۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت

اجتماع عظیم عزاداران فاطمی، انحراف ستیزی

سه شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶ ق.ظ

تنها قهرمان جریان انحراف‌ستیزی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بود

در آن دوران جریان‌های منحرف بسیاری تشکیل شده بود که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) برای مبارزه و ستیز با این جریان‌ها گام‌های بسیار مؤثری برداشتند و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

اجتماع عظیم عزاداران فاطمی،حرم مطهر امام رضا (علیه السلام)


دریافت
مدت زمان: 52 دقیقه 33 ثانیه

آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: اجر همه شما برادران و خواهران با وجود اقدس امام زمان(عج) که به عرض تسلیت امام هشتم شرف یاب شدید، نزد پروردگار محفوظ است.

وی ادامه داد: خصوصیت محفل امروز این است که صحن و سرای حرم مطهر امام رضا(ع) مدینه دوم است. ویژگی و خصوصیت محفل امروز این است که همانطور که پیامبر اکرم (ص) حضرت امام رضا (ع) را به عنوان دومین بضعه وجودی خودشان معرفی کردند و امروز که سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) است در حرم مطهر این امام همام حضور پیدا کرده‌ایم و به عزاداری می‌پردازیم.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: کسانی که امروز نمی‌توانند در مدینه و در کنار بقیع به عزاداری و ذکر مصیبت بپردازند در این صحن و سرا و دومین مدینه گرد هم آمده و سوگوار حضرت فاطمه زهرا (س) هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چگونگی و چرایی کشته شدن حضرت زهرا (س) دو موضوع مهم و قابل توجه است، اضافه کرد: مقتل حضرت فاطمه زهرا(س) همانند مقتل امام حسین (ع) از یک نقطه شروع و در نقطه‌ای به پایان می‌رسد، با این تفاوت که مقتل امام حسین (ع) در سه روز اتفاق افتاد اما مقتل حضرت صدیقه طاهره (س) در مدت سه ماه اتفاق افتاد. دینمداری همراه با ستیز است و دینمداری به صورت یک جریان آمیخته با رفاه، آرامش و همراه با زندگی روزمره امکانپذیر نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه غیرممکن است که در هیچ شرایطی دینمداری در یک قالب زندگی مرفه و با آرامش زندگی کند، عنوان کرد: در عرصه دینمداری یا باید کفرستیز بود یا انحراف‌ستیز، البته باید توجه داشت که انحراف‌ستیزی از کفرستیزی بسیار سخت‌تر است.

وی در تبیین دو جریان کفرستیزی و انحراف‌ستیزی، چنین توضیح داد: در جبهه کفرستیزی جریان کفر و ستیز کاملاً معلوم و مشخص است؛ حتی کافر با گفتن شهادتین و ایمان آوردن به خداوند می‌تواند مسلمان شود، اما با این وجود در جریان انحراف‌ستیزی هم تشخیص جبهه انحراف و هم مبارزه با آن مشکل و سخت است.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: اگر یک چهره امامت و ولایت به عنوان حجت خداوند و حجت معصوم در جامعه نباشد که ما پشت سر او حرکت کنیم، قطعاً تشخیص جبهه انحراف کار بسیار مشکل و دشواری خواهد بود و حتی امکانپذیر نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: امیرالمومنین (ع) در عرصه کفرستیزی ذوالفقار خود را در بسیاری از جنگ‌ها به دست می‌گرفت و کفار را به درک واصل می‌کرد، اما همان حضرت در عرصه انحراف‌ستیزی و هنگامی که دیگر ذوالفقار تأثیرگذار نبود، حضرت فاطمه (س) را وارد میدان نبرد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه تنها قهرمان جریان انحراف‌ستیزی حضرت فاطمه (س) بود، بیان کرد: در آن دوران جریان‌های منحرف بسیاری تشکیل شده بود که حضرت فاطمه(س) برای مبارزه و ستیز با این جریان‌ها گام‌های بسیار مؤثری برداشتند و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی