۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

حکمت رهبری جامعه را به آرامش و دشمن را به اضطراب انداخت/رهبری در جریان جزئیات مذاکرات نیستند

جریان مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوییس انجام گرفت، در درون جامعه ما اضطرابی به وجود آمد، عده‌ای تشکر می‌کردند و خوشحال بودند، عده‌ای انتقاد می‌کردند و مضطرب و نگران بودند، مقام معظم رهبری لب باز کردند و فصل الخطاب را فرمودند، کل جامعه آرام گرفت و دشمنان ما به هیجان و اضطراب آمدند.

 

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس ضمن تبریک مجدد زادروز حضرت صدیقه اطهر (علیه‌السلام)، گفت: این روز را به محضر مقدس شما تبریک عرض می‌کنم، روز زن را گرامی می‌داریم و خاطره افتخارآفرین مادران را مورد تعظیم و تکریم در امروز قرار می‌دهیم.

هفته شکر گذاری خدمتگزاری ساحت ولایتمدار امام هشتم (علیه‌السلام) به‌وسیله خدام آن حضرت است، عزیزان ما در سمت خدمتگزاری درگاه علی بن موسی‌الرضا، تعدادی هم در نماز جمعه حضور به هم رساندند، ضمن گرامیداشت این حضور ارزشمند این عزیزان، امیدواریم شکر گذاری نوکری و خدمت امام رضا (علیه‌السلام) باعث نهادینه شدن این افتخار تا آخرین لحظه عمر شما باشد.

خدا در قرآن می‌گوید «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ»، اگر نعمت من را شکر کنید این نعمت را زیاد می‌کنم، نوکری در خانه امام رضا، خدمتگزاری در خانه امام هشتم وقتی مورد شکر گذاری قرار بگیرد، این نعمت وابستگی به امام رضا(علیه‌السلام) بایستی زیاد شود؛ زیادشدن این نعمت به چیست؟ زیادشدن این نعمت به این است که خدایا تا ما زنده‌ایم، خادم و خاکروبه جمع کن در خانه امام رضا باشیم، شب اول قبر هم به آقا ملحق شویم.

این نوکری ما با خارج شدن روح از بدن پایان پیدا نکند، تازه آن لحظه‌ای که روح از بدن ما مفارقت می‌کند، ما را نیز به همین حرم بیاورند، ارواح ما در کنار فرشته‌ها در محضر مقدس امام رضا باشد و بگوید این‌ها خادم این آستان بودند و نوکری اینجا را می‌کردند، آقا این نوکرها را خیلی دوست داشتند و این نوکرها را از خودشان جدا نکنند.

این برداران عزیز ما و خواهران خادمه ما، این‌ها در مقام شکر گذاری خدمت امام هشتم هستند، ما نیز در مقام تشکر از خدمات این عزیزان هستیم، امروز خادم امام رضا یک سند افتخار برای این انقلاب و نظام است به خاطر این‌که برخی افرادی که در سن و سال من هستند یادشان می‌آید یک روزی همین صحن انقلاب که می‌گفتند صحن کهنه، سنگ‌هایش سفید بود اما این سنگ‌ها به‌قدری کثیف بود، سیاه شده بود از کثافت.

تمایز وضعیت گذشته و امروز حرم مطهر

این مسجد گوهرشاد فرش نداشت، وسیله سرم کن و گرم‌کن نداشت، اینجا فرشش بوریا بود، این ایوان غربی مسجد گوهرشاد معروف به ایوان بوریابافان بود؛ یک عده با نی حصیر می‌بافتند و حصیرفرش شبستان‌های مسجد بود، این‌ها را دیگر جمع نمی‌کردند تا این‌ها کهنه می‌شد و حصیر دیگری می‌انداختند، زیر این حصیرها، حشرات، ساس و حیوانات موزی بود به‌گونه‌ای که نمازگزاران که نماز می‌خواندند اذیت می‌شدند، امروز حرم در چه وضعیتی است؟

آدم صحن جامع با این عظمت را از این سر تا آن سر طی می‌کند، یک برگ کاغذ روی زمین نیفتاده است، این خادمی خدام امام رضا، سند افتخار این نظام و انقلاب است، از برکت این انقلاب است، این مدیریت عظیم و عزیز آستان قدس توسط یک عالم فقیه افتخار نظام است که این مدیریت این‌طور داهیان انجام گرفت؛ چه ازنظر توسعه اماکن مقدسه، چه ازنظر توسعه امکانات اقتصادی، چه ازنظر توسعه درآمد آستان قدس، چه ازنظر مدیریت عزیز و عظیمی که اجرا می‌شود.

وظیفه ما، تشکر از خادمی خدام امام رضا(علیه‌السلام) است

ما در مقابل شکر گذاری شما برادران از خادمی امام رضا (علیه‌السلام) وظیفه‌داریم از این خدمت خالصانه شما و خدمت خالصانه بزرگ خادم درگاه علی بن موسی‌الرضا، تولید عظمای آستان قدس، حضرت آیت‌الله طبسی تشکر کنیم که این باعث افتخار این نظام و انقلاب شده؛ بهای خون شهدای ما در کنار همه امتیازاتی که این کشور پیدا کرد، این افتخار را هم داشت که این فقیه در رأس مدیریت این آستان مقدسه قرار گیرد و آن‌هم با این مدیریت داهیانه عظیم و ارزشی که در عرض 36 سال به این کمال و عظمت ادامه پیداکرده است.

خدایا برحسب این تشکر ما وجود ایشان را با عافیت کامل، طول عمر پربرکت و همه عزیزان خدمتگزار ما در آستان قدس اعم از مسؤولین، مدیران و خدام، توفیق کامل عنایت بفرما.

امروز، روز شهادت بزرگ فرزند غیور سرزمین خراسان، صیاد شیرازی است؛ انسان وقتی به یاد شهدا می‌افتد، در مغزش، راه شهدا خطور می‌کند؛ 36 سال از این انقلاب گذشت، مثل درختی که آب پای آن بدهند و سرسبز بماند، خون شهید پای این انقلاب و نظام داده‌شده و انقلاب سرفراز مانده، مهم این است که این شهدایی که شهید شدند، چطور راهشان ادامه دارد؟

آنی که ما را خوشبخت می‌کند در تداوم راه شهدا، به خاطر حضور یک رهبر حکیم، عظیم، بصیر، بینا، انقلاب ساز و قهرمان آفرین در رأس این نظام و انقلاب است؛ نمونه‌اش را شما دیروز احساس کردید.

حکمت رهبری جامعه را به آرامش و دشمن را به اضطراب انداخت

جریان مذاکرات هسته‌ای در لوزان سوییس انجام گرفت، در درون جامعه ما اضطرابی به وجود آمد، عده‌ای تشکر می‌کردند و خوشحال بودند، عده‌ای انتقاد می‌کردند و مضطرب و نگران بودند، این انتقادها و خوشحالی‌ها داشت جامعه ما را برهم می‌زد اما وقتی دیروز این تن تنه حکمت و فقاهت، مقام معظم رهبری لب باز کردند و فصل الخطاب را فرمودند، کل جامعه آرام گرفت و دشمنان ما به هیجان و اضطراب آمدند. «تکبیر»

رهبری در جریان جزئیات مذاکرات نیستند

در فرمایشات مقام معظم رهبری چند نکته بود که کاملاً اشکالات را برطرف کرد، قبلاً زمزمه می‌شد، برخی می‌خواستند توپ را در زمین رهبری بیندازند که فردا هر اتفاقی افتاد بگویند با اذن و نظارت رهبری و آگاهی رهبری بوده، مقام معظم رهبری دیروز اعلام کردند که من در جریان جزئیات مذاکرات نیستم، من خط قرمزها را معین کردم، مطالبات خودم را اعلام کردم اما در مذاکرات چه انجام می‌گیرد و چه‌حرف‌هایی زده می‌شود، فرمودند به من ارتباطی ندارد.

این برای این است که اگر در لابلای مذاکرات برخی برخوردها و حرکت‌ها شد که با نظام ما، باپرستیژ، عظمت، هیبت و صلابت انقلاب ما سازگار نبود، کسی توپ در زمین رهبری نیندازد و به‌حساب رهبری نگذارد.

دغدغه رهبری از دروغ‌گویی طرف آمریکایی

نکته دومی که در فرمایشاتشان بود، فرمودند من به این هیأت مذاکره‌کننده اعتماد دارم اما دغدغه هم دارم، دلواپس هم هستم؛ خاطرجمع نیستم منتها دغدغه من از طریق افرادی که به آنان اعتماد دارم نیست، دغدغه من این است که طرف مقابل شیطان بزرگ است، دو ساعت بعدازاین که مذاکرات تمام‌شده، بیانیه مشترک را خوانده‌اند، یک بیانیه تنظیم‌شده ساخت و پرداخت‌شده از قبل مال وزارت خارجه آمریکا اعلام‌شده، تمامش دروغ و کذب، چنین شیطانی است طرف مقابل و ازاین‌رو فرودند من دغدغه و اضطراب دارم.

سه خواسته مهم مطرح فرمودند که هم تیم مذاکره‌کننده و هم دولت بایستی دنباله‌رو این سه خواسته باشند، خواسته اول این‌که فن‌آوری هسته‌ای در کشور به‌عنوان یک ضرورت مطرح است و این‌یک جریان ضروری برای ماست که باید توسعه پیدا کند، استقلال فناوری ما، استقلال اقتصادی ما، استقلال معیشتی و زندگی مردم ما به فناوری هسته‌ای مرتبط است و این باید توسعه پیدا کند.

هیچ قراردادی نباید جلوی توسعه فناوری را بگیرد

هیچ حرکت و قراردادی نباید جلوی توسعه فناوری را بگیرد؛ حالا در این‌که ما بخواهیم عملیات را محدود کنیم یک موضوع است اما اصل فناوری باید توسعه پیدا کند، نکته دوم که به‌عنوان مطالبه خودشان فرمودند این است که فرمودند باید همه تحریم‌ها همان روز اول توافق برفرض این‌که صورت بگیرد، همه تحریم‌ها باید لغو شود و هیچ تحریمی نماند. «تکبیر»

سخنان دیروز رییس‌جمهور بیانگر ولایتمداری اوست

و آنچه دیروز جالب بود، همزمان با فرمایشات مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور در پرده‌برداری از داروهای هسته‌ای، در آنجا دقیقاً همین نکته مقام معظم رهبری را گفت، رییس‌جمهور گفت ما توافق را وقتی امضا می‌کنیم که در همان لحظه توافق همه تحریم‌ها لغو شود و در مسئله یمن، موضع رییس‌جمهور عیناً موضع مقام معظم رهبری بود؛ ما افتخار می‌کنیم که دولت ما، رییس‌جمهور منتخب این مردم آن‌قدر ولایتمدار و ولایت گرا هست که اگر بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری رییس‌جمهور آن حرف را زده بود، می‌گفتیم تحت تأثیر مقام رهبری این حرف را زده اما این ثابت کرد که رییس‌جمهور در خط  وربط سیاسی و مدیریت نظام در خط رهبری است و همان لحظه‌ای که مقام معظم رهبری این مطالب را فرمودند، این مطالب را گفت.

آنجایی که بخواهد قضایا در جریان ولایت پیش برود تقدیر و تشکر می‌کنیم و اگر زمانی هم در مسئله‌ای تذکری داده می‌شود در مقام دشمنی و سیاست گرایی و جناح‌گرایی نیست، این در مقام اصل گرایی ولایت ما هست؛ مقام معظم رهبری در مسئله تهاجم عربستان به یمن، تعبیر توحش از حکومت سعودی کردند.

حکومت سعودی یک درنده وحشی است

حکومت سعودی یک طاغوت مهاجم نیست، یک درنده وحشی است؛ نه‌تنها در عرصه نظامی وحشی است، در عرصه سیاسی نیز وحشی است؛ جریانی که در فرودگاه جده در روز هشتم فروردین اتفاق افتاد و به دو نوجوان زائر ایرانی اهانت شد، این جریان برخورد شخصی یک مأمور ناهنجار با یک ایرانی نیست، این جریان صد در صد سیاسی است.

ما همیشه در سفرهای عمره و حج برای زائران ما مشکلاتی پیش می‌آمد در مسائل مالی و برخورد با دیگران اما این‌که در فرودگاه در کنار گیت درحالی‌که در مقام اجرای مأموریت هست و بخواهد دست به یک حرکت ناهنجار نابکارانه غیرانسانی بزند، این حتماً جریان سیاسی است و به از جایی به او دستور دهد این کار را بکند؛ عربستان کشوری نیست که بگوییم نیروی انتظامی آن این‌قدر ولنگار است که هرکس هر گوشه‌ای بخواهد کاری انجام دهد دستگاه سیاسی نظارت بر آن نداشته باشد، این وحشی‌گری سیاسی است.

متولیان سیاست خارجی بدانند با یک سیاستمدار وحشی برخورد دارند

دولت‌مردان ما، متولیان روابط بین‌الملل و سیاست خارجی ما باید با حکومت سعودی به‌عنوان یک سیاستمدار وحشی برخورد کنند و اگر بناست ما رابطه سیاسی با سعودی داریم، باید بدانیم با یک وحشی رابطه سیاسی داریم، او در سیاست نیز وحشی است و از اخلاق وحشی‌گری استفاده می‌کنند و این واقعیت باید برای عزیزان ما هم در برنامه‌ریزی برای سفرهای عمره و هم ارتباطات سیاسی محفوظ باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی