که از پشت سرش از یک کشور آرام و مطمئن و یک مردم، دولت و ملت همدل و هم‌زبان تیم مذاکره بدرقه شد.

این‌یک نکته بسیار قابل‌توجه ماست؛ از این‌طرف ما هستیم و از آن‌طرف آمریکایی‌های بدبخت؛ در آمریکا بین دولت و کنگره اختلاف شد، به جان هم افتادند، علی رقم این‌که هردو مذاکره و توافق را می‌خواهند اما مثل گرگ‌هایی که وقتی سر شکار می‌رسند به جان هم افتادند، از این سرمایه مذاکره و توافق ایران، هرکدامشان به نفع خودشان بهره‌برداری کنند.

دولت و کنگره آمریکا همچون گرگ درنده به جان هم افتاده‌اند

دولت اوباما می‌خواهد قصه به نفع او تمام شود و بعد جریان خطی و سیاسی‌اش، دموکرات‌ها در انتخابات آینده پیروز شوند و جریان جمهوری‌خواه که امروز اکثریت کنگره را به دست گرفته می‌خواهد جلوی این امتیاز اوباما و دولت دموکرات را بگیرد و علیه این‌ها از این امتیاز استفاده کند؛ عین دو گرگ درنده کنگره آمریکا و دولت آمریکا درنتیجه مذاکره به جان هم افتادند، فضای کشور آمریکا با همه وسعتی که دارد به یک فضای تیره و تاریک و غبارآلود عداوت، کینه، رود رویی و اختلاف درنتیجه مذاکرات درامد، این سرنوشت آمریکایی‌ها و این ایران.

وزیر محترم خارجه گفت دریکی از مذاکراتی که با وزیر خارجه آمریکا داشتیم، یکجا از دهن وزیر خارجه آمریکا این حرف دررفت و بعد از گفتن این حرف پشیمان شد، این را دکتر ظریف می‌گفت که وزری خارجه آمریکا می‌گفت ای‌کاش ما در آمریکا یک رهبر داشتیم.

نعمت ولایت آرامش، عزت و اقتدار را در ایران حفظ کرد

گفت از دهنش در رفت بعد هم پشیمان شد که چرا این حرف را زده؛ برادران، این نعمت ولایت است، این نعمت فاطمه، علی و امام زمان(علیه‌السلام) ، این است که یک جریان اتفاق  می‌افتد، عزت ما، اقتدار ما محفوظ می‌شود و آرامش داخل ما نیز در داخل در تحت رهبری رهبر محفوظ می‌ماند.

مطلب دومی که در این هفته پشت سر گذاشتیم، مسئله اعلام آتش‌بس یک‌طرفه از طرف طاغوت مهاجم عربستان سعودی نسبت به مردم یمن بود؛ یک جمله مضحک و افتضاح آمیزی در بیانیه ائتلاف شیطانی طوفان صادر شد و آن جمله این بود که گفتند ما چون به اهداف خودمان در این حملات رسیدیم، می‌خواهیم این حمله‌ها را قطع کنیم.

دنیا شاهد نمونه دیگری از جنایات اسرائیل از سوی طاغوت عربستان بود

اهداف شما چه بود؟ بیمارستان‌ها را روی‌هم خراب کنید؟ خانه‌های مردم را روی سرشان خراب کنید؟ سه هزار آدم بکشید که در آن سه هزار نفر 150 نفر کودک معصوم کشته شود؟ شما غیرازاین چه نتیجه‌ای از حمله 27 روزه گرفتید؟ آدم و بچه کشتید؛ یعنی مردم دنیا یک‌بار دیگر یک کپی از جنایات صهیونیست‌های ناپاک نجس العین را در عملیات طوفان عربستان سعودی طاغوت دیدند. «مرگ بر آل سعود»

شما می‌گویید ما به نتیجه و هدف رسیدیم؟ هدفتان آدم کشی و بچه کشی بود؟ یک کپی از جنایات اسرائیل در غزه و لبنان دوباره نشان دهید؟ این هدف شما بود یا هدف شما این بود که آبروی خودتان را ببرید؟ در این دنیای اسلام حکومت سعودی خادم الحرمین الشریفین بوده، حکومت سعودی به‌عنوان متولی بقاع متبرکه موردتوجه امت اسلام بود، حکومت سعودی، خادم‌الحرمین را به یک طاغوت درنده جانی آدم کش بی‌رحم مبدل کردید و در دنیا نشان دادید؛ هدف شما این بود که می‌گویید به هدف خودمان رسیدیم؟

حمله عربستان، وحدتی بی‌سابقه در یمن ایجاد کرد

آیا توانستید یکی از عملیات‌های انصار الله را تعطیل کنید؟ در دل بمباران شما، انصار الله رفتند عدن را قبضه کردند،تا ساحل دریا رسیدند، جریان القاعده و منافقین و عناصر مخربی که به مزدوری فرستاده بودید نابود کردند، اسلحه‌هایی که برای آنان می‌فرستادید آنان مصادره کردند، ازنظر سیاسی تمام احزاب سیاسی یمن یکپارچه دنبال انصار الله راه افتادند که تابه‌حال چنین وحدتی در یمن اتفاق نیفتاده بود.

مزدور دست‌نشانده‌تان، منصورالهادی را منفورتر از هرزمانی و به‌مراتب منفورتر از علی عبدالله صالح در مردم یمن جا انداختید، دیگر می‌تواند پا در یمن بگذارد؟ دو حزب در عدن بود که از منصورالهادی حمایت می‌کردند که با این جنایات شما، پشیمان شدند، خجالت‌زده شدند، اعلام وابستگی به انصار الله کردند و اعلام وابستگی به مردم کردند، از منصورالهادی جدا شدند.

یک‌مشت دیوانه بر عربستان حکومت می‌کنند

آیا این نتایج سیاسی هدفی بود که شما از بمباران داشتید و رسیدید؟ یک‌مشت دیوانه بر عربستان حکومت می‌کنند نه یک‌مشت جانی، بحث جنایت نیست، این‌ها دیوانه‌اند؛ شما به چنین روزی نشسته‌اید بدبخت‌ها.

از این‌طرف، حلال مقاومت از عراق، سوریه، لبنان رفت جلوتر، حلال مقاومت یمن را فراگرفت، امروز درروی کره زمین دو آبراه بزرگ دریایی که سرنوشت‌ساز اقتصاد و سیاست و قدرت نظامی همه کره زمین است، یکی تنگه هرمز و دیگری باب المندب، این دو آبراه بزرگ دنیا در طول جریان مقاومت قرار گرفت. «تکبیر»

عربستان به دستور آمریکا حمله هوایی را متوقف کرد

بعضی سیاستمداران غربی تحلیل کرده‌اند، گفته‌اند عربستان به دستور آمریکا حمله‌های هوایی را متوقف کرد و اعلام آتش‌بس کرد چون آمریکا وقتی دید ناوگان جنگی ایران به‌طرف باب المندب می‌رود، به‌حساب این‌که اگر این ناوگان جنگی بیاید و از این‌طرف هم نیروهای انقلابی یمن بیایند، ممکن است باب المندب را مسدود کنند.

در یک مذاکره‌ای که وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه ایران داشت و گفت شما چرا آمدید باب المندب، وزیر خارجه ایران گفت ما قصد دخالت نظامی در جریان یمن نداریم اما این‌طور هم نیست که دست روی دست بگذاریم و هرچه بر سر مردم یمن آمد تماشا کنیم؛ همین یک جمله تهدید شد برای این‌ها و این‌ها تحلیل کرده‌اند که آمریکا دستور داده و عربستان آتش‌بس کند.

دیدند باب المندب آمد در طول حلال مقاومت، هیچ روزی مثل امروز آمریکا و اسرائیل این‌قدر بیچاره نبودند و نتیجه ساپورت گری خودشان نسبت به یک طاغوت دیوانه عربستان سعودی این دیدند که دومین آبراه بزرگ دریایی، باب المندب هم دارد از دست آنان خارج می‌شود همان‌طور که تنگه هرمز از طول آنان خارج شد.

یک مانور نظامی سپاه در تنگه هرمز، همین مانور نظامی را اگر اطراف باب المندب بدهد، دیگر آنان آبراه دریایی ندارند؛ برادران، عزیزان، این‌ها مسائل کم و اندکی نیست اما این‌ها همه‌اش از کجاست؟ این‌ها همه بر اثر تکان دادن یک انگشت از آن آقای پس پرده‌نشین است، با سرانگشتش همه‌چیز را می‌گرداند و ما الحمدالله در این هفته با این دو جریان هم داخلمان امن‌وامان و آرام با همدلی و هم‌زبانی و هم خارجمان باعزت و اقتدار با حاکمیت انگیزه دینی و خط سیاست بین‌الملل ما که حاکمیت مقاومت هست، الحمدالله تأمین شد.

ویدئو بخش عربی از خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی