۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

پنجمین جشنواره فرهنگی ـ هنری کوثر،زنان انقلابی

يكشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ق.ظ

مهم‌ترین آسیب جدی به ایران و انقلاب گسست نسل انقلابی در کشور است

زنان در شرایط فعلی نباید اجازه دهند بین نسل‌های مختلف انقلاب و نسل فعلی شکاف و فاصله ایجاد شوند تداوم نسل‌های انقلابی و تربیت آن‌ها وظیفه اصلی زنان در شرایط فعلی است. زنان انقلابی ما باید به ادامه نسل انقلابی و تربیت فرزندانی از جنس انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پنجمین جشنواره فرهنگی ـ هنری کوثر،مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(علیه السلام)

آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در پنجمین جشنواره فرهنگی ـ هنری کوثر در مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) با اشاره به اینکه تفسیر کوثر مصداق حضرت زهرا(س) است و تفسیر مفهومی ندارد، اظهار کرد: در زمان پیامبر(ص) یکی از مشرکین قریش پس از فوت دومین پسر پیغمبر تأکید کرد که ایشان ابتر هستند، زیرا نسل دیگری ندارند و در همان زمان سوره انا اعطیناک الکوثر نازل شد که به این موضوع اشاره می‌کرد که دشمن پیامبر ابتر است و حضرت محمد(ص) نسل خود را از حضرت فاطمه(س) دارد.



دریافت

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در 50 سال قبل در ایران جمعیت کشور به 30 میلیون نفر می‌رسید و در حال حاضر 210 درصد به جمعیت کشور اضافه شده است، تأکید کرد: در حال حاضر 70 میلیون نسل پیغمبر در کشور از حضرت فاطمه(س) است و کلمه کوثر به معنای نسل توسعه‌ یافته پیامبر (ص) از حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه کوثر به معنای خیر کثیر معنا شده است، تأکید کرد: برای پیامبر اکرم(ص) خیر کثیر به معنای توسعه اسلام در سایه خلقت حضرت زهرا(س) است که وی مانند مردان به تنهایی می‌توانست در جنگ‌های مختلف مقابل دشمنان بایستد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، وجود حضرت امام علی(ع) را برای نهادینه شدن اسلام دانست و گفت: در حال حاضر 300 میلیون نفر در جهان «اشهد ان لااله‌الاالله» می‌خوانند و این امر به دلیل وجود حضرت زهرا(س) است، لذا رنگ زندگی حضرت فاطمه(س) باید در زندگی زنان جامعه امروز وجود داشته باشد و ویژگی‌هایی همچون انقلابی بودن، مجاهدت، عفت و عصمت زنان در خانواده مورد نظر مادران قرار بگیرد.

وی مهم‌ترین آسیب جدی به ایران و به کشور را گسستن نسل انقلابی در کشور دانست و اضافه کرد: زنان در شرایط فعلی نباید اجازه دهند بین نسل‌های مختلف انقلاب و نسل فعلی شکاف و فاصله ایجاد شوند تداوم نسل‌های انقلابی و تربیت آن‌ها وظیفه اصلی زنان در شرایط فعلی است.زنان انقلابی ما باید به ادامه نسل انقلابی و تربیت فرزندانی از جنس انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی