۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

نماز جمعه 92/3/17

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۵۳ ب.ظ

خطبه ی اول

دریافت

خطبه ی دوم

دریافت

خطبه ی عربی

دریافت

آیت الله علم الهدی در نماز جمعه ی این هفته ی مشهد شرکت کرد و به ایراد خطبه ها پرداخت. ایشان ضمن ادامه ی بحث خود در باب تفسیر سوره ی مبارکه جمعه در خطبه ی اول ، در خطبه ی دوم به این نکته اشاره نمود که در پنج جای قرآن کریم ، رسالت پیامبر اکرم (صل اله علیه و آله) رسالتی جهانی قلمداد شده. و این در حالیست که از آن زمان تا کنون ، این جهانی شدن تحقق نیافته است. وی همچنین تاکید کرد سه عامل باعث شده که نهضت پیامبر تا کنون جهانی نشود که عبارتند از :

ابتدا  انحراف رهبری از خط امامت، آیت اله علم الهدی تاکید کرد اگر رهبری جامعه در تداوم وحی قرار می گرفت اسلام در مدت کوتاهی جهانی می شد. همچنین دومین عامل جهانی نشدن اسلام ناب محمدی ، حاکمیت عناصر فرصت طلب و کامروا و هوس باز قدرت خواه، است. عناصر ناپاکی که در راس امت اسلامی قرار گرفتند و می خواستند در همه کامروایی ها و هوسرانی های خود از آزادی مطلق برخوردار باشند. و سومین عامل مشبه نشان دادن مکتب اسلام می باشد. ایشان تاکید کردند، دشمنان تمام همتشان این است که مردم دنیا واقعیت اسلام را نفهمند. امریکا ، مزدور وهابی استخدام می کند تا با خشونت های غیر انسانی ، آن را در دنیا به عنوان نماد اسلام معرفی کند.

آیت الله علم الهدی در ادامه به نقش بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اشاره نمود و افزود:

 " امام بزرگوار ما، مجدد اسلام است. اسلام زندانی شده در حسینیه ها ، اسلام حبس شده در لابه لای کتاب ها، اسلام محدود شده در چهاردیواری مساجد و مراسم ، این اسلام را آورد. به عنوان یک قدرت استکبار ستیز ، که برهم زننده تمام معادلات استکباری در دنیا است ، این اسلام را به دنیا نمایش داد. "

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد : "روزی در این منطقه ی خاورمیانه ، امریکا اراده کرد. 80 میلیون مسلمان عرب در مقابل 2 میلیون یهودی ذلیل -صهیونیسم- شکست خوردند. و این دو میلیون یهودی ذلیل ، بر آن 80 میلیون مسلمان مسلط شدند. به صرف اراده امریکا."

ایشان با توجه به مقاومت سوریه در برابر مزدوران وهابی امریکایی – صهیونیستی اضافه کرد:

"امریکا، اروپا، مرتجعین منطقه، مزدوران استکباری منطقه، همه دست به دست هم می دهند یک مهره مقاومت در مقابل اسرائیل -سوریه- را به خاک بنشانند. آن هم با شقی ترین و ناپاک ترین و قصی ترین مزدوران آدم کش وهابی که استخدام کرده اند. دو سال مرد و زن سوری را به خاک و خون کشیدند و بعد از دو سال چون رهبر قهرمان ساز این انقلاب اراده کرده ، این مهره مقاومت سرپا می ایستد. و مخالفین سوریه با همه قدرتشان شکست می خورند."

امام جمعه مشهد در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه مردم نمازگزار را خطاب قرار داد و با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شفاف سازی صدا و سیما در نشان دادن مواضع کاندیداها، اشاره کرد:

" ای مردم ، می خواهید اسلام پیغمبر را دست چه کسی بسپارید؟ آیا می خواهید اسلام را دست کسانی بسپارید که از مطرب و تار و تنبور حمایت می کند؟ یا به دست کسانی بسپارید که به دین و اعتقاد و ایمانشان اطمینان دارید؟ این مساله ، مساله کوچکی نیست. یک هفته ی دیگر ، یک عرصه عظیم امتحان برای همه شما مرد و زن مکلف است. صراط قیامت است. لبه تیز شمشیر است. یک طرفش شرکت نکنید جهنمی قطعی هستید. چون بی تفاوت در رابطه با سرنوشت اسلام پیغمبر هستید.

اگر شرکت کنید اما نسنجیده، ارزیابی نکرده، و غم شکم و زندگی و پول و معیشت داشته باشید، و اسلام را به دست کسی بسپارید که بعد خائن به پیغمبر در بیاید باز هم مسئول هستید.

 

متن کامل خطبه ها

نظرات (۲)

سلام
جناب علم الهدی این متن بتازگی از شما شنیده ام که در نماز جمعه 17/3/92 فرمودید
انتخابات یک هفته دیگر یک عرصه عظیم امتحانی است برای همه شما مرد و زن مکلف است. صراط قیامت است، لبه تیز شمشیر است، یک طرفش شرکت نکنید جهنمی قطعی هستید. چون بی تفاوت در رابطه با سرنوشت پیغمبر هستید. شرکت بکنید نسنجیده ارزیابی نکرده غم شکم و زندگی و پول و معیشتت را داشته باشید به دست کسی بسپارید اسلام پیغمبر را و بعد خائن به پیغمبر دربیاید باز هم مسئول هستید.
بنده تا حال از صراحت شما بسیار خوشحال بودم ولی مطلب بالا تاحد زیادی خارج از عقل وفهم است امیدوارم پاسخ دهید تشکر
از امام جمعه انقلابی مان توقع نداشتیم درمشهد به دیدار کسی برود(رییس جمهور منتخب) که می خواهد "اسلام را دست کسانی بسپارد که از مطرب و تار و تنبور حمایت می کند"

پاسخ:

این پاسخ توسط شخص آیت الله علم الهدی داده شده است :

 

تا این لحظه بنده به دیدار ایشان نرفته ام. البته بعد از تنفیذ رئیس جمهور منصوب رهبری است. نه رئیس جمهور منتخب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی