۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

نمازجمعه 1-6-92

جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۳:۲۶ ب.ظ

افراد متدین و انقلابی دلواپسند

دولت کریمه ای که بر روی کار آمده است، می خواهد کشور را با آرامش اداره کند که این عمل بسیار اندیشه خوبی است اما چگونه می توان کشور را با انتخاب افراد فتنه گر به آرامش رساند.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمة الله) حرم مطهر رضوی (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

خطبه ی دوم
دریافت

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی،  ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع)، افزود: جنگ احد یک نمایشگاه شفاف از دو جریان سست ایمان در عرصه معاد و جریان پایدار و مقاوم در عرصه باورمندی خداوند و دلدادگی به پیامبر(ص) است.


وی خاطر نشان کرد: در عبرت از جنگ احد، توجه به نقطه ای است که مسلمانانی که در رأس بودند که از تهاجم کمین دشمن جلوگیری کنند، سنگر را رها کردند و به دنبال جنگ را رها کردند به دنبال غنائم رفتند و پیامبر اکرم(ص) را تنها گذاشتند.


آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه "هند جیگر خوار" جیگر حمزه سید الشهدا(ع) را بر زیر دندان گذاشت، ابراز کرد: این جیگر خواری که وهابی های ملعون انجام می دهند میراث هند جیگر خوار است.


وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) از شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر بسیار منقلب شد، اظهار کرد: پیامبر عنوان کردند که من هرگز قاتل وی را نمی‌بخشم.

 

آیا مردم با این فکر و اندیشه به شما رأی دادند!

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اینطور نبود که پیامبر(ع) هرکسی را ببخشد، با انتقاد از نمایندگان مجلس، تصریح کرد: در جریان رای اعتماد به وزرا برخی نمایندگان حرف‌هایی را زدند که باعث تاثر شد، آیا مردم به شما با این فکر و اندیشه رای دادند که چنین صحبت‌هایی را از تریبون مجلس بکنید و بگویید پیامبر ابوسفیان را بخشید و ماهم فتنه گران را ببخشیم.


وی ادامه داد: یعنی شما نمایندگان مجلس فهمیدید که پیامبر(ص) ابوسفیان را بخشید اما مقام معظم رهبری این موضوع را نفهمیدند؟

 

پیامبر(ص) معاویه را به خاطر فتنه گری نبخشید

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: آیا منظور شما این است که پیامبر ابوسفیان را بخشید و رهبری هم سران فتنه را ببخشند؟ به یاد داشته باشید که پیامبر در همان زمان هم فرمودند دو نفر را حتی اگر به پرده کعبه هم آویزان بودند باید کشت، آن دو نفر کسانی بودند که فتنه‌گر بودند که یکی از آنها معاویه بود.


چگونه می شود کسانی که به دنبال براندازی نظام بودند را ببخشید

 

وی با بیان اینکه چگونه می‌توان فتنه‌گران را بخشید، در حالی که آنها به دنبال براندازی نظام بودند، گفت: فتنه گران تا خط بر اندازی نظام پیش رفتند، شعار جمهوری ایرانی سر دادند، نه غزه نه لبنان گفتند و نه یک بار و دو بار که 17 بار بیانیه دادند و از کسانی از عکس امام را پاره کردند و ستون خیمه نظام را مورد هتاکی قرار دادند، حمایت کردند.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه ما بنای جنگ ودعوای سیاسی نداریم، افزود: آیا باید کسانی را که در فتنه 88 دخیل بوده‌اند در راس نظام قرار داد و آنها را جزء کارگزاران نظام محسوب کرد!

 

با حضور فتنه گران در عرصه مدیریت نظام کشور به آرامش نمی رسد

 

وی با بیان اینکه این دولتی که روی کار آمده می‌خواهد کشور را با آرامش اداره کند که اندیشه خیلی خوبی است، اذعان کرد: مردم در این شرایط ظرفیت برخورد و دعواهای سیاسی را ندارند و ما هم به دنبال دعوا نیستیم اما با دولت یک حرف داریم، شما می‌خواهید کشور را با آرامش مدیریت کنید اما اگر در راس مدیریتهای کشور خصوصا در بخش دانشگاهی یک فتنه‌گر را قرار دادید آیا کشور با آرامش مدیریت می‌شود؟

 

امام جمعه مشهد اظهار کرد: فردی که در سال 78 مدیریت دانشگاه را داشت و آن اتفاقات در 18 تیر افتاد، آیا با امثال این افراد می‌خواهید کشور را توام با آرامش مدیریت کنید؟

 

متدینین و انقلابیون دلواپس هستند

 

وی عنوان کرد: ما دعوای سیاسی نداریم اما بین مردم و متدینین این دلواپسی وجود دارد که آدم‌های فتنه‌گر بیایند و بار دیگر فتنه را احیا کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شخص آقای رئیس جمهور در جریانات سال 78 به واسطه فعالیت خود در شورای عالی امنیت ملی از این افراد تجارب زیادی دارند، نباید دوباره اینها را سرکار بیاورند و کشور را به این افراد بسپارند نباید این‌ها را امین نظام کرد و کشور را به این افراد سپرد، مومنین دغدغه‌دار هستند.

 

ضرورت عنایت ویژه دولت به دغدغه و دلواپسی متدینین

 

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: چطور می شود کشور آرامش داشته باشد در حالی که انقلابیون و متدینین دلپواپسی داشته باشند.
وی یادآور شد: اگر می خواهید کشور را با آرامش مدیریت کنید، به دغدغه شخصیت های انقلابی و نخبگان متدین جامعه عنایت ویژه ای داشته باشید.

نظرات (۲)

وقتی رئیس جمهور خودش این افراد به مجلس معرفی میکنه یعنی هیچ اعتقادی به فتنه 88 نداره! عملا در مقام حمایت از فتنه گران قرار داره! خدا همه را به راه راست هدایت کنه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بنده از از صحبتهای آقای علم الهدی استفاده کردم ... البته باید در نظر داشت مقایسه وقایع سال 88 با فتح مکه یکجور بی انصافی و اشتباه است از این نظر یکی از دلایل اصلی عفو و بخشش پیامبر گرامی اسلام در مسئله فتح مکه این بود که فتح مکه بدون قتل و خونریزی صورت گرفت ولی در فتنه سال 88 فتنه گران و کودتاییان به محاربه با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه پرداختند چه مسلحانه( بواسطه ایجاد قتل و ارعاب از طریق استخدام اراذل و اوباش) و چه غیر مسلحانه (از طریق بیانیه و تحریک مردم) به هر ترتیب مسئله کاملا روشن و مبرهن است و بر طبق آیه 33 سوره مائده که میفرماید «همانا کیفر کسانی که به محاربه با خدا و رسولش برمی‌خیزند و برای فساد بر زمین می‌کوشند، قتل یا به دار آویختن یا بریدن دست‌ها و پاهایشان به طور معکوس و یا تبعید آن‌هاست. این مایهٔ خواری و رسوائی آنان در این جهان است و در آخرت نیز عذاب بزرگی خواهند داشت.» امثال آقایان م**** و ک**** که بواقع همان گماشته های فتنه 88 بودند و همچنین افرادی که در رده های بالاتر مثل م*** ه**** و ف**** ه**** و م*** خ**** و همچنین مردان خاکستری رده بالاتر از این افراد که به واقع تنظیم کنندگان اصلی بیانیه ها و گردانندگان اصلی فتنه که دورادور مدیریت کودتا را بر عهده گرفته بودند ولی در ظاهر به مانند سوسمار به سوراخی خزییده و سکوت اختیار کرده بودند به امید و صبر برای سقوط نظام و ولایت فقیه.و یقینا پرونده قتل شهیدان رجائی و باهنر و همچنین شهید لاجوردی بی ارتباط با این افراد نیز نمیباشد. محارب با نظام و محدور الدم و شایسته هیچگونه بخشش و ترحمی نمیباشد و بواقع که"ترحم بر گرگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان" که البته در این مورد از آقای علم الهدی نیز باید به واسطه سخنرانی 9 دی ایشان و نظر منطقی و مستدلشان نسبت به محارب دانستن این افراد می بایست قدردانی و تشکر نمود البته بی مناسبت نیست با توجه به اینکه هر زمانی برای خودش ابوسفیانی دارد ابوسفیان زمان ما هم باید در خاطر داشته باشد که اگر مقام معظم رهبری در سال 88 به ظاهر او را مورد بخشش و رافت پدرانه خود قرار دادند این بر مبنای آن نیست که او استحقاق و لیاقت این بخشش را دارد بلکه این تصمیم رهبری تدبیری است هوشمندانه در جهت مصالح و آینده نگری امور کشور و هر زمان که رهبر معظم انقلاب در اثر فتنه جوئی و ماجراجوئی های ابوسفیان زمان به تنگ بیاید و کاسه صبرشان لبریز گردد یقینا آنجا نیز تصمیماتی متناسب با وضعیت و زمان موجود اتخاذ خواهند نمود و امت حزب الله نیز در این مسیر گوش به فرمان،فدائی و جان نثار رهبری خواهند بود انشاا... التماس دعا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی