۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت

مسئله تولید که مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی مطرح کردند عامل حیات ماست
هیچ کجای دنیا این مقدار جمع نقدینگی در بانکها ندارد و از طرفی هم هزاران واحد صنعتی راکد شده است، مشکل اصلی ما در جریان داخلی خود کشور است و آن رقابت نادرست تجارت و تولید است.

دیدار با اعضای هیات مدیره و روسای انجمن‌های خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی در جمع در جمع اعضای هیات مدیره و روسای انجمن‌های خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی،بعد از شنیدن سخنان چند تن از حاضرین با بیان اینکه 6 هزار میلیارد تومان پول در بانک‌های کشور است، اظهار کرد: در هیچ‌کجای دنیا این قدر نقدینگی وجود ندارد، در کشور ما با چنین پولی چندین واحد صنعتی آن به دلیل معوقات و مشکلات مالی از کار افتاده است.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به این که این مشکل حتی در مسئولان نیز وجود ندارد، ادامه داد: کسانی هم که در دولت‌ها هستند چه دولت قبلی و فعلی می‌خواهند تا کاری کنند و در این راستا مشکلی را برطرف سازند. علی‌رغم اینکه سران دولت‌های گذشته با هم همسو نبودند می‌بینید که هیچ خرده و برده‌ای نداشتنداما از پس حل اینگونه مشکلات اقتصادی نیز برنیامدند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه مشکل در یک جریان داخلی در خود کشور است،‌افزود: مسئله تولید که مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی مطرح کردند عامل حیات ماست مساله تولید حیات ماست و به منفذی برای تنفس اقتصادی ما تبدیل شده است.

آیت الله علم‌الهدی رقابت تجارت و تولید را مهمترین مشکل داخلی اقتصادی کشورمان برشمرد و افزود:  اشکال در اتاق بازرگانی است،متاسفانه در حال حاضر تجارت رقیب تولید داخلی شده است. صبحانه‌های کاری اتاق بازرگانی کار دست شما می‌دهد.

وی رقابت تجارت با صنعت و بازار تولید را از جمله مسائلی عنوان کرد که باید برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی به آنها توجه ویژه‌ای شود و گفت: تا وقتی مساله کالا  قاچاق حل نشود بازار برای تولید کنندگان داخلی باز نمی‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی