۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

جلسه با مسئولین کارگروه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵ ق.ظ

تا زمانی که در جبهه عفاف و حجاب آقایان جلودار باشند به جایی نمی رسیم

مسئله حجاب یکی از مسائلی است که در آن باید خانم ها  جلودار  و پیشرو باشد، چگونه می شود مردی که از حجاب و عفاف چیزی نمی فهمد و حس نمی کند بخواهد در مورد حجاب برنامه ریزی کند ویا به پوشش زنان تذکر بدهد.

دیدار با مسئولین کار گروه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، دفتر امام جمعه مشهد

آیت الله احمد علم الهدی ظهر یکشنبه با مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مسئولین کارگروه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جمعی از اساتید گفتمان های دینی در مشهد دیدار داشتند.در ابتدای این دیدار برخی از حاضرین گزارشی از فعالیت های انجام شده در این زمینه را خدمت ایشان ارائه کردند که از مهمترین آنها تولید محصولات در زمینه حجاب، برگزاری نمایشگاه های حجاب و عفاف، کلاسهای آموزش مربیان و تالیف کتاب بیان شد و در این موضوع نیز کار شاخص را گفتمان عفاف گرایی دانسته و گزارش مفصلی از این بحث در جلسه ارائه دادند.

 آیت الله علم الهدی بعد از خیر مقدم به حاضرین و تشکر از زحمات عزیزان در زمینه حجاب وعفاف ابتدا به تعریف گفتمان پرداخته و افزودند: گفتمان یعنی طرح و بحث و هر خط فکری که برای موضوعات تبیین می شود که در این موضوع که شما مطرح کردید عفاف گفتمان است.

ابشان در ادامه اظهار داشتند: اقدامات برنامه ریزی شده به منظور توسعه و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بویژه در بخش آموزش و پرورش اقدام بسیار ارزشمندی است که اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام داده است.

وی پیگیری حرف های زده شده در مورد حجاب و عفاف را کاری با عظمت دانست و ابراز کرد: آدم حرفی را که می زند باید دنبال حرفش برود و کارها باید از شکل حرف به صورت عمل درآید و این اقدام مسئولان تبلیغات اسلامی که دنبال حرف های زده شده شان می روند عملی قابل تقدیر است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به کتابی که در باره حجاب و عفاف نوشته شده این کتاب را بسیار پر محتوا دانسته و  افزودند: این کتاب ارزشمند و این کار کار ارزشمندی است اما بنده عرضی دارم و آن اینکه در صورتی که این محتوا در قالب های مختلف و برای سنین و پایه های متفاوت دانش آموزی و دانشجویی ارائه شود از کارآیی بسیار مطلوب تری برخوردار خواهد شد. باید به این نکته توجه کنیم که دانش آموز و دانشجو از کلاس وحشت دارند و کلاس برای این موضوع بازده خوبی ندارد لذا به منظور افزایش ضریب اثر گذاری برنامه های تهیه شده در کارگروه عفاف و حجاب اداره کل تبلیغات اسلامی استان بهتر است این برنامه ها در مدارس و دانشگاه ها در قالب برنامه های اردوی و تفریحی ارائه شود تا بتوان این برنامه را در قالب یک عمل شیرین در کام مخاطبان ریخت.

وی همچنین به مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر هرچه بهتر اجرا شدن برنامه های تهیه شده در کارگروه عفاف و حجاب تبلیغات خراسان رضوی گفت:  نحوه اجرای  طرح خود باید به گونه ای باد که مروج عفاف باشد، حضور بانوان اندیشمند و اساتید مجرب آقا در کلاس های متناسب با جنسیت مخاطبان یکی از اقداماتی است که باید به آن توجه شود و نباید برای هر کلاسی از مربیان جنس مخالف استفاده نمود زیرا منشاء بزرگ ویرانی در حجاب وعفاف همین ارتباطات وگرایشات جنسی است.

آیت الله علم الهدی در قسمت  پایانی سخنان خود افزود: استفاده از هنر در قالب برنامه های علمی هنری بویژه در دانشگاه ها می تواند تاثیرگذاری برنامه های پیش بینی شده در مورد گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را بیشتر کند. البته باید به این نکته هم توجه کنیم  که مسئله حجاب بیشتر مسئله اولیاء دانش آموزان است و مسئله ای است که آرامش خانواده ها با هر تفکری را برهم می زند لذا نباید از نقش مادی و معنوی اولیاء در این موضوع غافل شد.

نظرات (۱)

به نام خدا با سلام بنده استفاده کردم ولیکن متوجه نشدم این که حاج آقا می فرمایند: "چگونه می شود مردی که از حجاب و عفاف چیزی نمی فهمد و حس نمی کند بخواهد در مورد حجاب برنامه ریزی کند ویا به پوشش زنان تذکر بدهد." فکر میکنم درست تبیین نشد یعنی چه؟ یعنی اینکه مسوولین ذیربط مربوط به امر به معروف و نهی از منکر مربوط به مسئله حجاب باید از بین خانمها انتخاب شوند و سیاست های کلی مربوط به آن را هم خانم ها تدوین و تبیین کنند ؟ یا منظور این است که کسی که امر به معروف و نهی از منکر میکند باید فقط خانم باشد ؟ آن قسمتهای بعدی را من کامل متوجه شدم فقط سوال من همین است که مقصود واقعی اینکه میفرمایند:"تا زمانی که در جبهه عفاف و حجاب آقایان جلودار باشند به جایی نمی رسیم" دقیقا در چه زمینه هایی و به چه منظور است در هر صورت اگر به سوالات من پاسخ دهید بسیار ممنون و متشکر میشوم انشاا... موفق باشید.
پاسخ:
سلام

منظور این است که در مثوله مقابله با بی حجابی علاوه بر وظیفه ی دستگاه های انتظامی و قضایی در برخورد با این ناهنجاری و بی قانونی مقل دیگر بی قانونی ها و نا هنجاری ها ، نیاز به یک خواست اجتماعی نیز وجود دارد. یک حرکت عمومی و مردمی . در اشکال مختلف اعم از راهپیمایی و نهی از منکر و امر به معروف به اشکال متنوع و کار فرهنگی . در این حرکت اجتماعی هم در عرصه ی برنامه ریزی و ایده پردازی و هم در زمینه ی اجرا کار باید به دست خانم ها باشد . یا بهتر بگوییم کار اگر به دست خانم ها باشد بدون ضعف و بهتر انجام می پذیرد و به نتیجه می رسد. چون جامعه ی هدف در این حرکت اجتماعی خانم ها هستند. و خانم ها زبان همدیگر را بهتر می فهمند. و در این میان هم گروه های سود جو مثل تفکرات فیمینیست ها دیگر مجال شیطنت ندارند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی