۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

تمجید از اقدام رسانه ملی در زمان پخش سریال‌های نوروزی/دولت و مردم چه اندازه راهبردهای اقتصادی و فرهنگی نظام را اجرا کردند؟

تشکر می‌کنم از این‌که رسانه ملی برنامه سریال‌ها و طنزها را تا شب ششم فروردین عقب انداخته‌اند به حرمت صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) و امیدوارم رنگ فاطمیه را در رسانه ملی پررنگ‌تر قرار دهند.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه السلام)

 

ویدئو خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 21 دقیقه 56 ثانیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز 29 اسفندماه در خطبه دوم آخرین نماز جمعه سال 93 در حرم امام رضا (علیه‌السلام) امروز، روز آخر سال و فردا روز آغاز سال فاطمی هست، سال آینده متعلق به صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) است، اول سال در فاطمیه آغاز می‌شود و آخر سال هم در فاطمیه پایان می‌پذیرد، سالی که نکوست، از بهارش پیداست.

امسال، سال فاطمی هست، نسبت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) با بهار از سه جهت وجود دارد؛ زهرا (سلام‌الله علیها) یک گل‌بهاری است، بهار فصل گل‌هاست، جهت اول رابطه حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) با بهار، جمال زهراست؛ علامه مجلسی در کتاب بحار از عوام بن جبله نقل می‌کند: «خدمت امام صادق عرض کردم، ای فرزند پیامبر، چرا زهرا را زهرا گفتند، امام صادق (علیه‌السلام)  فرمودند، علت این‌که زهرا را زهرا نامیدند این است که زهرا یعنی شکفته، برای این‌که زهرا سه بار در سه شکل برای امیرالمؤمنین می‌شکفت؛ در اول صبح، شکوفه‌های زهرا (سلام‌الله علیها) برای امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)  به شکل مهتاب بود، نور سپیدی از جمال حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) تشعشع می‌کرد و بر جمال مولا پرتوافکن می‌شد».

«در وسط روز، نور جمال زهرا (سلام‌الله علیها) برای علی آفتابی بود، زهرا رنگ آفتاب ب خودش می‌گرفت و هنگام غروب آفتاب، زهرا (سلام‌الله علیها) شفق می‌شد، صورت مبارکش گل می‌انداخت و در برابر علی جلوه می‌کرد، زهرا (سلام‌الله علیها) یک گل رنگارنگ دائم و تمام‌وقت برای امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)  بود».

بهار امسال، بهار زهرایی است

جهت دوم، بهار فصل رایحه و وزش نسیم‌های عطرآگین است؛ وجود اقدس صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) رایحه عطرآگین داشت، پیامبر شب در خانه زهرا (سلام‌الله علیها) را می‌زد و می‌فرمود تا بوی فاطمه (سلام‌الله علیها) در مشام من نباشد، من خوابم نمی‌برد، رایحه عطرآگین زهرا (سلام‌الله علیها) باید مشام پیغمبر را نوازش می‌داد تا پیغمبر اکرم شب به خواب می‌رفت.

جهت سوم، این‌که عمر زهرا (سلام‌الله علیها) هم عمر بهاری بود؛ در بهار 18 سالگی جنازه زهرا (سلام‌الله علیها) روی دست علی بود، زهرا (سلام‌الله علیها) در بهار جوانی روی دست امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)  با زانو آمد طرف قبر، می‌شود چنین بهاری را در زیرخاک پنهان کرد و خاک روی او ریخت؟ علی (علیه‌السلام)  مستأصل شده بود با این بدن بهاری زهرا چه کند، یک‌مرتبه دید دو دست شبیه دست‌های پیغمبر ظاهر شد، بدن بهاری زهرا (سلام‌الله علیها) را به دست پیغمبر داد و صدا زد «یا رسول‌الله، امانتت را به تو پس دادم در بهار 18 سالگی».

بهار امسال ما، مظهر زهرایی است، زهرای بهاری در بهار امسال برای ما جلوه‌گر شده است؛ برادران، خواهران، حرمت زهرای بهاری را در بهار امسال حفظ کنید، این درست نیست در لحظاتی که امام حسن (علیه‌السلام)  7 ساله، امام حسین (علیه‌السلام)  6 ساله و زینب 4 ساله در خانه عزای مادر برپا کرده‌اند، شما بر سفره آجیل و شیرینی بنشینید و آجیل بشکنید.

تمجید از اقدام رسانه ملی در زمان پخش سریال‌های طنز

امسال ما فاطمیه داریم، امسال جنازه زهرا (سلام‌الله علیها) روی دست علی (علیه‌السلام)  است و ان‌شألله حرمت را شما برادران، شما خواهران، رسانه‌های ما و مخصوصاً رسانه ملی حفظ کنند؛ من تشکر می‌کنم از این‌که رسانه ملی برنامه سریال‌ها و طنزها را تا شب ششم فروردین عقب انداخته‌اند به حرمت صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) امیدوارم رنگ فاطمیه را رسانه ملی پررنگ‌تر قرار دهند، برادران و خواهران مجری رسانه‌ها دلداده حضرت زهرا هستند و حرمت این ایام را در اجرای برنامه‌ها ان شاالله حفظ کنند.

دعوت برای حضور در اجتماع عظیم فاطمی

روز سه‌شنبه چهارم فروردین، سالروز شهادت صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) برای عرض تسلیت خدمت میوه دلش امام هشتم (علیه‌السلام)  تجمع بزرگ فاطمی در ساعت 9 صبح در میدان شهدا برقرار است، برادران و خواهران، هر جا که هستید عید امسال خود را بیایید با زهرا (سلام‌الله علیها) برگزار کنید.

روز سه‌شنبه بیایید عید دیدنی فاطمه (سلام‌الله علیها)، در این تجمع شرکت کنید از میدان شهدا اشک‌ریزان در خانه امام رضا (علیه‌السلام)  بیایید، اشکتان را در عزای مادرش فاطمه (سلام‌الله علیها) به امام رضا (علیه‌السلام)  نشان دهید و ان شالله امیدواریم تجمع فاطمی امسال ما خیلی برجسته‌تر در مقام تبلور عشق بیشتر به مقام صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) نمایش داده شود.

اول فروردین پای رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری زانو می‌زنیم

نکته دوم؛ بزرگ‌ترین امتیاز برای مجاورین و زائرین حرم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام)  این است که در روز اول سال، چشمشان به جمال دل‌آرای میوه دل فاطمه (سلام‌الله علیها)، مقام معظم رهبری روشن می‌شود و ما امسال در مشهد سه خصوصیت داریم؛ سالمان سال فاطمی است، عتبه مقدسه میوه دل صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) ، امام رضاست، چشممان هم به جمال حجت امام زمان و میوه دل صدیقه اطهر، مقام معظم رهبری در این آستان مقدس روشن و منور می‌شد و به‌پای راهبردها و رهنمودهای سرنوشت‌ساز نظام و حکیمانه مقام معظم رهبری، فردا ان شالله رأس ساعت 3 بعدازظهر زانو خواهیم زد و استفاده می‌کنیم.

مقام معظم رهبری در اجلاس خبرگان که به محضر مقدسشان شرفیاب شدیم، فرمودند که امسال مطالب ضروری و مسائل لازمه را در روز اول سال خواهم گفت، این اعلام در امسال منحصربه‌فرد است و ان شالله امیدواریم در این موقعیت حساس که اقتدار نظام ما در دنیا طنین‌انداز شده است، دشمنان ما مستأصل، سراشیب شکست را طی می‌کنند، راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری ان شاالله راهگشای ما در روز اول بهاری در عتبه مقدسه امام هشتم (علیه‌السلام)  باشد.

چه اندازه در مسیر راهبردهای رهبری قدم برداشتیم؟

روز آخر سال است، آنی که امروز برای ما بحثش موضوعیت دارد، رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 93 است؛ مقام معظم رهبری در امسال مسیری را مشخص کرده‌اند، راهبردهایی را ارائه دادند، رهنمودهای رهبری، مطالبات رهبری، هم از دولت است و هم از مردم و رهنمودهای رهبری، مطالبات مردم هم از دولت است و هم از مجلس؛ ما در سال 93، امروز که روز آخر سال است ببینیم آیا مطالبات رهبری آنی که طرف خطاب ما بودیم آیا انجام شد یا نه و آنی که طرف خطاب، دولت، مجلس و مسؤولین کشور بودند به‌عنوان مطالبه اصیل مردمی، مطالبات رهبری انجام گرفت یا نه.

مردم چه اندازه به اقتصاد مقاومتی عمل کردند؟

اولین مطالبه‌ای که مقام معظم رهبری 21 بار روی این مطالبه تأکید کردند، تبیین کردند و توضیح دادند، مسئله اقتصاد مقاومتی بود، یک بعد آن مربوط به مردم بود، مردم مقاومت کنید، کالای خارجی نخرید، از کالای داخلی استفاده کنید، سطح اسراف را در زندگی پایین بیاوردید، مصارف زیادی را در زندگی تقلیل کنید، این کارهایی بود که مقام معظم رهبری از ما مردم خواستند، آیا ما انجام دادیم یا ندادیم؟

برادر من، این نظام روی خون شهداست، مثل یک درختی که پای آن آب می‌رود، 36 سال است که پای درخت نظام خون جوان ریخته می‌شود و این درخت سرپاست، از اول سال تا آخر سال چقدر جنس خارجی خریدی؟ چقدر لباس خارجی خریدی؟ چقدر تولید داخلی را توسعه دادی؟

سیاست‌های اقتصادی دولت چه اندازه بر توان داخلی تکیه دارد؟

آقای دولت، برنامه‌ریزی شما در اقتصاد مقاومتی که مطالبه اصلی رهبری در امسال بوده و 21 بار روی آن تأکید کردند، برنامه‌های تجارت و صنعت ما چطور بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم شد؟ واردات خارجی ما چطور بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم شد؟ برنامه‌ریزی‌های اقتصادی که گفتند تکیه به داخل با استفاده از الگوها و امکانات و استعدادهای داخلی و جوان‌های دانشجوی کشور، چقدر توسعه پیدا کرد و دست ما را از دشمن قطع کرد؟ این‌ها مطالبه مردم است، این مردم دنبال سر رهبر راه افتاده‌اند. «تکبیر»

در سال 93 مقام معظم رهبری نکته اهمیت را روی فرهنگ قراردادند، فرمودند سال اقتصاد و فرهنگ، فرهنگ مقدم بر اقتصادی است، امسال، مردم ما در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان ضامن اجرای اصلی فرهنگ دینی چقدر قدم برداشتند؟ دستگاه‌های دولتی و متولیان فرهنگی ما در توسعه فرهنگ دینی چقدر اقدام کردند؟ و آیا امسال واقعاً در جامعه ما به‌عنوان سال فرهنگ گذشت؟ این ضایعات فرهنگی، این جریان‌هایی که یکی پس از دیگری در هر گوشه مملکت سر درمی‌آورد و به اسم نشاط و شادی جوان، جوان معصوم را ملعبه کند برای توسعه مفاسد و توسعه ناهنجاری‌ها، آیا واقعاً این همان فرهنگی است که مقام معظم رهبری گفتند؟

عده‌ای جریان‌های سیاسی به دنبال لائیک کردن فضای کشور هستند

امروز نیز عده‌ای جریان‌های سیاسی در کشور راه بیفتند برای این‌که فضای دینی کشور را به هم بزنند، فضای کشور را لائیک کنند که در انتخابات آینده با فضای لائیک و فضای لامذهبی کشور دیگر مردم به دنبال رأی دادن به نیروهای متدین ولایی نروند، این‌ها راه افتاده‌اند در کشور فضای کشور را با توسعه ناهنجاری‌های فرهنگی برهم بزنند. «هیهات منالذله»

آخرین رهنمود و راهبرد رهبری در اجلاس خبرگان این بود که اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است، اسلام ناب، اسلام حداکثری و تحقق تمام مطالبات اسلام است و اسلام آمریکایی، اسلام حداقلی است، اعلام فرمودند این‌هایی که شعار اسلام حداقلی می‌دهند، دستشان در دست همان کسانی است که اسلام هراسی را در دنیا راه انداخته‌اند و این‌هایی که می‌گویند ما نظام رفتاری می‌خواهیم، این درواقع تغییر نظام اسلامی می‌خواهند چون ما رفتاری غیر از اسلام و نظام اسلامی در این کشور و جامعه نداریم.

مسؤولان در اجرای مطالبات رهبری و مردم جدیت کنند

امیدوارم شما برادران و شما خواهران این مطالبات رهبری و رهنمودهای رهبری را در سال 93 نصب العین خود قرار دهید و قرار دهیم، عزیزان مسؤول ما که متدین، ولایت مدار و  ولایی هستند، هم ازنظر تکلیف شخصی خودشان در اجرای مطالبات رهبری و هم ازنظر این‌که مطالبات رهبری، مطالبات همه مردم هست، جدیت کنند.

 این دستورات مقام معظم رهبری و رهنمودهایی که در سال 93 فرمودند برای یک سال نیست، این‌ها مال نظام در همه دوران‌های آینده است. «تکبیر»

مطالبات رهبری در سال 93 به این معنای نیست که باید در سال 93 اجرا می‌شد، این‌ها راهبردهای نظام است که باید بعدازاین ادامه داشته باشد و عین مطالبات مردم هست در برابر دستگاه‌های رسمی و مدیریان عزیز و در کنار همه این‌ها، راهکار اجرایی هم مقام معظم رهبری ارائه فرمودند و آن مدیریت جهادی است؛ مدیران ما ارزیابی کنند چه بخش از مدیریتشان در سالی که گذشت، مدیریت جهادی بود.

بخش عربی از خطبه دوم نماز جمعه

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 57 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی